Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Regelfrågor

2 posters

Gå ner

Regelfrågor Empty Regelfrågor

Inlägg  MickeH 2008-10-02, 21:37

Ställ regelfrågor här så ska jag besvara dem så snart jag kan.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Regelfrågor Empty Treeman och Take Rott

Inlägg  Mattias 2008-12-02, 11:59

Angående tips om skills på Blood Bowl sidan. Under skillen Take Root så beskriver du den som att man slår ett slag innan matchen för att se ifall treeman dyker upp. Det är väll ändrat i living rulebook 5?. Jag tror att man slår ett slag så fort man tar en action med treeman och vid en 1:a så blir movement reduserat till 0.

//Mattisa

Mattias

Antal inlägg : 179

Regelfrågor Empty Sv: Regelfrågor

Inlägg  Mattias 2008-12-02, 12:13

Hittade en grej till. Off for bite har utgått ur skillistan så som jag förstått det. Den har blivit utbytt av bloodlust som fungerar annorlunda.

Dessutom tror jag att cold-blooded har utgått som skill.

//Mattias

Mattias

Inlägg  Mattias 2008-12-02, 12:30

Okej mitt sista inlägg. Jag såg inte föränn nu att du har använt dig av OLBBL's regler och inte av living rulebook. Vill då flagga för att Olbbl's har två olika siter en baserad på 3th edition och en på Living Rulebook.

För tilfället kör vi ju på 3th edition reglerna. LRB reglerna är nyare. Nu har jag inte spelat Blood Bowl så jag känner mig inte kompetent nog att säga så mycket men vid en genombläddring så verkar LRB vara roligare men jag kan bara tala för mig själv.

Får jag föreslå en granskning av LRB, till nästa seriestart?

//Mattias

Mattias

Inlägg  MickeH 2008-12-02, 13:06

Jo, det kan nog tänkas att vi på sikt övergår till Living Rulebook. Att vi kör en modifiering av 3rd edition ā la OLBBL, beror på att jag spelat 3-400 matcher med de reglerna...

OLBBL öppnade sin Living Rulebook-division för bara några månader sen, medan jag spelade de flesta matcherna mellan 99 och 02.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832

https://twitter.com/BoardGameMike

Inlägg  Mattias 2008-12-02, 13:17

Ok det låtter vettigt att vi använder oss av ett regelsystem som du är van vid. Speciellt eftersom att du spelat så många matcher med dom.

Anledning till att jag tog upp det var att jag tyckte att dom negativa skillsen hos big guys var roligare i LRB.

//Mattias

Mattias

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet