Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Motion: Medlemsavgift

5 posters

Gå ner

Motion: Medlemsavgift Empty Motion: Medlemsavgift

Inlägg  John 2008-11-10, 10:57

Vi har under 2008 samlat in ungefär 2500kr. Av dessa är 1300kr engångsavgifter på 100kr. Vi har lagt ut ungefär 1200kr på fyra nya spel. Det ser ut som att vi kommer få bidrag ifrån Sverok på 3000kr för 2009 (Det som krävs är 5 personer som är födda 84 eller tidigare). Studiefrämjandet kan komma att ge oss bidrag, lite mer osäkrt där men vi jobbar på det.

Jag tycker vi ska sluta med 10kr per träff avgiften. Detta då vi har det gott ekonomiskt så vi klarar oss utan dem. Får vi bidrag har vi det även väldigt gott ställt. Det är även så att vi träffas flera gånger i veckan och det känns lite luddigt när man ska betala eller inte. 100kr som inträdes avgifter tycker jag ska ligga kvar så det blir rättvist för alla som redan betalt den.

Om föreningen tycker att vi ska ha någon avgift kanske årsavgift, halvårsavgift eller månadsavgift passar oss bättre.


Spåna ider här i tråden så sammanställer jag dem för röstning på mötet
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Medlemsavgift Empty Sv: Motion: Medlemsavgift

Inlägg  MickeH 2008-11-10, 12:30

Om vi ska satsa på någon form av lokal behöver vi nog ha kvar avgiften per gång, i annat fall tycker jag att vi kan skippa de 10kr precis som John föreslår.

Årsavgiften tycker jag också kan vara kvar på 100kr, och det är nog enklast att bara ha helårsavgift.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Medlemsavgift Empty Sv: Motion: Medlemsavgift

Inlägg  Mange 2008-11-10, 13:33

Årsavgift på 100:- tycker jag låter bra. Kan ju vara bra att ha lite medlemskort sedan när den är betald. Skissade lite på det när föreningen startades. Jag har fortfarande de kvar.

Tar med dom till årsmötet som förslag.
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Medlemsavgift Empty Sv: Motion: Medlemsavgift

Inlägg  Mattias 2008-12-05, 15:45

Som mickeH säger kan det ju vara bra att ha kvar 10:- per träff ifall vi vill satsa på en lokal senare. Ett annat förslag är att vi har kvar 10:- per träff fast pengarna går till den som förseer gruppen med sin lägenhet. Som tack, för kaffe och eventuellt fika. Jag tycker det är värt 10:- för att någon ställer upp med sin lägenhet.

//Mattias

Mattias

Antal inlägg : 179
Join date : 08-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Medlemsavgift Empty Sv: Motion: Medlemsavgift

Inlägg  John 2008-12-07, 17:10

Mattias skrev:Som mickeH säger kan det ju vara bra att ha kvar 10:- per träff ifall vi vill satsa på en lokal senare. Ett annat förslag är att vi har kvar 10:- per träff fast pengarna går till den som förseer gruppen med sin lägenhet. Som tack, för kaffe och eventuellt fika. Jag tycker det är värt 10:- för att någon ställer upp med sin lägenhet.

//Mattias

jag röstar för detta samt att man kan få det retroaktivt med ränta.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Medlemsavgift Empty Sv: Motion: Medlemsavgift

Inlägg  MickeH 2008-12-07, 19:24

Jag har ett mellanliggande förslag.

Vi fortsätter med 10kr per gång, och hälften av detta (dvs 5kr per spelare) tillfaller den som har spelmötet som ersättning för kaffe (eller te!) och ev. tilltugg. Resten går till klubbkassan. Detta från årsskiftet i så fall.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Medlemsavgift Empty Sv: Motion: Medlemsavgift

Inlägg  John 2008-12-07, 19:31

Ett gammalt mål för förenigen var att ha runt 10 personer per träff (och det är lite där vi är nu, eller iallfall var för några veckor sedan). Det skulle innebära att varje gång man håller i en träff får man 50kr. Det blir många paket kaffe. För mycket tycker jag. Jag tror inte vi druckit upp ett paket hemma hos mig än. Jag tycker inte man ska få några pengar för att hålla i en träff.

Jag tycker 100kr per halvår är bästa lösningen. Då slipper vi massa arbete med att fylla i listor och lägga guldpengar i burken.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Medlemsavgift Empty Sv: Motion: Medlemsavgift

Inlägg  Forumtrollet 2008-12-11, 14:32

nån form av avgift för inköp av mer spel tycker jag är en bra grej. Till hyra ov lokal ställer jag mig dock mer tveksam till. För tillfället har vi ju möjligeht att spela i alla fall 15 pers samtidigt utan särskilda lokal arrangemang. Men visst, blir föreningen större än så är det väl en annan sak. Men så länge vi ligger kvar på 5-10 pers på de flesta träffar tycker jag inte hyrande av möteslokal är högprioriterat. Dessutom finns det alltid mycket sjystare stolar, bord, vattenkokare, tesorter och yada yada hemma hos folk än i lokaler samt att man skulle få släpa med sig alla spel mötet kräver varje gång.
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Medlemsavgift Empty Sv: Motion: Medlemsavgift

Inlägg  John 2008-12-11, 22:45

bra poäng. För ca 1 - 2 månader sedan var vi fler samt växte varje vecka. Sedan dess tycker jag mer att föreningen har krympigt än växt så nu är det inte alls lika viktigt. Jag skulle nog också rösta för avslag i dagsläget.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Medlemsavgift Empty Sv: Motion: Medlemsavgift

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet