Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad vill du spela på Mejeriet?

2 posters

Gå ner

Vilken typ av magictävlingar ska vi ha på Mejeriet?

Vad vill du spela på Mejeriet? I_vote_lcap33%Vad vill du spela på Mejeriet? I_vote_rcap 33% 
[ 2 ]
Vad vill du spela på Mejeriet? I_vote_lcap50%Vad vill du spela på Mejeriet? I_vote_rcap 50% 
[ 3 ]
Vad vill du spela på Mejeriet? I_vote_lcap17%Vad vill du spela på Mejeriet? I_vote_rcap 17% 
[ 1 ]
Vad vill du spela på Mejeriet? I_vote_lcap0%Vad vill du spela på Mejeriet? I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Vad vill du spela på Mejeriet? I_vote_lcap0%Vad vill du spela på Mejeriet? I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totalt antal röster : 6
 
 

Vad vill du spela på Mejeriet? Empty Vad vill du spela på Mejeriet?

Inlägg  MickeH 2015-04-14, 13:06

Nu har vi haft ett gäng magictävlingar på Mejeriet, mestadels drafter.

Men vilket format är ditt favoritformat?

Kommentera gärna!

Sealed Deck - Alla öppnar 6 boosters, och bygger en lek av dem. Kostnad 170kr för medlemmar eller 200kr för övriga.

Draft - Man har 3 boosters var, och "draftar" korten och bygger en lek. 85kr för medlemmar, 100 för övriga.

Commander - Även känt som EDH. Man har en 100-kortslek som man själv byggt, men en Commander som startar i Command Zone. Regler finns att hitta på nätet. Vi brukar ofta spela med en snällare regel som säger att man även får starta med 2 basicländer i Command Zone.

Standard - Kort från nyare serier är tillåtna. Exakt vilka kan man lätt hitta på nätet. Man spelar med en 60-kortslek som man själv byggt.


Senast ändrad av MickeH den 2015-04-29, 10:41, ändrad totalt 2 gånger
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Vad vill du spela på Mejeriet? Empty Sv: Vad vill du spela på Mejeriet?

Inlägg  MickeH 2015-04-14, 13:09

Jag tycker att Draft är det roligaste formatet.

Man får bättre lekar än vad man får i Sealed Deck, och det är för halva kostnaden.

Standard var kul så länge Player-2 fanns, sedan det stängde så har jag inte motivation för att köpa kort/boosters för att hålla mig uppdaterad på de bästa standard-korten.

Commander ser jag mer som ett casual-format, eftersom det ibland kan ta väldigt lång tid.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Vad vill du spela på Mejeriet? Empty Sv: Vad vill du spela på Mejeriet?

Inlägg  Chokladdavid 2015-04-29, 14:09

Commander tycker jag är roligast för många anledningar. Men det är som MickeH säger, det kan ta väldigt lång tid, specielt när man är fler än 2 spelare. Så det är bättre att ha en heldag ibland.

Draft är väldigt roligt, men personligen har jag svårt att kunna gå på drafter och sealed deck av ekonomiska begränsningar. Men jag har sparat för att kunna drafta Modern Masters 2015! Så det ser jag fram emot!
Chokladdavid
Chokladdavid

Antal inlägg : 30
Join date : 13-03-11
Age : 29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Vad vill du spela på Mejeriet? Empty Sv: Vad vill du spela på Mejeriet?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet