Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

FNM på Player 2 - förslag till förändring

+4
Chokladdavid
Miche Liten Björk
MickeH
Major
8 posters

Gå ner

FNM på Player 2 - förslag till förändring Empty FNM på Player 2 - förslag till förändring

Inlägg  Major 2014-01-02, 13:27

Friday Night Magic har legat i lä länge nu, antalet deltagare har gått ner varje vecka och intresset för att delta verkar ha avtagit. Jag tror dock inte att folk helt slutat spela Magic, så jag skulle vilja höra från er vad som skulle kunna ändras för att öka intresset för FNM igen. Fortsätter det som det gjort på sista tiden så tappar Player 2 snart sin licens att hålla FNM, och då försvinner även saker som Pre-release, Release Party, Game Day etc.

Ett förslag som jag spontant kan lägga på kartan är att ändra FNM till söndag kväll istället för fredag. Det är lite fuskande från min sida då det egentligen krävs att man spelar på fredagar, men då denna dag inte verkar passa många (vill minnas att deltagande på söndagar innan FNM var ganska bra) så är det åtminstone ett alternativ.

Annan möjlig ändring är tiden på fredag kväll. Hör gärna åsikter om detta också.

Kostnad för booster draft? Många har kommenterat att de inte har råd att deltaga när vi har boosterdraft (130kr). Här skulle vi kunna ta bort vinstboosters ur potten och bara spela om FNM promo kort, kostnaden skulle då gå ner till 100kr / person för de 3 boosters som delas ut. Skulle detta vara bra / dåligt?

Förändring av lokalen? Hör gärna vad folk anser kan förbättras i spelrummet. Är stolarna inte sköna, andra bord, bättre ljus etc.

Se den här tråden som ett öppet forum att ge era åsikter, allt är välkommet!
Major
Major

Antal inlägg : 212
Join date : 11-07-05

Till överst på sidan Gå ner

FNM på Player 2 - förslag till förändring Empty Sv: FNM på Player 2 - förslag till förändring

Inlägg  MickeH 2014-01-02, 13:50

För min del har det dels varit en efterhängsen förkylning november-december, samt att jag inte är lika sugen på magic just nu.

Vad gäller draftkostnaden, så är den inte viktig för min del, jag draftar gärna.

De övriga formaten, Standard och Modern funkar (även om jag är rätt trött på Modern).

Fredag eller söndag kvittar egentligen för mig, samma med tidpunkten.

Lokalen funkar bra. Den är kanske inte jättebra om vi blir väldigt många spelare (fler än 12), men det problemet finns ju inte just nu.

Skulle vara intressant att höra varför ungdomarna (David, Villiam & co) inte spelar så mycket längre.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

FNM på Player 2 - förslag till förändring Empty Sv: FNM på Player 2 - förslag till förändring

Inlägg  Miche Liten Björk 2014-01-02, 14:36

För min del har det varit lite mycket med Jul etc. Jag har planerat att ta upp spelandet nu i vår. Ska prata med dem andra och se vad dem säger.

Jag har inga problem med priset eller lokalen, och för mig passar generellt fredagar bättre, då jag har vanligtvis en bit att resa på helger.

Ser fram emot att vara med mer nu i vår!  Very Happy //Miche aka Hatt nr 1
Miche Liten Björk
Miche Liten Björk

Antal inlägg : 11
Join date : 13-03-28

Till överst på sidan Gå ner

FNM på Player 2 - förslag till förändring Empty Sv: FNM på Player 2 - förslag till förändring

Inlägg  Chokladdavid 2014-01-02, 15:13

Jag har haft myckett att göra med skola, familj och annat. Även haft lite ekonomiska problem. Men jag planerar även att återuppta spelandet nu i vår.

Trivs också bra i lokalen. Det är ändast på vissa releaser som det blivigt lite trånkt. Men det har ju funkat bra hittills.

Fredagar o funderar bra. Det är bara det att jag ibland måste hemhem och hjälpa till på gården.

För min del så är boosterdrafterna bra. Det e bara att jag inte har råd med det så ofta.

Vi ses i vår! =D //David aka Hatt nr 2
Chokladdavid
Chokladdavid

Antal inlägg : 30
Join date : 13-03-11
Age : 29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

FNM på Player 2 - förslag till förändring Empty Sv: FNM på Player 2 - förslag till förändring

Inlägg  Mange 2014-01-02, 15:51

Jag tycker Draft är det som är roligt. Jag känner att jag inte har ork eller lust att göra en standard-modern lek. Har inte dom korten som behövs eller som jag vill ha heller.

Jag kan ju bara ojämna veckor och ibland inte ens det. Men fredag kväll är den bästa dagen för mig ändå.

Kostnaden på 130:- har jag inga problem med. Det tycker jag är bra.
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

FNM på Player 2 - förslag till förändring Empty Sv: FNM på Player 2 - förslag till förändring

Inlägg  Chrisse 2014-01-02, 16:24

Jag har inga problem med fnm på fredagkvällar eller söndagar. Jag har inga problem med lokalen.


Senast ändrad av Chrisse den 2014-01-03, 00:02, ändrad totalt 2 gånger
Chrisse
Chrisse

Antal inlägg : 125
Join date : 12-04-10
Age : 39
Ort : västervik

Till överst på sidan Gå ner

FNM på Player 2 - förslag till förändring Empty Sv: FNM på Player 2 - förslag till förändring

Inlägg  FredrikLindström 2014-01-02, 23:12

Fredagar passar mig inte alls, egentligen. Efter en arbetsvecka är det viktigt att vara hemma med familjen, käka gott och bara... vara Wink
Söndag kväll skulle nog passa mig bättre.

Måste man alltid ha priser vid boosterdraft? Viktigast, för mig, är att ha kul och med priser så försvinner lite av magin med hobbyn.
Jag förstår att tävlingsmomenten måste finnas där och att andra säkert uppskattar det. Men - jag är ingen draftspelare, så enkelt är det.
Nog skulle jag kunna tänka mig att vara med någon gång men det största hindret är tiden. Friday Night Magic på fredagar? Mjae.. ^^

Nu är det ett tag sedan jag var inne på P2 men spelrummet skulle må bra av bättre belysning.

Överlag verkar intresset för MtG vara lite lågt i Västervik. VBF får väl försöka hjälpa till och ha lite spelträffar där vi dammar av våra lekar!
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

FNM på Player 2 - förslag till förändring Empty Sv: FNM på Player 2 - förslag till förändring

Inlägg  Major 2014-01-13, 14:53

Tack för era inlägg. Jag kommer att ha dem i åtanke för FNM framåt.
Major
Major

Antal inlägg : 212
Join date : 11-07-05

Till överst på sidan Gå ner

FNM på Player 2 - förslag till förändring Empty Sv: FNM på Player 2 - förslag till förändring

Inlägg  Micke.P 2014-01-14, 13:18

Jag är nere i en "magicsvacka" brukar spela intensivt en period per år sen så svalnar det lite.
Och just nu så har jag varken tid/lust eller ork för magic. Har mycket annat att stå i, men när våren kommer så kanske suget kommer tillbaka. Smile
Micke.P
Micke.P
Admin

Antal inlägg : 245
Join date : 10-01-11

Till överst på sidan Gå ner

FNM på Player 2 - förslag till förändring Empty Sv: FNM på Player 2 - förslag till förändring

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet