Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Spelförslag nr2

3 posters

Gå ner

Spelförslag nr2 Empty Spelförslag nr2

Inlägg  Mattias 2010-05-14, 15:03

Spelförslag nr2 är också ett spel från 2009 nämligen: Cyclades. Visserligen är det här också ett area control spel precis som förra förslaget Chaos in the Old World, men vad gör det Cool Spelet kretsar runt den grekiska mytologin cyclops och målet är att bygga två stycken metropolisar (eller ta över två stycken av sina motspelare). Spelet har några trevlika auktion mekanismer där man avgör vilken av de grekiska gudarna som ska hjälpa en att vinna, ungefär samma tänk som i agricola och age of empires. Tydligen skall spelet vara riktigt snyggt också.

Video resension:


//Mattias

Mattias

Antal inlägg : 179
Join date : 08-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Spelförslag nr2 Empty Sv: Spelförslag nr2

Inlägg  John 2010-05-14, 20:21

Tjena. Kul att du vill börja vara aktiv igen! Även kul att ni flyttat ihop igen. Dock är jag lite skeptisk till att någon som inte är aktiv samt inte betalat medlemsavgiften kommer med förslag om att köpa spel. Förövrigt köpte vi två spel idag, Citadels och Dungeon lords. Nästa spel på listan lutar åt 6 plan Wings of war

Men börja med att betala medlemsavgiften och kom på lite möten så lovar jag att ta dina requests på större allvar I love you
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Spelförslag nr2 Empty Sv: Spelförslag nr2

Inlägg  Mattias 2010-05-15, 14:03

Fast det jag undrade över var ifall ni tyckte spelet verkade intressant Wink

Självklart får både icke, inaktiva och aktiva medlemmar ge förslag på spel. Vad föreningen köper in är däremot en annan sak, eller?

Att kalla mig för inaktiv tycker jag är lite orättvist. Jag har inte haft möjlighet att vara med på spelmöten på grund av förändrade familjeförhållande (precis som när du flyttade till kalmar) men jag har varit aktiv framförallt på forumet och gjort mycket på rollspelssidan i föreningen. Dessutom har jag besökt spelträffarna relativt flitigt föregående år. Att jag inte betalat medlemsavgiften kommer sig ju av att jag inte har träffat någon av er i år och mig veterligen så har vi inget inbetalnings kort för medlemsavgiften.

Sen så är det väl possetivt om inaktiva samt potentiella medlemmar talar om vad de vill spela så att de också finner spelmötena givande (inte för att det är så i mitt fall, men i alla fall).

Dungeon lords har jag spanat på tidigare och värkar helt klart intressant. Ska bli intressant att testa det

//Mattias Smile

Mattias

Antal inlägg : 179
Join date : 08-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Spelförslag nr2 Empty Sv: Spelförslag nr2

Inlägg  MickeH 2010-05-15, 18:56

Klart att alla får komma med förslag, oavsett aktivitetsstatus, det är bara positivt.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Spelförslag nr2 Empty Sv: Spelförslag nr2

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet