Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bra länkar

Gå ner

Bra länkar Empty Bra länkar

Inlägg  MickeH 2012-08-29, 10:26

Svenska Magic - här kan man hitta alla möjlig information. Ett forum finns där man kan diskutera lekar, ställa regelfrågor och mycket annat. Det finns också ett särskilt Västerviksbord på forumet, även om det inte har använts så mycket. Säg till mig om du vill bli inbjuden på Västerviksbordet. SvM är också ett utmärkt ställe att hitta kort. Det finns en butik där, men priserna är rätt så höga. Man kan köpa av andra eller köpa på auktioner (kräver medlemsskap, 50 spänn om jag minns rätt).

Daily MTG - Wizard of the Coasts egen sida. Här dyker minst 2 artiklar om magic upp varje vardag. På onsdagar kan man också hitta skrivbordsbakgrunder med magic-motiv. Dagens kort med en kort story och här annonserar Wizards också ut nya produkter. När en ny serie är på gång, så brukar något/några kort visas från den kommande serien här. Det finns ett stort forum på Wizards hemsida också.

Magic Card Market - Här kan man hitta de flesta kort, boosters mm till vettiga priser. Betalningen sker till den som driver sidan, så man riskerar inte att bli lurad. Många av säljarna är tyskar. Jag har köpt kort härifrån flera gånger, och det har alltid gått bra.

Star City Games - Amerikansk sida med shop, artiklar och leklistor. De brukar också streama sina egna tävlingar live ibland.

Troll and Toad - Amerikansk sida där man kan köpa kort. Jag har köpt härifrån utan problem. Sidan har funnits lika länge som magic nästan, vi beställde kort därifrån till en tävling vi höll 1996.

ChannelFireball - Här kan man hitta mängder av artiklar, videor och leklistor. Många bra spelare skriver här, och de flesta tävlingsspelare har koll på den här sidan (förutom jag då...)

Mark Rosewater (Maro) på Twitter - Lead designern inom Magic. Här spoilas ibland nya kort och han brukar ha en magicrelaterad bild varje dag, som är mer eller mindre rolig och/eller i tiden.

MTGmintcard - Bra sida med mycket och billiga kort, snabb leverans också har jag fått höra.



(fler länkar kommer efter hand)
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet