Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

LinCon - hur var det?

2 posters

Gå ner

LinCon - hur var det? Empty LinCon - hur var det?

Inlägg  FredrikLindström 2013-05-13, 21:08

Vad fick ni med er hem från LinCon?

Själv lyckades jag komma över "Mansions of Madness", kortspelet "Duco" samt ett gäng med tärningar, några LinCon-muggar och ett par serietidningar.

Men... hade inte butikerna bättre utbud förra året?

Superkul att spela "Zombicide" - det har helt klart hamnat överst på min must-have-lista!
Testade även "We didn't playtest this at all", ett galet partykortspel. Jag vann för att jag var längre än motspelaren på min vänstra sida Smile
Spelade "Citadel" tillsammans med ett gäng VBF-are och var med på ett par omgångar av "Duco".
Några rundor Magic hanns med och jag fick både vinna och förlora i "Star Wars - LCG".

Ska vara lika smart som Emil och ta en övernattning nästa år...
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

LinCon - hur var det? Empty Sv: LinCon - hur var det?

Inlägg  MickeH 2013-05-14, 10:31

För omväxlings skull så köpte jag inte med mig något nytt hem från Lincon. Köpte på mig ett gäng tärningar och en mapp för kort.

Jag tyckte nog butikerna höll ungefär samma klass som tidigare.

Ett 6-timmarsparti Advanced Civilization var som vanlig en av höjdpunkterna för min del. Jag kunde ha varit med på flera partier (inkl ett 13-timmarspass), men det fick räcka så för i år.

Lite magic (dock ingen tävling/draft). Några partier Citadels blev det och vi spelade också Imperial 2030 och Puerto Rico. En draft i det mycket roliga kortspelet The Spoils hann vi med på lördagen, och av 6 personer så lade vi beslag på de 4 översta platserna. Inte omöjligt att vi kommer att köra några Spoils-drafter i Västervik framöver. Pontus har gott om Spoils-kort ifall någon vill speltesta.

Jag hade hoppats spela lite Mah-Jong, men det passade aldrig tidsmässigt. Inte heller hann jag med Game of Thrones LCG (LCG = Living Card Game, kortspel som kommer i fasta utgåvor istället för random boosters som magic), det spelades bara när jag inte hade tid.

Vi köpte också en klocka ("schackklocka") för upp till 6 personer till klubben, jag har varit sugen på en sådan klocka rätt länge, men den har varit slut hos Seriebörsen under lång tid.

Totalt sett bra, men lite minus att jag inte lärde mig något nytt spel på årets Lincon.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet