Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

'Erfaren' nybörjare...

4 posters

Gå ner

'Erfaren' nybörjare... Empty 'Erfaren' nybörjare...

Inlägg  Some1blue 2014-05-26, 22:33

Hej alla.
Nyss hittat hit o hoppas att de är okej att skriva. För närmare tjugo år sen började jag spela magic o slutade bara nåt år efter det. De va på den tiden man köpte kort på Jam Jam om någon minns? 😊

Nu har jag blivit sugen på att börja spela igen, så lite impulsivt var jag nere på stan o köpte en färdiglek o lite boosters idag. Har även försökt sätta mig in i allt igen genom diverse bloggar o videos, men insåg ganska snabbt att spelet ändrats en del sen senast jag spelade... 😊

Vad spelas i Västervik? Många som spelar? Tips o råd om vad man kan köpa från början o hur man bygger bra lekar? Jag har mängder av frågor som ni säkert förstår... Finns det någon vänlig själ som orkar ta sig an en lättlärd 'lärljunge'? 😁

Alla tips uppskattas!

Mvh
Daniel

Some1blue

Antal inlägg : 13
Join date : 14-05-26

Till överst på sidan Gå ner

'Erfaren' nybörjare... Empty Sv: 'Erfaren' nybörjare...

Inlägg  FredrikLindström 2014-05-27, 08:01

Kul att du har hittat hit Wink

Det finns en samling Magicspelare i Västervik och vi välkomnar fler Wink

Sedan en tid tillbaka så upplever jag att vi spelar mer brädspel än Magic. Det är synd, jag skulle vilja se mer casualspel.
Det är ju samtidigt lite vad vi själva gör det till.
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

'Erfaren' nybörjare... Empty Sv: 'Erfaren' nybörjare...

Inlägg  Chrisse 2014-05-27, 10:42

På fredagarna är det FNM nere på player 2, då brukar vi spela innan och ibland efter EDH casual. jag kan gärna komma ner till player 2 nån kväll så kan vi spela lite casua, standard, m.m. Många av dom som är med på fnm är studenter som bor utanför stan.
Chrisse
Chrisse

Antal inlägg : 125
Join date : 12-04-10
Age : 39
Ort : västervik

Till överst på sidan Gå ner

'Erfaren' nybörjare... Empty Sv: 'Erfaren' nybörjare...

Inlägg  FredrikLindström 2014-05-27, 10:46

Chrisse skrev:På fredagarna är det FNM nere på player 2, då brukar vi spela innan och ibland efter EDH casual. jag kan gärna komma ner till player 2 nån kväll så kan vi spela lite casua, standard, m.m.  Många av dom som är med på fnm är studenter som bor utanför stan.
Bra Chrisse! Ni är ett gäng som spelar bra mycket mer Magic än jag, har dålig koll på hur många ni är på P2 Wink
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

'Erfaren' nybörjare... Empty Sv: 'Erfaren' nybörjare...

Inlägg  MickeH 2014-05-27, 13:57

Hej Daniel

Som de andra sa, ett besök på Player-2 någon fredagkväll kan vara nyttigt.

En bra resurs är http://www.svenskamagic.com/

Ett annat tips kan vara att investera i spelet Duels of the Planeswalkers 2015 som kommer snart. Det kommer att finnas till PC, Xbox och säkert några plattformar till. De tidigare upplagorna har kostat strax under hundralappen. Med det programmet så får du lite känsla för vilka kort som finns numera.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

'Erfaren' nybörjare... Empty Sv: 'Erfaren' nybörjare...

Inlägg  Some1blue 2014-05-27, 20:39

Tack alla.. Smile

Jag skulle gärna kika ner på klubben när det spelas, till en början kanske bara för att kolla på o få lite känsla för det... spelet har ju som sagt förändrats massor på de senaste 20 åren känns det som... Smile

Har ju faktiskt "sponsrat" Player 2 en del nu o köpt nån introdeck o en del boosters, så lite kort att börja med har jag iaf.

Uppskattar så klart all hjälp jag kan få.

Spelas det något nu på fredag eller är alla iväg på LinCon?

Some1blue

Antal inlägg : 13
Join date : 14-05-26

Till överst på sidan Gå ner

'Erfaren' nybörjare... Empty Sv: 'Erfaren' nybörjare...

Inlägg  Chrisse 2014-05-27, 20:56

det är booster draft på fredag, finns en tråd upplagt under planerade spelträffar där man kan anmäla sig i förväg så folk vet hur många som har skrivit upp sig.
Chrisse
Chrisse

Antal inlägg : 125
Join date : 12-04-10
Age : 39
Ort : västervik

Till överst på sidan Gå ner

'Erfaren' nybörjare... Empty Sv: 'Erfaren' nybörjare...

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet