Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Drakar och Demoner

4 posters

Gå ner

Drakar och Demoner Empty Drakar och Demoner

Inlägg  AntonW 2013-08-28, 15:08

Hejsan hoppsan! Jag heter Anton Och var med en tid för några år sen och lirade magic om någon minns det!

Det har ju varit lite på tapeten tidigare om folk som letar rollspelsgrupp. Jag har spelat (för längesen) i ganska många år ett d&d-liknande hemmagjort rollspel och vill hemskt gärna börja spela igen! Så min fråga är om det finns något intresse av likasinnade att sätta ihop ett gäng och träffas?

Tyvärr har jag varken material eller speciellt mycket erfarenhet av just drakar&demoner men jag är hur som helt torsk på det! Jag har även en kompis som är lika sugen dock utan erfarenhet.

Så vi två letar en grupp som kan ta in nya eller om någon känner för att starta! Vi KAN ta oss runt i länet om det finns spelsugna i andra städer i närheten. För vi kan väll ändå inte vara själva i stan med tärningsbegär?!Very Happy

Tacksam för svar och ha det bra! /Anton Wennerberg

AntonW

Antal inlägg : 5
Join date : 13-08-28

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  MickeH 2013-08-28, 16:15

Hej Anton, kul att du hittade till vårt forum (igen)!

Jag vet att minst en av våra medlemmar (MickeW) har en del material till D&D. Han har dock inte varit så aktiv på senaste tiden, men testa att internmaila honom.

Själv har jag mest material till rollspelet Ars Magica (där man spelar en trollkarl i 1200-talets europa). Eventuellt kan jag tänka mig att vara intresserad av D&D.

Du vet väl att det är magictävlingar varje fredag på Player-2? Dessa tävlingar hittar du här på forumet om du är intresserad. Du är självklart välkommen att komma på någon av våra brädspelsträffar också om du är sugen.

/Micke H
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  MickeW 2013-08-29, 11:22

*Poff* (dyker plötsligt upp igen ur ett rökmoln)

Jag kan tänka mig att köra nåt om det finns intresse nog i föreningen för att få ihop en grupp. När vi i så fall vet vilka som ska vara med kan vi diskutera vilket spel och vilken typ av kampanj vi vill ha.
Är det samma Anton som var med när jag demade Dungeons & Dragons med Johan Ternefors, eller är det en annan Anton?

Btw, hur ändrar man sin reggade mailadress? Min hotmailadress är trasig sedan länge.

Micke W
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  MickeH 2013-08-29, 11:45

MickeW skrev:Btw, hur ändrar man sin reggade mailadress? Min hotmailadress är trasig sedan länge.
Om du internmailar mig vilken e-postadress du vill ändra till så kan jag fixa det.

PS. Det är samma Anton (om nu inte Johan T känner en hel drös med Antons förstås...)
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  AntonW 2013-09-21, 11:03

Hejsan hoppsan. Back from the dead! Ja det är samma Anton, johans polare. Askul att höra att du kan tänka dig att starta om intresse finns! Tänker du SLa i såfall och vilket antal tycker du är bäst? Om du vill mig nånting kan det vara smidigt om du har mitt mobnummer: 072 250 40 87

AntonW

Antal inlägg : 5
Join date : 13-08-28

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  FredrikLindström 2013-10-01, 14:27

Jag kan tänka mig att prova på rollspel igen!
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  MickeW 2013-10-23, 09:02



Hallå igen! Jag har funderat lite på vad man skulle kunna köra för kampanj, sedan provade jag att ringa Anton ett par gånger för att pitcha mina förslag men kom inte fram så jag tar det här istället. Om jag ska spelleda så är mina förslag antingen Earthdawn eller Warhammer Fantasy Roleplay 2nd edition. (Jag utgår från att det är fantasy folk är intresserade av?)

Earthdawn är high-fantasy, en postapokalyptisk miljö härjad av monster från en annan dimension som nu mestadels dragit sig tillbaka men en del av dem är fortfarande aktiva. Världen innehåller märkliga saker som flygande skepp av sten och erfarna rollpersoner är väldigt kraftfulla.

Warhammer är low-fantasy, en sorts mörk fantasyvariant av Europa under en blandning av senmedeltid och renässans, långsamt på väg mot undergång på grund av kaoselement som tränger in i världen i form av demoner och korruption. Rollpersonerna är low-lifes och äventyrandet är oglamoröst.

Micke W

MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  FredrikLindström 2013-10-30, 08:36

Upptäckte nyligen att en kompis i min pluton brukade spela Drakar och Demoner för evigheter sedan!
Han är sugen på att prova igen, med en erfaren spelledare.
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  MickeW 2013-10-30, 20:15

Antons telefonnr verkar vara inaktiverat, men vi kan väl fortsätta diskutera här. Om ni vill köra med mig som spelledare så tror jag att de två alternativ jag nämnde skulle funka bra med en ny spelgrupp om vi ska spela fantasy. Säg till om ni är intresserade av en annan setting, tex cyberpunk eller rymden.
Båda mina första kampanjuppslag börjar med en viss militär prägel men det kan snabbt förändras efter att spelet dragit igång.

Earthdawn: Ni har växt upp i en liten by, tämligen isolerad på en stor slätt förutom två andra byar i ungefär samma storlek inte långt från eran egen. Var och en av er har från en äldre bybo lärt sig en disciplin, dessa är yrken med mycket speciella färdigheter. Ni drömmer alla om att en dag lämna er by och ägna er åt stordåd. Den bästa möjligheten vore såvitt ni kan se att gå med i imperiets militära styrkor. Ni har flera gånger sett luftskeppen på avstånd, på väg mot okända destinationer.
En dag får ni chansen! Imperiet genomför med några års mellanrum rekrytmarcher, detta är prövningar där lokala sökande får möjlighet att visa vad de går för och nu har turen kommit till era byar. De som överlever har en chans att bli antagna av imperiets flotta eller legioner!

Warhammer: Ni försökte bara leva normala liv, med normala hederliga arbeten.  Ni har bakgrunder i stil med skogshuggare, tjänare, bonddrängar, fiskare eller liknande. Visserligen enkla, hårda och underbetalda arbeten men ändå med möjligheter till ett normalt liv.
Det sket sig.
Kaos horder invaderade Kejsardömet från norr, och kejsaren skickade ut sina arméer för att möta hotet. De tappra kejserliga soldaterna fick ganska mycket på moppo, och förstärkningar måste kallas in. Ni blev tvångsrekryterade, och nu befinner ni er i ett dåligt utrustat och dåligt tränat reservkompani på marsch norrut. Mot ett krig som Kejsardömet verkar vara på väg att förlora. Om man ska tro på ryktena alltså. Men rykten ska man inte tro på! Glory to the brave!
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  MickeH 2014-01-20, 10:31

Jag flyttade den här tråden eftersom inget hänt i den på ett tag, och det är bättre att den ligger i den här forumdelen.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  AntonW 2014-01-28, 10:42

Hej igen! Kul att intresse finns! Av en anledning jag kan ta vid rtt annat tillfälle så har jag varit borta i 4 månader. Min telefon är aktiverad igen så ni vet. Jag hade väll tänkt ett gammalt hederligt rolllspel med magi, svärd och krigare men man ska ju testa nya grejor helt klart! Ser någon detta är ni varmt välkomna att höra av er på min mobil igen: 072 250 40 87

Mvh Anton

AntonW

Antal inlägg : 5
Join date : 13-08-28

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  AntonW 2014-01-28, 10:52

Era förslag på kampanjer och spel låter intressant. Jag kan väll säga att det jag är van vid är att spela nåhon form av hjälte som spelar en viktig eller mindre viktig roll i en spelvärlds utveckling. Dock har det uteslutande handlat om att hugga ner fiender och rädda världen:P Men som jag skrev innan är det utvecklande med nya idéer även om det är svårt att föreställa sig innan, jag är väll kanske lite lat. Det jag har mest erfarenhet av är ett amatörsammansatt spel byggt på drakar&demoner som jag och 5-6 polare till lirade hela högstadiet och en bit in i gymnasiet. Sen började folk flytta osv. Där spelade vi alla mäktiga hjältar som slaktade gudar och demonädlingar:p

AntonW

Antal inlägg : 5
Join date : 13-08-28

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  MickeW 2014-02-04, 12:51


Väkommen tillbaks Anton!
Vi snackade om att köra Earthdawn och det spelet borde passa dig, man börjar som liten hjälte och utvecklas med tiden till stor hjälte. Jag skulle egentligen kunna köra igång ganska snart, det handlar mest om att få ihop en grupp av intresserade deltagare.

Du, jag, Fredrik, Micke H?
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  MickeH 2014-02-04, 13:17

MickeW skrev:
Väkommen tillbaks Anton!
Vi snackade om att köra Earthdawn och det spelet borde passa dig, man börjar som liten hjälte och utvecklas med tiden till stor hjälte. Jag skulle egentligen kunna köra igång ganska snart, det handlar mest om att få ihop en grupp av intresserade deltagare.

Du, jag, Fredrik, Micke H?
Jag kan tänka mig att vara med. Beror lite på vilken dag vi tänkt spela. Måndagar passar mig bäst just nu.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  AntonW 2014-02-19, 14:33

Tackar, känns bra!

Jag tycker det låter najs. Skulle nog kunna säga att måndagar passar mig bäst också just nu.

AntonW

Antal inlägg : 5
Join date : 13-08-28

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  MickeW 2014-02-20, 13:36


Vi jobbar inte snabbt, men tråden lever än!  Smile 

När vi vet vilka som ska vara med så kan vi planera dagar som alla kan. Det blir nog inte spel varje vecka så man kan ta det från gång till gång.
Någon annan som är intresserad?
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Drakar och Demoner Empty Sv: Drakar och Demoner

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet