Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

+2
Philip
John
6 posters

Gå ner

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas Empty Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

Inlägg  John 2008-10-28, 23:05

Kära medlemmar!

Då våran förening är medlem i Sverok har vi rätt att söka bidrag ifrån den föreningen. Vi fick inga bidrag för 2008 då vi ej hade tillräckligt med <25 åriga medlemmar. Man ska ha minst 5 personer som är under 25. Då vi nu har det så kan vi söka för år 2009. Därför är det viktigt att framförallt dessa medlemmar men även andra i föreningen skriver in sig i MIDAS, vilket är sveroks officiella medlemsdatabas. Även folk som ej är under 25 bör skriva in sig i databasen då vi blir röststarka samt kan skryta på stormöten om hur mäktiga vi är. Några i föreningen kanske är med i någon annan Sverokförening, ni får själva ta ställning till vilken ni ska vara med i (sålänge ni inte är under 25år, då ska ni vara med i VBF!)

3000kr står på spel vilket ger mycket nya spel! santa

Här är en steg för steg guide hur man gör:

1. Gå in på http://midas.sverok.se/ Det ser ut som sidan inte kan visas för den är ej godkänd av Microsoft, men klicka på Continue to this website (not recommended) så kommer du in.
2. Klicka på Registrera, längst upp på sidan
3. Fyll i korrekta uppgifter (seriöst skriv korrekt med namn o adress osv)
4. När du skapat ett konto får du ansöka om medlemskap till Västerviks Bräspelsförening. Lättast är att välja sök och sedan söka på Västervikskommun. Du får nu upp en lång lista på föreningar, dock är det bara tre som är aktiva. Sök till våran förening. Skriv i denna tråd att du gjort det så ska jag gå in och godkänna dig.


Hoppas ni reder ut detta. Jag tycker alla ska ha gjort detta innan nästa vecka är slut, dvs innan 9 novemeber. Detta för att vi ska kunna förbereda inför ansökan inför nästa år.


John




Dessa är redan registrerade:

Andersson Magnus 1978 0490-14992 mangealigator@hotmai Sekreterare
Hedlund Cecilia 1979 049035755 Ledamot
Hedlund Inger 1954 049031434 Revisor
Hedlund John 1982 0704620193 johnhedlund82@hotmai Ordförande Admin
Pettersson Maria 1982 0490-25 00 84 Ledamot
Westerlund Mikael 1973 Valberedare
Åström Hillevi 1984 049037101 Kassör ja
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas Empty Sv: Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

Inlägg  Philip 2008-10-29, 22:39

Allt fixat
Philip
Philip

Antal inlägg : 4
Join date : 08-10-07
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas Empty Sv: Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

Inlägg  Mattias 2008-10-30, 15:44

Nu är jag ju inte officielt medlem än, ska jag skriva in mig ändå eller blir det knas i redovisningen i såna fall? Jag är ju under 25 (22) så jag ger ju lite klir i kassan Very Happy

//Mattias, säljer sig själv

Mattias

Antal inlägg : 179
Join date : 08-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas Empty Sv: Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

Inlägg  Mattias 2008-10-30, 15:56

Äsch, nu har jag skrivit in mig och ansökt. Du får helt enkelt strunta i att Godkänna mig om det är något problem. Kommer till Småland imorgon, men det kommer ta några dagar innan jag fått upp Internet. Om det är något strul med regestreringen så kan du nå mig på :0705518376, förmodligen svarar en söt tjej vid namn Ellie som du antingen kan fråga efter Mattias, eller lämna ett meddelande. Jag har inte fått mitt nya mobilnummer än.

//Mattias

Mattias

Antal inlägg : 179
Join date : 08-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas Empty Sv: Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

Inlägg  Janne 2008-10-30, 22:06

Nu har jag också ansökt om medlemskap Very Happy
Janne
Janne
Admin

Antal inlägg : 147
Join date : 08-08-08
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas Empty Sv: Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

Inlägg  John 2008-10-31, 06:07

Mattias Philip & Janne är välkomna i klubben, fler att komma hoppas jag!
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas Empty Sv: Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

Inlägg  MickeH 2008-10-31, 10:33

I föreningsinformationen (under verksamhet) står bara Brädspel. Jag tycker åtminstone att Kortspel och Figurspel bör läggas till, då vi kör lite sånt ibland. Jag ser ingen nackdel med att lägga till Rollspel och Datorspel också, även om vi inte aktivt kör något sådant just nu. Jag tror flera är lite sugna på rollspel (jag själv bland annat).

En tid för nästa årsmöte bör planeras in snarast samt uppdateras där också. När datum bestämts och det närmar sig kanske vi kan ha en avdelning för Motioner till Årsmötet här på forumet?

I presentationen står "Vi är ett glatt gäng på 5 medlemmar, ålder 25 - 34" det bör ändras till nåt i stil med "Vi är ett ständigt växande gäng" (bra reklam, så folk ser att vi är aktiva!), och åldern kan man väl skriva "18 och uppåt" eller utelämna helt. Bland spel kanske vi ska nämna BloodBowl-ligan?
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas Empty Sv: Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

Inlägg  Mange 2008-10-31, 10:54

Jag har glömt vad jag hade för lösenord!! Kan du fixa det John??? Hade ju inte registrerat någon e-mail heller så jag kunde ju inte får det skickat till mig!!!!
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas Empty Sv: Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

Inlägg  Janne 2008-10-31, 12:25

Nämn gärna blood bowl i presentationen. Fast ännu viktigare är en länk till forumet! =)
Janne
Janne
Admin

Antal inlägg : 147
Join date : 08-08-08
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas Empty Sv: Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

Inlägg  John 2008-10-31, 18:01

sant, har helt glömt av att uppdatera den presentationen.

Mange, blivigt senil sedan du blev 30? :p Du får höra av dig till admins, jag kan inte fixa sådant.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas Empty Sv: Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

Inlägg  Mange 2008-10-31, 18:05

John skrev:sant, har helt glömt av att uppdatera den presentationen.

Mange, blivigt senil sedan du blev 30? :p Du får höra av dig till admins, jag kan inte fixa sådant.

Antagligen!!! Shocked
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas Empty Sv: Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

Inlägg  John 2008-11-03, 18:56

Har nu uppdateradt Sverokdatabasen, men det är fortfarande några som inte skrivit in sig där. De som inte har gjort det innan 17 / 11 kan göra det på den träffen. Vi måste få ordning på det.

Bra förslag om årsmötet MickeH. Jag skapar en ny tråd om detta.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas Empty Sv: Alla medlemmar i VBF ska in i Sveroks databas

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet