spelveckan 2012
5 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
spelveckan 2012
Ska vi anordna något under spelveckan iår? (Vecka 42) Alla som gör det får pengar på sverok, 500 eller 1000 samt en låda med spel är. 31 augusti går anmälan ut.
T.ex en turnering med prispengar har vi haft. Vi kan köpa in något duellspel om vi behöver något att tävla i.
Det behöver inte vara något stort, räcker att det är en vanlig träff igentligen men öppen för alla, kanske någon extra reklam.
Ordförande Pontus har ska tänkt något kring detta?
Här har vi satt upp affischer:
- Player-2
- Coop "Skotten"
T.ex en turnering med prispengar har vi haft. Vi kan köpa in något duellspel om vi behöver något att tävla i.
Det behöver inte vara något stort, räcker att det är en vanlig träff igentligen men öppen för alla, kanske någon extra reklam.
Ordförande Pontus har ska tänkt något kring detta?
Här har vi satt upp affischer:
- Player-2
- Coop "Skotten"
Sv: spelveckan 2012
Låter som ett utmärkt tillfälle att ha en kombination på Player 2!
Då skall man nog satsa på lättare spel, där vi kanske kan lyckas locka till oss fler medlemmar.
Vad sägs om t ex en enkel Carcassonne-turnering och duellspel i Magic?
Någon (Micke H?) väljer eller bygger två okomplicerade duellekar och sedan spelar deltagarna en ren utslagsturnering med dessa?
Jag röstar för att vi anmäler detta och att VBF omgående tillsätter en grupp frivilliga som jobbar fram ett vettigt innehåll till V42!
// fredrik
Då skall man nog satsa på lättare spel, där vi kanske kan lyckas locka till oss fler medlemmar.
Vad sägs om t ex en enkel Carcassonne-turnering och duellspel i Magic?
Någon (Micke H?) väljer eller bygger två okomplicerade duellekar och sedan spelar deltagarna en ren utslagsturnering med dessa?
Jag röstar för att vi anmäler detta och att VBF omgående tillsätter en grupp frivilliga som jobbar fram ett vettigt innehåll till V42!
// fredrik
Jag håller med, ett samarbete med Player-2 vore bra för detta arrangemang.
Carcassonne är ett bra spel för nya, och vi har också väldigt gott om Carcassonne-spel i föreningen, minst 4-5 stycken skulle jag tro.
Enkla magiclekar är inget problem, vi har ju några stycken på Player-2, och jag kan fixa ett par till om det behövs.
Jag nominerar Fredrik som ordförande i arbetsgruppen för detta!
Carcassonne är ett bra spel för nya, och vi har också väldigt gott om Carcassonne-spel i föreningen, minst 4-5 stycken skulle jag tro.
Enkla magiclekar är inget problem, vi har ju några stycken på Player-2, och jag kan fixa ett par till om det behövs.
Jag nominerar Fredrik som ordförande i arbetsgruppen för detta!
Vi kan väl se vad Pontus har för idéer.
Jag är gärna med och jobbar fram något till Spelveckan
Hur många är intresserade av detta?
Jag är gärna med och jobbar fram något till Spelveckan
Hur många är intresserade av detta?
Pontus, du är ordförande, har du något att säga i den här frågan? Anmälningstiden går ut snart, så vi måste agera om vi ska få gratisprylar.
Jag är gärna med, men vill inte stå som ansvarig för det, det får du gärna göra om du vill ta på dig det Fredrik.
Major, hur är det med möjlighet att ha detta arrangemanget på Player-2?
Jag är gärna med, men vill inte stå som ansvarig för det, det får du gärna göra om du vill ta på dig det Fredrik.
Major, hur är det med möjlighet att ha detta arrangemanget på Player-2?
Vi träffas ju imorgon, vi kan tala om detta då.MickeH skrev:
Hur svårt kan det vara att planera ihop något fantastiskt bra?
Ni får gärna hålla ett evenemang på Player 2! "Hobbyrummet" står helt tillgängligt och vill ni ha tillgång till TV-spel / datorer så går det nog att fixa något där med.
Major- Antal inlägg : 212
Här kan man se ungefär vad man får.
https://twitter.com/sverok/status/238556018978746368/photo/1/large
https://twitter.com/sverok/status/238556018978746368/photo/1/large
Vad sägs om:
Fredrik ansvarar för arrangemanget.
Vi håller i en Carcassonne-tävling på Player-2 på lördagen under spelveckan
John anmäler oss, då jag inte har alla detaljer.
Fredrik ansvarar för arrangemanget.
Vi håller i en Carcassonne-tävling på Player-2 på lördagen under spelveckan
John anmäler oss, då jag inte har alla detaljer.
http://www.sverok.se/spelveckan/anmalan-spelveckan/
Där anmäler vi oss.
John får skriva här i tråden vad vi har för Sverok-ID, kontaktmail, resten fixar du nog lätt Fredrik.
Där anmäler vi oss.
John får skriva här i tråden vad vi har för Sverok-ID, kontaktmail, resten fixar du nog lätt Fredrik.
kontaktsmailen är nog johnhedlund82@hotmail.com , vore konstigt om det fanns någon annan för isåfall kollar vi inte den
sverokid är nog F080063-6 , det kallas för användarnamn i mina papper men förutom det så kan jag inte hitta något nummer alls vi fått från dem
sverokid är nog F080063-6 , det kallas för användarnamn i mina papper men förutom det så kan jag inte hitta något nummer alls vi fått från dem
Dessa uppgifter räcker!John skrev:kontaktsmailen är nog johnhedlund82@hotmail.com , vore konstigt om det fanns någon annan för isåfall kollar vi inte den
Måste bara fråga - är det Pontus eller du som är ordförande i föreningen? Din signatur säger att det är du... jag blir förvirrad
Har kollat närmare på anmälningsförmuläret (Sverok) och får faktiskt ta det när jag kommer hem ikväll.
Det är en del text som skall produceras...
Pontus är ordförande, men Sverok har nog inte de senaste uppgifterna, så det är möjligt att John officiellt står som ordförande.
Behövde du fylla i vem som är ordförande?
Behövde du fylla i vem som är ordförande?
Nej, det behövs inte. Frågan om ordförande var en allmän fundering, om det var något jag hade missat
Jag kommer nog att kontakta dig, Micke H, innan jag skickar in uppgifterna till Sverok.
Jag kommer nog att kontakta dig, Micke H, innan jag skickar in uppgifterna till Sverok.
Om ni får betalt i form av bidrag (500 eller 1000kr) för denna event så anser jag det resonligt att Player 2 tar ut en avgift för hyra av lokal motsvarande 50% av det bidraget.
Åsikter?
Åsikter?
Major- Antal inlägg : 212
Har anmält till Sverok!
Nu är det väl dags att titta på lite detaljplanering, vad VBF kan erbjuda
Har VBF några pengar - och vad skall de i så fall användas till?
En tanke är att erbjuda nån form av gratisdraft på Player 2 för t ex max 6 nya Magicspelare. Någon/några erfarna spelare hjälper till under spelet.
Dessutom, Player 2 får några nya unika spelare och klättrar närmare nästa nivå...
Har fler idéer och sätter mig gärna med någon mer (Micke H?) + Major för att diskutera fram vad som är möjligt.
Själv är jag på militärövning v43 och kan således bara vara tillgänglig under v44.
Spelveckan pågår från 27/10 till 4/11.
Nu är det väl dags att titta på lite detaljplanering, vad VBF kan erbjuda
Har VBF några pengar - och vad skall de i så fall användas till?
En tanke är att erbjuda nån form av gratisdraft på Player 2 för t ex max 6 nya Magicspelare. Någon/några erfarna spelare hjälper till under spelet.
Dessutom, Player 2 får några nya unika spelare och klättrar närmare nästa nivå...
Har fler idéer och sätter mig gärna med någon mer (Micke H?) + Major för att diskutera fram vad som är möjligt.
Själv är jag på militärövning v43 och kan således bara vara tillgänglig under v44.
Spelveckan pågår från 27/10 till 4/11.
VBF får ett bidrag på 500:- för kostnader som reklam, fika och övrigt. Där borde finnas utrymme för att betala hyraMajor skrev:Om ni får betalt i form av bidrag (500 eller 1000kr) för denna event så anser jag det resonligt att Player 2 tar ut en avgift för hyra av lokal motsvarande 50% av det bidraget.
Åsikter?
Se tidigare post, tar gärna och planerar mer detaljerat asap!
Hyran till Player-2 är helt OK tycker jag.
Klubben är inte helt pank, och såvitt jag vet har vi inte planerat något annat än inköp av nya spel för pengarna vi har.
Klubben har också 27st M12-boosters, vilka vi skulle kunna använda i promosyfte för en nybörjartävling om så behövs.
Kan vi få in en Carcassonne-turnering och en nybörjartävling i magic så vore det bra.
Klubben är inte helt pank, och såvitt jag vet har vi inte planerat något annat än inköp av nya spel för pengarna vi har.
Klubben har också 27st M12-boosters, vilka vi skulle kunna använda i promosyfte för en nybörjartävling om så behövs.
Kan vi få in en Carcassonne-turnering och en nybörjartävling i magic så vore det bra.
MickeH skrev:Hyran till Player-2 är helt OK tycker jag.
Vad sägs om detta? Under V44 så genomför vi, tillsammans med P2:
* Nybörjartävling (för 6 personer?) med M12-boosters (tisdag?)
* [Major föreslår något arrangemang i tv-spelssoffan] (torsdag?)
* Carcassonneturnering (lördag?)
Då får vi tre "spelträffar" samlat under Spelveckan, allt under samma tak (Player 2).
Vem har mandat att bestämma om föreningens pengar?
Lägger vi dessa aktiviteter hos Player 2 så skall vi givetvis betala för oss.
Micke o Major - skall vi snacka lite om detta under veckan? Onsdag kväll, passar det?
Onsdag går nog bra för min del. Kan från 18.
Schemat ser bra ut (vi får väl flytta brädspelsträffen till måndag den veckan).
Jag kan kolla med John och/eller Pontus så de får ge ett OK angående det ekonomiska. Det handlar om hyran till Major och kostnaden för de M12-boosters vi använder till nybörjartävlingen (draft?). 27 boosters (24 för ev. draft, 3 som priser), som vi köpt billigt från Tyskland, rör sig nog om ca 550-600kr.
Förslag till definition på nybörjare: De som inte spelat i någon av Player-2s tävlingar förut. Och inte är någon som varit med och spelat magic regelbundet på våra träffar. Man kan ha en anmälningslista hos Major, med några reservplatser ifall någon hoppar av.
Schemat ser bra ut (vi får väl flytta brädspelsträffen till måndag den veckan).
Jag kan kolla med John och/eller Pontus så de får ge ett OK angående det ekonomiska. Det handlar om hyran till Major och kostnaden för de M12-boosters vi använder till nybörjartävlingen (draft?). 27 boosters (24 för ev. draft, 3 som priser), som vi köpt billigt från Tyskland, rör sig nog om ca 550-600kr.
Förslag till definition på nybörjare: De som inte spelat i någon av Player-2s tävlingar förut. Och inte är någon som varit med och spelat magic regelbundet på våra träffar. Man kan ha en anmälningslista hos Major, med några reservplatser ifall någon hoppar av.
Samma här.MickeH skrev:Onsdag går nog bra för min del. Kan från 18.
Låter som en utmärkt idé!MickeH skrev:
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet