Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

anmälan till spelveckan nu öppen

4 posters

Gå ner

anmälan till spelveckan nu öppen Empty anmälan till spelveckan nu öppen

Inlägg  John 2013-08-16, 12:44

Hej vänner!
Ja fick precis mail om att anmälan till spelveckan 2013 är öppen.
Hoppas ni vill göra något kul, kanske t o m jag kan vakna till liv då Smile

John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

anmälan till spelveckan nu öppen Empty Sv: anmälan till spelveckan nu öppen

Inlägg  FredrikLindström 2013-08-16, 15:15

Klart att vi vill göra något kul! När är spelveckan?
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

anmälan till spelveckan nu öppen Empty Sv: anmälan till spelveckan nu öppen

Inlägg  FredrikLindström 2013-08-20, 15:13

Spelveckan 2013 är 26 oktober – 3 november.

Jag kan redan nu flagga för att jag kommer att ha spel med Zombie-tema en eller två kvällar den veckan.
Det finns en mall från förra året om någon tycker att det är en bra idé att försöka annonsera...
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

anmälan till spelveckan nu öppen Empty Sv: anmälan till spelveckan nu öppen

Inlägg  FredrikLindström 2013-09-02, 09:11

John: Skicka mig inloggningsuppgifterna så ordnar jag med registreringen (Spelveckan) till Sverok.
Om vi inte hittar på något annat så är förslagen att ha en zombiekväll och en kväll med Settlers of Catan hemma hos oss den veckan. Vi har begränsat med plats och kan maximalt ta 8 personer i gillestugan. Det blir ansträngt och är inte alls färdigförhandlat med resten av familjen Smile

I övrigt så vill jag ha allas er hjälp att skaka fram uppgifter till mina samtal med Studiefrämjandet.
Bakgrunden är att Sverok är en av SF's medlemsorganisationer (http://wiki.sverok.se/wiki/Studiefr%C3%A4mjandet) och min kontakt på SF menar att det finns goda möjligheter att de kan hjälpa oss med annonsering, material och lokaler. Här tänker jag främst på Spelveckan samt möjligheten att starta upp ledarledda, spelorienterade kurser.

Så, hur ser VBF ut?

Mårten vG är ordförande men hur många medlemmar kan vi säga att vi har?
Hur ofta har vi möten/träffar och hur många kommer på dessa, dvs hur aktiv är föreningen?
Vi verkar fokusera på kort- och brädspel, konflikt- och strategispel.
Just nu har vi ingen spelgrupp som sysslar med rollspel, right?
Jag har hört att det finns medlemmar som har figurspel, men det verkar inte vara något som intresserar någon större publik. Lika svalt verkar intresset vara för att måla figurer.

Jag har talat med Tommy och Annika på SF och de håller redan på och letar efter lokaler i vår del av länet. De har även påtalat att om vi aktivt registrerar våra träffar så kan vi få bidrag. Detta bidrag skulle vi kunna att använda till att utveckla föreningen. Innan vi vet vilka summor det rör sig om är det kanske dumt att spekulera för djupt i möjligheter, men nog skulle föreningen kunna köpa in mindre priser till småturneringar, fika, spel, resekostnader till andra arrangemang? SF påstår att de kan hjälpa till med annonsering, t ex Spelveckan eller andra "större" träffar som föreningen planerar att genomföra.

Vad för hjälp skulle VBF vilja få ifrån SF? Kom med förslag!
Målet är att planera in ett möte med dem nu i början av september.
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

anmälan till spelveckan nu öppen Empty Sv: anmälan till spelveckan nu öppen

Inlägg  Mange 2013-09-02, 11:12

När vi hade medlemsavgift i klubben var det ju inga problem och se hur många och vilka som var medlemmar i klubben. Har gjorde ju ett register på detta förut. Nu är ju frågan hur man räknas som medlem? Bara man varit på en spelträff eller om man bara är intresserad? Kanske vore bra att ha någon form av register på detta. Nu som är med oftare på spelträffar vet ju vilka personer som är där.

Förr (när jag gick på högstadiet/Gymnasiet) så hade kommunen listor som amn fyllde i varje gång man hade en spelträff. Det blev någon form av studiecirkel och sen fick vi några kronor för det. Jag antar att det är något liknande här.
Men det kan ju inte vara så svårt att fixa det. Det borde ju vara enklast att den som har spelträffen fixar med detta.

Jag har ju inte möjligheten att vara med lika ofta som förr:( 
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

anmälan till spelveckan nu öppen Empty Sv: anmälan till spelveckan nu öppen

Inlägg  FredrikLindström 2013-09-02, 11:19

Mange skrev:Förr (när jag gick på högstadiet/Gymnasiet) så hade kommunen listor som amn fyllde i varje gång man hade en spelträff. Det blev någon form av studiecirkel och sen fick vi några kronor för det. Jag antar att det är något liknande här.
Men det kan ju inte vara så svårt att fixa det. Det borde ju vara enklast att den som har spelträffen fixar med detta.
Ja, den som har träffen skulle kunna stå som "Cirkelledare" eller liknande och rapportera in aktiviteten; antingen direkt till SF eller till någon inom VBF som ansvarar för registreringen. Denna registrering sköts normalt via nätet men man kan skicka in dem som skrivna blanketter också. Jag vet inte vad det är för summor vi talar om; Tommy på SF nämnde att det beror på aktiviteten.
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

anmälan till spelveckan nu öppen Empty Sv: anmälan till spelveckan nu öppen

Inlägg  MickeH 2013-09-03, 12:44

Antalet medlemmar är som sagt svårt att uppskatta. Vi borde nog införa en medlemsavgift 2014, även om det bara är 10kr eller så.

Det har nog varit minst 25-30 olika personer på våra brädspelsträffar under 2013, och räknar vi med magic på P2, så blir det nog över 50.

Aktiviteter kan man väl säga att vi har 1-2 gånger per vecka (magic på P2 oräknade).

Jag tycker nog trots allt att vi kan räkna med rollspel bland de saker vi kör, även om det varit rätt lågt på den fronten senaste åren.

Bidragen du tänker på Mange, är nog dessvärre bara för de under 26 år. Och vi har inte så många i den åldern längre. I alla fall inte regelbundet minst 5 st, vilket krävdes för bidrag förr i tiden, vet inte om det ändrats sen dess.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

anmälan till spelveckan nu öppen Empty Sv: anmälan till spelveckan nu öppen

Inlägg  Mange 2013-09-03, 13:28

MickeH skrev:
Bidragen du tänker på Mange, är nog dessvärre bara för de under 26 år. Och vi har inte så många i den åldern längre. I alla fall inte regelbundet minst 5 st, vilket krävdes för bidrag förr i tiden, vet inte om det ändrats sen dess.
Aha! Japp det var det nog! Låter bekant (för så mycket äldre har jag väl inte blivit?)
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

anmälan till spelveckan nu öppen Empty Sv: anmälan till spelveckan nu öppen

Inlägg  FredrikLindström 2013-09-24, 12:56

FYI - jag har registrerat två aktiviteter under Spellovet hos Sverok. Brädspel hemma hos oss samt en Magicträff hos Player 2. Stort tack till MickeH och Major!
Detta borgar för att vi kvalificerar oss för en spellåda. Innehållet i lådan är ännu okänt.

Samtidigt har jag, på eget initiativ, flaggat på att vi söker bidrag för våra träffar.

Hur gör man då för att få bidrag och vem delar ut dessa pengar!?
Jo, det är Sverok som är så generösa mot landets spelföreningar!
Men - föreningen måste utlysa träffen på hitta.sverok.se, minst 5 dagar i förväg och spelträffen får inte vara fullbokad redan då den läggs upp.
En annan detalj är att föreningar med medlemsavgift på 50 SEK (eller mer) kan få det högre bidraget på 150:- per träff. Det låter väl rätt bra?
Man kan dock inte få ersättning för träffar som inträffar inom 10 dagar. Exempel: vi inte kan söka bidrag för en torsdagsträff om föreningen haft sammankomst tisdag samma vecka. Nästa träff vi kan söka bidrag för är alltså tidigast 10 dagar efter tisdagsträffen.
Sverok avsätter pengar ur sin budget till en bidragspott och när pengarna är slut upphör bidragen att betalas ut. Jag talade med en tjej på förbundet och totalt rör det sig om hundratusentals kronor som årligen betals ut som "Träffbidrag".

Detta kräver att vi registerar föreningen i Sveroks eBas för att kunna administrera aktiviteter, medlemmar och ersättningar från Sverok. Just nu har jag dialog med Sverok för att skapa en inloggning till deras system. Några frågor som skulle kunna få en egen tråd är - vill vi ha bidrag, hur ska det skötas och vad ska vi göra med pengarna?
Jag har idéer och åsikter och är beredd att ta ansvar för att administrera föreningens rapportering till eBas.
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

anmälan till spelveckan nu öppen Empty Sv: anmälan till spelveckan nu öppen

Inlägg  Mange 2013-09-24, 13:31

Det låter ju bra det!
Medlemsavgift på 50 spänn ska väl inte vara några konstigheter. Bara om vi då kan få bidrag för ca. 3 spelträffar i månaden.

Du blir ju perfekt som administreringsansvarig i klubben! Smile
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

anmälan till spelveckan nu öppen Empty Sv: anmälan till spelveckan nu öppen

Inlägg  FredrikLindström 2013-10-11, 11:01

Lite information från mötet igår kväll, före spelträffen hos Mange. Följande var närvarande: Fredrik, Mårten, MickeH, Mange och Chrisse.

Till Spellovet (fd Spelveckan) har Sverok tagit fram produkter (främst spel) som arrangerande föreningar kan beställa, kostnadsfritt.
Dessa presenteras här: KLICKA PÅ MIG!

Det finns tre kategorier; flera av varje, en av varje samt endast en.
Flera av varje - välj fler ur denna kategori till föreningens spelpaket.
En av varje - detta är innehållet i paketet.
Endast en - denna produkt är föreningens premie.

Föreningens uppdrag blir att till torsdag 17/11 (har fått ny info) enas om vad vi vill få i Sveroks spellåda.

Själv tycker jag att de båda första kategorierna är ganska ointressanta eftersom de innehåller rätt meningslösa (imho) prylar.
Mitt förslag är att föreningen väljer ur Endast en. I den kategorin finns både rollspel och brädspel.
Jag har inte kollat igenom hela utbudet men två spel som jag lyfter fram är "Tempus" och "San Marco".
Vid mötet igår så lades även "Spank the Monkey" samt "The Ark of the Covenant" till i den listan.

Så, jag startar en ny tråd där vi går loss på förslag till spellådan! Wink
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

anmälan till spelveckan nu öppen Empty Sv: anmälan till spelveckan nu öppen

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet