Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hejsan VBF!

5 posters

Gå ner

Hejsan VBF! Empty Hejsan VBF!

Inlägg  Gotland 2008-10-17, 16:17

Hejsan,

Jag har varit i kontakt med Micke på Rollspel.nu (Gordeg) och efter lite mailande föreslog han er här som trevliga speltokar i området. Jag kommer att flytta till Vällehorva den 1:a November, som ligger utanför Misterhult. I och med att jag är en hängiven Gamer av all dess slag så föreföll det naturligt att börja leta upp andra likasinnade.

Vem är jag då? Ja jag är framförallt rollspelare på 22år, men spelar en hel del bräd/kortspel. Figurspel är jag fårhållandeviss grön på även om jag har en samling HeroClix och lite gammla D&D 3,5 minis. Förutom spel så sysslar jag med Jakt och Fiske. Varav mycket tid läggs på Jakten.

Vad gör jag då i Mistehult? Min flickvän har fått jobb på OKG som hundförare, vilket har varit ett livsmål för henne länge. Innan bodde vi i Göteborg, men jag har även bott strax utanför karlstad, Jokkmok och självklart på Gotland, där jag är född. I och med att mina intressen Jakt och Fiske så såg jag möjligheten att vidarutveckla dom här i småland, då det var väldigt svårt att få tillgång tilll bra Natur borta i Gbg.

Hur är jag att spela med?

Ja, förhoppningsviss trevlig. Jag tycker det mesta är roligt, och spelar mycket för att jag tycker det är kul att umgås. Jag har haft flera spelgrupper i Karlstad, Göteborg och Gotland, alla har varit fyllda med trevligt folk i blandade åldrar. Det tycker jag är en av den största charmen med spel, man kan sätta sig ner över en kopp kaffe och spela lite Carcassone och göra något man tycker är kul, samtidigt som man lär känna nytt folk.

Allting ifrån Tyska brädspel till strategegiska långkörare är kul, nu har jag en liten förkärlek till spel med glimten i ögat, men som sagt tycker jag att det mesta är kul. Däremot är jag lite utav en variations människa. Jag gillar att spela nya saker hellre än att plugga ner mig i ett och samma spel. Det tillsammans med en rätt så dålig karaktär gör att jag alltid samlar på mig alldeles för mycket spelgrejor, till min sambos förtret Razz

Det här med spelförening tycker jag verkar väldigt kul. Ofta så har jag så många spel jag vill testa på och vad passar då bättre än en församling? Nu nämnde Micke att ni planerade att starta en blood bowl turnering, där det fanns möjlighet att eventuellt hänga på? Jag är mycket intresserad ifall ni har en plats över. Jag har aldrig spelat BB men tittat lite på det, och läst igenom reglerna. Så nu fattas bara att inföskaffa ett lag och måla på!

Annars hänger jag med på allt, jag gillar att ni verkligen värkar ha massa olika spel, allt ifrån Tyska filosofin, till samlarspel. Pluspoäng helt klart.

Till församlingen kan jag erbjuda:

Carcassone - The Big Box, med Princess & Dragon, Traders & Builder, The River, The Tower, Inns and Cathedrals.
Settlers med 5-6players Expansion
Ticket to Ride
Gloom
Chez Geek
San Juan
Spank The Monkey
1960: The making of a president (Kommer eventuellt att byta bort det mot "Mall of Horror".
Heroclix (Figurspel med Marvel o DC Superhjältar)
D&D 3,5 minis

Och ett helt tjog med rollspels böcker.

Är det okej om jag spanar lite i ert förum på spelkvällar och anmäler mig sedan när jag kommit ner till Vällehorva och känner att jag kommit på plats ordentligt, kanske till en trevlig fika eller nåt?

Har ni några frågor eller är nyfikan så skriv på bara! Antingen i tråden eller på mail: mattiasjansson_vvg@hotmail.com

//Mattias

Gotland
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Hejsan VBF! Empty Sv: Hejsan VBF!

Inlägg  MickeH 2008-10-17, 17:45

Hallå!

(Jag är inte samma Micke som du pratade med förresten, han är MickeW här på forumet!)

Du är hjärtligt välkommen, och du kommer nog att passa in utmärkt i gänget.

Kolla gärna runt här, och på vår statistik/bloodbowl-sida!
Länk

Vi har precis startat upp bloodbowl. Den stängda ligan har just nu 7 pers, och skulle behöva en 8e. Sista speldatum för omgång 1 är egentligen 31/10, men det går att rucka på lite. Annars finns den öppna ligan, där man får spela så mycket (eller lite) man vill i ca 6 månader framåt.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan VBF! Empty Sv: Hejsan VBF!

Inlägg  Gotland 2008-10-17, 19:33

Låter jätte trevligt. Angående Blood Bowl i den stängda ligan, så kan jag inte lova att jag kan haka på direkt när jag kommer ner. Jag misstänker nämligen att för att få jobb nu på direkten i O-hamn så kommer jag att bli tvungen att fortsätta i Däckbranschen vilket jag jobbade med i Gbg också. Problemet är att det är högsäsong i November och då pratar vi om 60-70timmar i veckan. Så att lova att jag kan ställa upp alla ligar kvällar i November är att skjuta mig lite i foten. Nu är jag inte speciellt sugen att fortsätta jobba med däck så hittar jag något annat så är ingen gladare än mig. Men för tillfället så vågar jag inte garantera till 100% att jag kan ställa upp till varje spelkväll, så det känns dumt att boka in mig på en plats.

Det beror ju lite på hur ni har tänkt lägga spelkvällarna. Pratar vi en gång i månaden, i veckan eller när alla har tid?

Mitt förslag är att ni håller den 8:e platsen öppen för någon som kan ge säkrare besked om när dom kan. Så återkommer jag, säg på onsdag (Är det för sent?), hur det ser ut för min del med jobb. Jag har en del jobbansökningar som jag väntar svar på m.m. I värsta fal så brukar det gå bra att få en veckodag som man inte jobbar över på, så då skulle jag kunna trolla med den dagen. Jag ska prata med däckfirman nästa vecka, så då vet jag förmodligen mer. Annars kan du skriva upp mig på den öppna ligan.

Någon som vet vad Games Workshop har för någon leveranstid? Alternativt något annat ställe som säljer BB?

//Mattias

Gotland
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Hejsan VBF! Empty Sv: Hejsan VBF!

Inlägg  Forumtrollet 2008-10-18, 01:17

Leveranstider har jag tyvärr dålig koll på men jag har petat lite på GW butiken i stockholm och det verkar som det finns två sätt att komma över BB figurer. Dels kan man beställa via GWs hemsida, (den har dock varit lite strulig för min del), eller så kan man beställa via en GW butik. Problemet med alternativ nr.2 är att man måste besöka butiken, ingen postorder med andra ord. Sen har vi ju alternativ nr.3 också, ja förutsatt att man är lite pillig av sig, och det är att konvertera ihop ett eget lag med vanliga warhammer figurer som ju är betydligt lättare att få tag på. De flesta raser har ju alla möjliga sorters regimentesboxar nu mer kartor av plastbitar som är ganska lätta att modeleera om man har tid och en bra kniv.
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan VBF! Empty Sv: Hejsan VBF!

Inlägg  Gotland 2008-10-18, 20:54

Jag är ju lite strandsatt här ute på ön, då det är dåligt med GW butiker. Någon större estetisk fingertoppkänsla saknar jag totalt så det får nog bli Hemsidan, och sedan hålla tummarna på att grejorna kommer i rätt tid.

Tack för tipsen!

//Mattias

Gotland
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Hejsan VBF! Empty Sv: Hejsan VBF!

Inlägg  MickeH 2008-10-18, 22:00

Kolla i en annan tråd, i Bloodbowl-forumet. Mange ska troligen skicka efter lite prylar från Gamemaniacs.se inom kort.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan VBF! Empty Sv: Hejsan VBF!

Inlägg  Mange 2008-10-19, 11:05

MickeH skrev:Kolla i en annan tråd, i Bloodbowl-forumet. Mange ska troligen skicka efter lite prylar från Gamemaniacs.se inom kort.

Japp det hade jag nog tänkt!!!! Kolla det tills på onsdag då vi ses om det är någon mer som ska ha något!!!! Tänkte beställa efter vi spelat på onsdag.!!!
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan VBF! Empty Sv: Hejsan VBF!

Inlägg  MickeW 2008-10-19, 18:05

Välkommen hit Mattias a.k.a. "Flurtis"!
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan VBF! Empty Sv: Hejsan VBF!

Inlägg  Mattias 2008-10-19, 19:02

Tackar MickeW, antar att det är du som lurade hit mig Wink Ja, nu väntar jag bara på att mina föräldrar ska komma hem ifrån Spanien så att jag kan överlämna deras hus och få slå mig ner i Vällehorva. Så man får möjligheten att se ansikten bakom alla forumsnamn.

//Mattias

Mattias

Antal inlägg : 179
Join date : 08-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan VBF! Empty Sv: Hejsan VBF!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet