Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Samtal ifrån studieförbundet (eller vad de hette)

4 posters

Gå ner

Samtal ifrån studieförbundet (eller vad de hette) Empty Samtal ifrån studieförbundet (eller vad de hette)

Inlägg  John 2008-10-16, 16:27

Idag fick jag ett bra samtal ifrån en Tommy på Studieförbundet i Kalmarlän (jag tror det var därifrån han ringde). Han hade hört om våran förening igenom någon Sonya ifrån Blacksta. Jag vet inte vem det är men tack för det Smile

Han berättade att han hade han om att dela kulturpengar för kalmarlän. Pengarna kommer ifrån landstinget, dvs staten. Han delar ut pengar till Kultur, musik & rollspel. Just nu finns det två andra spelföreningar i Kalmarlän som får pengar genom honom. Han sa att man inte får direkta pengar utan man får istället spel, tyg, verktyg, lokalhyra och dylikt.

Han var lite emot att säga "det här får ni". Han ville istället att vi skulle komma med förslag på saker vi vill få bidrag till. Jag har lovat att komma på förslag tills fredagen 7 november då han och jag ska träffas på ett möte. Tills dess hoppas jag på att vi kan fixa ihop många bra förslag (så vi kan få så mycket hjälp som möjligt). Spåna fritt här i tråden, inga förslag är dåliga förren de har disskuterats.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Samtal ifrån studieförbundet (eller vad de hette) Empty Sv: Samtal ifrån studieförbundet (eller vad de hette)

Inlägg  John 2008-10-16, 16:30

Några ider:

* Nyinköp av Spel
* Lokalhyra (vore kalassoft med lokal, då får vi öka med fler medlemmar!) (eller dela lokal med annan förening alternativ öppna för annan verksamhet)
* Resa + inträden till Sverok konvent
* Utbildningar som finns inom studieförbunden (de är gratis för oss i föreningen även om de inte är dirket relaterade till det vi gör)
* Ihopfällbara stolar & bord
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Samtal ifrån studieförbundet (eller vad de hette) Empty Sv: Samtal ifrån studieförbundet (eller vad de hette)

Inlägg  MickeW 2008-10-16, 16:35

* Inköp av figurer och färg.

Jag skulle gärna lära mig att måla figurer men vet inte om jag vill lägga ner pengar på figurer att lära mig på... I början kommer de ju att bli skitfula. Kan tänka mig att sitta och måla under några temakvällar tillsammans med ni som kan.

Johns förslag på lokalhyra och resor till konvent är bra.
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Samtal ifrån studieförbundet (eller vad de hette) Empty Sv: Samtal ifrån studieförbundet (eller vad de hette)

Inlägg  Janne 2008-10-16, 18:46

Trevligt! Man kan inte få för mycket pengar Very Happy

Håller med Micke W, gemensamma målningskvällar vore trevligt (och vara bra för bb-ligan). Mina färger är i ganska dåligt skick och jag har bara en bra pensel, så jag kan inte riktigt hålla i sådana aktiviteter i nuläget.
Janne
Janne
Admin

Antal inlägg : 147
Join date : 08-08-08
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Samtal ifrån studieförbundet (eller vad de hette) Empty Sv: Samtal ifrån studieförbundet (eller vad de hette)

Inlägg  Philip 2008-10-16, 20:55

Målarkvällar låter väldigt kul, kanske man kan ha som lite verkstad eller något och converta warhammer eller bygga öar till pirates eller nåt Wink
Philip
Philip

Antal inlägg : 4
Join date : 08-10-07
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Samtal ifrån studieförbundet (eller vad de hette) Empty Sv: Samtal ifrån studieförbundet (eller vad de hette)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet