Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dax att köpa vårat första spel snart.

Gå ner

Röstning om vilket som ska köpas

Dax att köpa vårat första spel snart. I_vote_lcap100%Dax att köpa vårat första spel snart. I_vote_rcap 100% 
[ 3 ]
Dax att köpa vårat första spel snart. I_vote_lcap0%Dax att köpa vårat första spel snart. I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Dax att köpa vårat första spel snart. I_vote_lcap0%Dax att köpa vårat första spel snart. I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Dax att köpa vårat första spel snart. I_vote_lcap0%Dax att köpa vårat första spel snart. I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totalt antal röster : 3
 
 

Dax att köpa vårat första spel snart. Empty Dax att köpa vårat första spel snart.

Inlägg  John 2008-08-03, 21:32

I denna topic tänkte jag att vi ska komma fram till vilket spel som ska bli vårat första till föreningen. Jag lägger upp några förslag som jag har. Alla är självklart välkommna att lägga förslag. Läs om dem på länkarna, välj sedan ett av dem i röstning. Tycker du inget av dem verkar vara något för oss så rösta på "Annat" så får vi fortsätta leta spel. När du väl har röstat så posta ett svar så vi vet vilka som har röstat och vilka som inte har. Skriv gärna lite tankar ni får kring dem.


Agricola ca 400kr

Detta spelet är förnärvarande rankat etta på både bradspel.net och boardgamegeek. Spelet är i lantbrukarmiljö. Man börjar spelet med en bonde och en fru / make. Under spelet 14 omgångar får man välja hur man ska utveckla sin bondgård, ska man bygga en fårhage eller odla grönsaker eller skaffa barn (glöm då inte att bygga ut huset först) osv. Alla bygger sin gård på sin egna bricka men tävlingen emot varandra blir att två personer inte kan välja att göra samma drag under samma omgång, dvs man måste anpassa sin strategi efter hur de andra väljer att göra. Detta ska vara väldigt likt ett spel som heter Poerto rico vilket jag spelat och tycker är roligt, lite mer avancerat än ticket to ride men inte allt för avancerat som jag förstått.

Boardgamegeek om Agricola
Bradspel.net om Agricola


Roborally ca 400kr

Detta är ett mycket populärt spel. Har inte spelat det själv men många säger att det är mycket kul och lätt. Det bygger på det kända tv programmet Robowars. Man ska planera sin svårstyrda robots framfart, försöka skjuta sina fiender men såklart se till att inte bli en måltavla. På länken till worldofboardgames.com finns en kort förklaring till spelet samt 4 kommentarer där alla lovordar spelet.


Roborally on Boardgamegeek
Roborally on bradspel.net



Tigris & Euphrates ca 420kr

Detta spel har jag spelat en gång. Det var lite krånligt tyckte jag då, men i efterhand tycker jag inte alls det var svårt och det var många i min gamla förening (i Sydney) som diggade det hårt. Temat är gamla Egyptien. Alla spelar kommer börja att bygga upp sina små civilisationer runt om på kartan. Sedan gäller det helt enkelt att attackera sina motståndare när man känner sig mogen. I en recenstion stod det "easy to learn, hard to master" vilket jag kan hålla med om. Det är även samma speldesignare som gjort Samuraj, Amun Re, Modern art.. grym kille, dock inte lika bra på att göra hemsidor, kolla in hans egen här http://www.knizia.de/



Tigris & Euphrates on boardgamegeek
Tigris & Euphrates på bradspel.net
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Dax att köpa vårat första spel snart. Empty Sv: Dax att köpa vårat första spel snart.

Inlägg  John 2008-08-05, 18:33

John har röstat
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Dax att köpa vårat första spel snart. Empty Sv: Dax att köpa vårat första spel snart.

Inlägg  John 2008-08-09, 07:13

Röstningen nerlagd då MickeH har Agricola. Vi lägger detta på is en liten stund och tar ett nytt beslut inom kort
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Dax att köpa vårat första spel snart. Empty Sv: Dax att köpa vårat första spel snart.

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet