Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lokalfrågan

2 posters

Gå ner

Lokalfrågan Empty Lokalfrågan

Inlägg  MickeH 2008-12-09, 12:29

När Mange och jag var och åt idag (buffé på Kina, mums!) så sprang jag på Pelle från fritidskontoret, så jag passade på att fråga vad det skulle kosta att hyra lokal per gång (om vi nu fortsätter växa!).

125:- per gång skulle det kosta, och då är det t.ex. en skolsal på Ludvigsborgsskolan som gäller. Vi skulle kunna vara där så tidigt som 17 (bra om man vill förbereda nåt stort), men vi måste vara ute före 22, då larmet går.

Inte ett jättebra alternativ tycker jag, framför allt tidsmässigt, då vi ibland inte är klara före 22. Men vi har i alla fall lite fakta att gå på.

Andra får gärna kolla efter alternativ i stil med bostadsrättsföreningars samlingslokal (finns ingen där jag bor) till exempel. Så länge vi är max 10-12 funkar det ju att spela hemma hos någon, men växer vi och är 15 eller fler så funkar ju inte det lika bra.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Lokalfrågan Empty Sv: Lokalfrågan

Inlägg  Mange 2008-12-09, 13:08

Snackade precis med Willy Lindgren som är ordförande i Lions. Lions har ju källarlokalen under Fonus där jag jobbar och där finns ju redan bord och stolar, möjlighet till kaffebryggare m.m. Vet ej om någon varit där??

Jag nämnde för honom att det var onsdagar som var intressant för oss samt med start efter nyår. Han skull undersöka med priser m.m. och höra av sig till mig under veckan så då borde jag ha lite info till årsmötet nästa vecka.
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet