MTG Duel Decks Heroes vs. Monsters
5 posters
Sida 1 av 1
MTG Duel Decks Heroes vs. Monsters
Nästa magic duel deck kommer bli Heroes vs. Monsters och kommer släppas 6 September.
Lite mer info finns på Heroes vs. Monsters.
Några kort har ej än spoilats, men kommer säkert lite under sommaren!
Lite mer info finns på Heroes vs. Monsters.
Några kort har ej än spoilats, men kommer säkert lite under sommaren!
Micke.P- Admin
- Antal inlägg : 245
Sv: MTG Duel Decks Heroes vs. Monsters
Jag funderar på att beställa dessa (+ lite annat) från Webhallen.Micke.P skrev:Nästa magic duel deck kommer bli Heroes vs. Monsters och kommer släppas 6 September.
De kan troligtvis se till att paketet kommer till den 6:e och jag har möjlighet att ha en Duel Deck-spelträff kvällen efter
Om Major tar in Heroes vs Monsters så köper jag från Player-2, annars är jag gärna med på en beställning.
Ska vi klura på någon spännande spelform? Jag har plats för 6-8 spelare i gillestugan.
Om vi får ihop 6-8 spelare kan vi kan lotta två lag, ett "Monster" och ett "Hero".
Sedan spelar vi några dueller ("Monster" vs "Hero") och avslutar med ett episkt flerspelarslag där lagen möts.
Vi spelar alltså endast med dessa två lekar, inga andra Duel Decks.
Tummen upp? Ned? Andra idéer?
Om vi får ihop 6-8 spelare kan vi kan lotta två lag, ett "Monster" och ett "Hero".
Sedan spelar vi några dueller ("Monster" vs "Hero") och avslutar med ett episkt flerspelarslag där lagen möts.
Vi spelar alltså endast med dessa två lekar, inga andra Duel Decks.
Tummen upp? Ned? Andra idéer?
det låter som en kul ide.
Chrisse- Antal inlägg : 125
Ser kul ut! Auto-buy, som vanligt!MickeH skrev:Leklistor:
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/feature/261
Major: Tar du in dessa till releasen? Vad kostar de?
Har nämnt min idé ovan till några kompisar och fått positivt gensvar.
Ska försöka planera in en Duel Deck-kväll till den 7:e september!
Ska försöka planera in en Duel Deck-kväll till den 7:e september!
Okej, det verkar vara något vi vill göra. Bara en plats kvar
Hur många tänker köpa detta Duel Deck?
Jag vet att jag köper en ask, MickeH köper väl också. Någon mer? Vi behöver minst en uppsättning till.
Hur vill vi spela?
Jag föreslår tre vanliga singeldueller (så alla möts) och sedan en flerspelarduell där alla hjältar möter alla monster.
I sista duellen har varje spelare 40 liv. Det lag vars spelare är sist kvar vinner denna episka duell.
Totalt kan nog detta ta 2.5 - 3.5 timmar, eller är jag som vanligt en tidsoptimist?.
Hur många tänker köpa detta Duel Deck?
Jag vet att jag köper en ask, MickeH köper väl också. Någon mer? Vi behöver minst en uppsättning till.
Hur vill vi spela?
Jag föreslår tre vanliga singeldueller (så alla möts) och sedan en flerspelarduell där alla hjältar möter alla monster.
I sista duellen har varje spelare 40 liv. Det lag vars spelare är sist kvar vinner denna episka duell.
Totalt kan nog detta ta 2.5 - 3.5 timmar, eller är jag som vanligt en tidsoptimist?.
jag har tänkt att att köpa en också.
Chrisse- Antal inlägg : 125
Kanon! Då har vi lekar till minst 6 spelare!Chrisse skrev:jag har tänkt att att köpa en också.
Ursäkta fördröjningen på mitt svar, var tvungen att dubbelkolla ett par saker med min leverantör.
Player 2 kommer att få in 6st Heroes vs Monsters. Vi ville ta in mer men efterfrågan har tydligen varit stor. Jag lägger upp en separat tråd om förbokningar på Player 2 för enkelhetens skull.
Player 2 kommer att få in 6st Heroes vs Monsters. Vi ville ta in mer men efterfrågan har tydligen varit stor. Jag lägger upp en separat tråd om förbokningar på Player 2 för enkelhetens skull.
Major- Antal inlägg : 212
Liknande ämnen
» Duel Decks: Venser vs. Koth
» Duel Decks
» Duel Decks Anthology
» Duel decks - Jace VS Vraska
» Duel Decks: Elspeth vs. Kiora
» Duel Decks
» Duel Decks Anthology
» Duel decks - Jace VS Vraska
» Duel Decks: Elspeth vs. Kiora
Sida 1 av 1