Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

+4
John
Erik
Mattias
MickeW
8 posters

Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  MickeW 2009-10-07, 21:10

Jag är rollspelssugen och vill kolla intresset för en Dungeons & Dragons-kampanj med mig som spelledare.
OBS! Jag vill gärna spela Changeling med Mattias så de veckor han kan spelleda har Changeling företräde!

Min kampanj utspelar sig i en arkipelag i en fantasyvärld jag själv håller på att snickra ihop. Tänk ungefär "piratfantasy". Ibland spelleder jag en grupp i Oskarshamn och deras rollpersoner rör sig i ett annat land i samma värld.

Jag vill ha en liten grupp, tre eller kanske fyra spelare, och det viktigaste är att ni kan vara med ofta. Vi spelar nog inte varje vecka men jag siktar på ett par gånger i månaden. Några visade intresse på brädspelsträffen idag, är det någon mer som tycker att det låter intressant?
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  Mattias 2009-10-08, 05:25

Bra intiativ! Jag anmäler mig dock inte, utav självklara anledningar pirat

//Mattias, som slipper ha dåligt samvete för uteblivet rollspel

Mattias

Antal inlägg : 179
Join date : 08-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  MickeW 2009-10-15, 19:09

Just nu är det Mårten, Maria och Niklas som anmält intresse. Att Niklas jobbar kväll varannan vecka betyder att vi bara kan spela varannan vecka men det är nog ganska lagom. Om någon mer är sugen, säg till mig!
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  Mattias 2009-11-01, 12:12

Glöm inte bort att du har Wikin till ditt förfogande. Kan ju vara kul för dig att utnyttja den om du har din egen kampanjvärld.

//Mattias

Mattias

Antal inlägg : 179
Join date : 08-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  Erik 2010-03-13, 09:08

Är det bara på torsdagar som ni ska spela?

Erik

Antal inlägg : 2
Join date : 10-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  MickeW 2010-03-23, 11:18

Erik skrev:Är det bara på torsdagar som ni ska spela?
Det här inlägget missade jag, sorry!
I nuläget är gruppen för liten för att det ska bli nåt. Anledningen till att vi snackade om torsdagar var att ingen hade någon kvällsaktivitet som krockade med den tiden. Niklas jobbar nån sorts tvåskift så det skulle funka varannan torsdag.

D&D i Västervik ligger på is just nu, jag spelleder bara O-hamnsgruppen, men om vi får ihop en grupp på minst 3 spelare + mig så är jag beredd att köra.
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  John 2010-03-23, 13:19

Anton svarade på Ixi's inlägg förra veckan att han är intresserad. Hör med honom cheers
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  Oskarsson 2010-03-23, 22:27

Jag är intresserad om det finns plats kvar
Oskarsson
Oskarsson

Antal inlägg : 8
Join date : 09-09-07
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  MickeW 2010-04-15, 16:17

Okej, nu finns det intresse för rollspel igen så vi väcker den här tråden till liv.
Spelet är alltså Dungeons & Dragons 4th edition, dvs levelbaserat och relativt high-fantasy. Den kampanj jag har i tankarna utspelar sig i och kring en samling öar i medelhavsklimat. Piratfantasy.
Vilka är intresserade?
* Niklas
* Maria?
* Oskarsson
* ...fler?
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  Maria 2010-04-18, 14:09

Jo men jag är intresserad Smile Tar även med en kompis som är peppad på lite äventyr... så de borde bli ett litet gäng Smile

Maria

Antal inlägg : 41
Join date : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  MickeW 2010-04-20, 11:55

Då har vi tillräckligt många för en spelgrupp. Niklas A, Maria, Marias kompis, Oskarsson, kanske Mårten? Någon mer?

I min kampanj i Oskarshamn kör vi på en kärngrupp av spelare och det fungerar bra tycker jag. Jag själv + tre spelare till är med varje gång, det är vi som planerar datum och hoppas att de andra kan vara med.
Det brukar vara så att några har svårt att vara med varje gång men med kärngruppskonceptet kan de fortfarande delta i kampanjen, de spelare som är med varje gång har koll på vad som händer i spelet och kan hjälpa de andra om de känner sig vilsna.

Jag tycker att vi börjar med att göra rollpersoner till de som vill vara med men ännu inte har någon RP, då får jag lite koll på hur stor gruppen blir.
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  Maria 2010-04-21, 14:52

De låter bra de:) Micke som min kompis heter kan typ när som så bara bestäm datum å tid som passar dig. Ska be honom skriva in sig forumet oxåSmile

Maria

Antal inlägg : 41
Join date : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  Niklas Alexandersson 2010-04-23, 19:25

kanoners

Niklas Alexandersson

Antal inlägg : 97
Join date : 08-09-01

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  Maria 2010-04-25, 20:25

Tyvärr så har min kompis Micke fått förhinder de kommande veckorna, han ska på utbildning utanför stan så är inte hemma i veckorna:(

Maria

Antal inlägg : 41
Join date : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  MickeW 2010-04-28, 09:20

Om vi börjar med att göra rollperson till Oskarsson då? Skriv om du läser detta så kan vi PM:a om tid.

Niklas och Maria har redan rollpersoner (Niklas paladin, Maria ranger) så om ni är nöjda med dem behöver vi inte göra nya.
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  MickeH 2010-04-28, 10:32

MickeW skrev:Om vi börjar med att göra rollperson till Oskarsson då? Skriv om du läser detta så kan vi PM:a om tid.

Niklas och Maria har redan rollpersoner (Niklas paladin, Maria ranger) så om ni är nöjda med dem behöver vi inte göra nya.
Jag tror att Oskarsson inte har internettillgång just nu, men om jag kommer ihåg det så ska jag påminna honom om han kommer till Pontus ikväll.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  MickeW 2010-05-14, 08:46

Oskarsson gjorde en rollperson igår. Det blev en bard.
Nu återstår bara att se om det går att samla gruppen.
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  Niklas Alexandersson 2010-05-16, 12:52

låter bra, jag jobbar kväll varannan vecka dvs kväll nu på måndag.

Niklas Alexandersson

Antal inlägg : 97
Join date : 08-09-01

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp) Empty Sv: Dungeons & Dragons torsdagar? (liten grupp)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet