Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

5 posters

Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  MickeH 2009-06-26, 15:24

Den 12/7 ska några av oss på en Magictävling i Linköping.

Seriebörsen, där vi spelar, har gott om brädspel, och jag undrar om föreningen ska köpa in nåt när vi ändå är där?

Mitt förslag är Battlestar Galactica, ett science fiction-spel för 3-6 där man spelar gemensamt mot spelet och dess skurkar Cylons. Men det finns en intressant aspekt, under spelets gång kommer någon/några spelare att få reda på att de är Cylons och alltså spela mot de andra! Detta utan att avslöja sig förstås. Jag har hört en hel del bra om spelet.

Jag kommer till min personliga samling att köpa in Dominion:Intrigue, en fristående expansion till Dominion. Man kan spela spelen separat, eller med båda spela på upp till 6 spelare. Spelet har redan kommit ut, och jag har lagt undan ett ex till mig på Seriebörsen.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  John 2009-06-28, 20:22

kassören kan redovisa att vi har gott om pengar (1600 + mer). Vilka eller vilket spel som ska spelas får ni avgöra
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  Mattias 2009-06-29, 23:44

Battlestar är nog ett bra val.

Race for the Galaxy har vi ju pratat om förut som ett intressant val.

Small World är ett nytt spel som baseras på gamla Vinci. Har inte testat något av spelen men ska tydligen vara väldigt Casual och enkelt. Verkar snyggt dock.



The HellGame Ska tydligen vara en korsning mellan Diplomacy och Magic. Mega häftigt snyggt och temat är väldigt upphetsande. Komplext 3+ timmars spel med gigamtiska möjligheter att jävlas med andra spelare. Speciellt spel som inte passar alla men som jag bara vill ha!! Desutom är konstruktörerna svenskar verkar det som, vilket alltid är kul Very Happy Kanske inte något spel för föreningen men det får mig att dregla och ligger väldigt högt på önskelistan.

//Mattias

Mattias

Antal inlägg : 179
Join date : 08-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  MickeH 2009-06-30, 10:47

Small World har jag hört bra saker om, så det kan nog vara intressant.

Race for the Galaxy är kul, jag testade det på Lincon. 2a expansionen har precis kommit, och med båda expansionerna kan man spela upp till 6 pers. Jag tycker dock vi kan vänta lite med det här av 2 anledningar. Dels funderar jag på att köpa det här själv så småningom! Och dels är det ett renodlat kortspel, och vi har ju nyligen introducerat Dominion i föreningen - och eftersom alla inte gillar kortspel så kanske det blir lite för mycket. Men på sikt ser jag gärna att (jag själv eller) föreningen skaffar det.

Jag vet en kille här i stan som äger Hellgame, jag kan se om jag kan ordna så vi kan testa det vid tillfälle (jag känner honom bara ytligt, så jag kanske inte får tag på honom enkelt).

Hellgame finns inte på Seriebörsen, och Small World var slut, vi får se om det finns när jag är där. Vi behöver ju inte bestämma något definitivt förrän den 11/7.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  John 2009-06-30, 19:28

min gammla förening i australien älskar small world så där lägger jag min röst
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  Mattias 2009-07-03, 09:42

Race for the Galaxy är kul, jag testade det på Lincon. 2a expansionen har precis kommit, och med båda expansionerna kan man spela upp till 6 pers. Jag tycker dock vi kan vänta lite med det här av 2 anledningar. Dels funderar jag på att köpa det här själv så småningom! Och dels är det ett renodlat kortspel, och vi har ju nyligen introducerat Dominion i föreningen - och eftersom alla inte gillar kortspel så kanske det blir lite för mycket. Men på sikt ser jag gärna att (jag själv eller) föreningen skaffar det.

Bra poäng!

Jag vet en kille här i stan som äger Hellgame, jag kan se om jag kan ordna så vi kan testa det vid tillfälle (jag känner honom bara ytligt, så jag kanske inte får tag på honom enkelt).

Det skulle vara bra. Jag tror det kan vara vettigt att provspela ett sånt här spel innan man köper. Observera speltiden bara Micke, det kan inte direkt spelas över onsdagskväll. Bjud med spelaren till något brädspelsmöte vetja! Hursomhelst, det känns lite fel att lägga föreningens kassa på det här spelet, men jag kan däremot tänka mig att införskaffa det själv inom en avlägsen framtid.

//Mattias

Mattias

Antal inlägg : 179
Join date : 08-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  Forumtrollet 2009-07-04, 00:13

Small world har jag redan bokat för egen räkning så föreningen köper in det som dublett ifall valet faller där.

Ska jag slänga en röst på något spel blir det battlestar galactica. Låter asballt! ^^
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  MickeH 2009-07-04, 16:05

Pontus skrev:Small world har jag redan bokat för egen räkning så föreningen köper in det som dublett ifall valet faller där.

Ska jag slänga en röst på något spel blir det battlestar galactica. Låter asballt! ^^
Hmm, du har väl inte tänkt att jag ska släpa hem hela butiken nästa söndag? Det är fullt i baksätet, så jag köper inte fler spel än att jag ser över dem när jag har dem i knät Razz
Jag ska ju ha minst 1 själv, D:I till dig, ev. nåt till klubben...
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  Forumtrollet 2009-07-04, 21:42

Heh, du behöver itne oroa dig. Mårten och jag ska ju iväg på kurs i några veckor precis när du åker på magic turnering. Ovh vare sig han eller ja står ut med att vänta så länge på dominion intrigue så jag ska köra på post lösningen i alla fall.
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  MickeH 2009-07-05, 09:46

Pontus skrev:Heh, du behöver itne oroa dig. Mårten och jag ska ju iväg på kurs i några veckor precis när du åker på magic turnering. Ovh vare sig han eller ja står ut med att vänta så länge på dominion intrigue så jag ska köra på post lösningen i alla fall.
Haha, jag förstod väl att ni inte skulle klara 2 veckor på Öland utan Dominion:Intrigue Twisted Evil
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  MickeH 2009-07-09, 13:40

Jag har nu lagt undan ett ex av Battlestar Galactica, som jag hämtar på söndag.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  Mange 2009-07-09, 15:12

MickeH skrev:Jag har nu lagt undan ett ex av Battlestar Galactica, som jag hämtar på söndag.

Låter stabilt!!!! Very Happy
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  Forumtrollet 2009-07-12, 12:13

Och för er som är nyfikna kan mårten och jag berätta att Small Worlds ÄGER! What a Face What a Face What a Face
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  MickeH 2009-09-13, 17:54

Nu har expansionen kommit till Battlestar Galactica - Pegasus Expansion
Man kan i den spela Cylon Leaders samt några fler karaktärer. Några locations på Battlestar Pegasus finns också tillgängliga, och man kan avrätta andra spelare! Rolling Eyes

Är det något föreningen vill köpa in? I så fall kanske jag kan köpa det när vi ska på magictävling i Linköping den 27/9.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  John 2009-09-14, 07:41

Gör det. Ett välanvänt spel, då tycker jag vi ska ha de expansioner som finns
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  Mattias 2009-09-15, 17:08

Visst, spelet är ju välanvänt som sagt. Så länge ni inte känner att ni har tröttnat på konceptet.

Expansionen får grönt ljus för min del.

//Mattias

Mattias

Antal inlägg : 179
Join date : 08-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!) Empty Sv: Battlestar Galactica till klubben? (samt Dominion:Intrigue är här nu!)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet