Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Griselbrand och Sundering Titan bannade i EDH

2 posters

Gå ner

Griselbrand och Sundering Titan bannade i EDH Empty Griselbrand och Sundering Titan bannade i EDH

Inlägg  MickeH 2012-06-20, 08:10

Bara så elaka typer (som vissa bröder) inte lägger in dem i sina EDH-lekar...

http://www.svenskamagic.com/forum/topic.php?ID=135704

Jag letar inte längre efter en Griselbrand Razz
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Griselbrand och Sundering Titan bannade i EDH Empty Sv: Griselbrand och Sundering Titan bannade i EDH

Inlägg  Forumtrollet 2012-06-21, 11:40

*rycker på axlarna* Visst, jag skulle aldrig lägga in några kort från banlistan när vi ska lira EDH turnering.
När vi som vanligt spelar casual EDH så finns det dock inga DCI ruling som säger vad man får spela och inte.
Vissa kort är rakt av brutna, andra kort bannas för att vissa kombos blir för bra med dem. Så att spela dem
utan de koponenter som gör dem brutna är inga problem. Dessutom går det att larva sig även utan bannade
kort. Eller vad sägs om jag proppar en lek full med mana ramp, tutor som hämtar tooth and nail som hämtar
dark mike + triskelion? Pew pew pew u all die.

Visst, det går att stoppa, allt går att stoppa. Poängen är att om man vill så går det att bygga sin lek så
man i princip vinner om man får resolva en tooth and nail. Det finns fler kombos av det här slaget,
det enda som stoppar ostiga 2kort kombos från att dominera vårt meta är att folk tycker de är tråkiga
och helt enkelt ansvarsfullt bestämmer sig för att inte spela dem. Men om vi är vuxna nog att avstå
från frestelsen att bygga tråkiga lekar så är vi även vuxna nog att ta i beaktning varför korten på bannlistan
hamnat där och helt enkelt inte använda dem på det sättet.

Men vänta nu... har du börjat spela EDH igen Micke? Jag minns knappt senaste gången du frivilligt var med
på EDH. Surprised
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Griselbrand och Sundering Titan bannade i EDH Empty Sv: Griselbrand och Sundering Titan bannade i EDH

Inlägg  MickeH 2012-06-21, 13:10

Forumtrollet skrev:Men vänta nu... har du börjat spela EDH igen Micke? Jag minns knappt senaste gången du frivilligt var med
på EDH. Surprised
Om du orkade åka ner till Player-2 när vi spelar där, eller bjuder in mig till era privata magicträffar så kanske jag gör det Razz

Fast jag har inte byggt mer än 1 ny EDH-lek i år tror jag, och den var bara en ombyggnad av en Commander-lek. drunken

EDH-bannlistan är officiell faktiskt. Även om det inte är DCI som styr den, så mina EDH-lekar följer det, plus vår lokalbannade Time Stretch.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Griselbrand och Sundering Titan bannade i EDH Empty Sv: Griselbrand och Sundering Titan bannade i EDH

Inlägg  Forumtrollet 2012-06-21, 13:23

Nä jag vet att et inte är DCI som styr listan. Hur definierar du egentligen oficiell? Det är en rekomendationslista för ett casual format.
Tar man hänsyn till i vilken kontext saker är bannade så blir det inte brutet att spela dem. Protean hulk hade aldrig blivit bannad om
man inte kunnat hämta winkombos med honom. Att vi låter bli att spela time stretch för att den är tråkig är inte konstigare än att spela
hulken utan att lama sig med den.

Att du inte brukar bli uppringd beror mest på att folk har uppfattningen att du inte är speciellt förtjust i EDH, när det blir EDH mot
slutet av en brädspelskvåäll så brukar du ju gå hem. :p Vi brukar hålla till hos mig eller mårten Mest för tesortimentet och för att
vi kan spela valfri musik. Träffarna händer för spontant för att forum ska vara praktiskt. Men om du har ett nytänt EDH sug så
petar jag gärna på dig framöver när det drar ihop sig för hor. Smile
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Griselbrand och Sundering Titan bannade i EDH Empty Sv: Griselbrand och Sundering Titan bannade i EDH

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet