Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mina spelade spel år 2013

3 posters

Gå ner

Mina spelade spel år 2013 Empty Mina spelade spel år 2013

Inlägg  MickeH 2014-01-01, 09:53

Under 2013 har jag spelat följande brädspel:

Puerto Rico 17
King of Tokyo 12
Indonesia 10
Power Grid 9
Blood Bowl: Team Manager - The Card Game, The Settlers of Catan 7
7 Wonders, Spartacus: A Game of Blood & Treachery 6
Archipelago 5
Citadels, Saint Petersburg, Through the Ages: A Story of Civilization, Trajan, Village, Zombicide 4
Carcassonne, The Castles of Burgundy, Caylus, Guillotine, Imperial 2030, Ora et Labora, Sentinels of the Multiverse, Summoner Wars: Master Set, Tsuro 3
Agricola, Agricola: Farmers of the Moor, Carcassonne: Hunters and Gatherers, Cuba, Duell, Elder Sign, Glenn Drover's Empires: The Age of Discovery, Le Havre, Kemet, Kingdom Builder, Mice and Mystics, The Resistance: Avalon , Roll Through the Ages: The Bronze Age, Small World, Smash Up, Spank the Monkey, Ticket to Ride 2
Advanced Civilization, Axis & Allies 1941, Battlestar Galactica, Bohnanza, The Cave, Colonial Diplomacy, Dominion,
DungeonQuest (=Drakborgen), Exodus: Proxima Centauri, The Gardens of the Alhambra, Guilds of Cadwallon, Junta, Metro, Minotaur Lords, Portobello Market, Resident Evil Deck Building Game: Alliance, Rise of Empires, Steam, Taluva, Ticket to Ride: Europe, Wings of War: Famous Aces 1

Jag har sedan ca 2008 noterat alla spel jag spelat på BoardGameGeek (har säkert missat några här och där).

Noterbart är att jag bara spelat Dominion 1 gång, det är det spel jag spelat mest totalt sett. Kanske för att Pontus inte haft lika många spelträffar under 2013 som tidigare.

Dessutom har jag spelat en massa Through the Ages, Agricola, Trajan och Castles of Burgundy online, men dessa är inte medräknade här.

Under 2014 vill jag spela mer Battlestar Galactica till exempel! Game of Thrones är ett annat spel jag vill spela mer av.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Mina spelade spel år 2013 Empty Sv: Mina spelade spel år 2013

Inlägg  FredrikLindström 2014-01-01, 16:18

13 Carcassonne
11 King of Tokyo
10 Zombicide
8 Spartacus: A Game of Blood & Treachery
7 Summoner Wars: Master Set
6 Sentinels of the Multiverse
3 Claustrophobia
3 Portobello Market
3 Blood Bowl: Team Manager - The Card Game
2 Caylus
2 Elder Sign
2 Mice and Mystics
2 Power Grid
2 Resident Evil Deck Building Game: Alliance
2 The Resistance: Avalon
2 The Settlers of Catan
2 Ticket to Ride: Europe
2 Tsuro
1 Agricola
1 Axis & Allies 1941
1 Carcassonne: Hunters and Gatherers
1 The Castles of Burgundy
1 Dominion
1 DuCo
1 Guillotine
1 Metro
1 Star Wars: The Card Game

Så här blev min lista. Kanske har jag missat att registrera något spel vid något tillfälle, men i stort så är sammanställningen sann ^^

Under 2014 vill jag utforska "Dark, Darker, Darkest", "Arkham Horror" och "Eldricht Horror". Jag har uppenbarligen spelat "Elder Sign" betydligt mer på surfplattan men med expansionen "Unseen forces" så bör nog bordsvarianten få se mer action.
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

Mina spelade spel år 2013 Empty Sv: Mina spelade spel år 2013

Inlägg  Janne 2014-05-07, 23:22

Inget Race for the Galaxy under 2013?! Kan vara så illa för mig med faktiskt. Vi borde spela det nån dag.
Janne
Janne
Admin

Antal inlägg : 147
Join date : 08-08-08
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Mina spelade spel år 2013 Empty Sv: Mina spelade spel år 2013

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet