Logga till föreningen
3 posters
Sida 1 av 1
Logga till föreningen
Vi pratade lite på mötet igår om att skaffa en riktig logga till föreningen, som vi kan använda för att marknadsföra oss med.
Idéer som kom upp var:
- Något enkelt med tärningar och kort
- Något med Spårö Båk (helst i kombination med ovanstående).
Jag träffade Therese på Coop idag och frågade om hon kunde fixa fram något, men hon har rätt ont om tid just nu.
Har vi någon annan med grafiska talanger?
Idéer som kom upp var:
Jag träffade Therese på Coop idag och frågade om hon kunde fixa fram något, men hon har rätt ont om tid just nu.
Sv: Logga till föreningen
Jag är gärna med och jobbar fram en logotype, det är dock fruktansvärt länge sedan jag aktivt tecknade öht!MickeH skrev:Vi pratade lite på mötet igår om att skaffa en riktig logga till föreningen, som vi kan använda för att marknadsföra oss med.
Idéer som kom upp var:
Det finns en del frågor som måste besvaras innan man sätter sig ned och jobbar på ett förslag.
Jag kan tänka mig att det är intressant att veta om grafiken skall fungera i flerfärg eller bara svart/vitt.
Ibland passar det utmärkt att smyga in en landmärke, en symbol för staden. Om vi vill ha det, vad är då starkt förknippat med Västervik?
Västerviks stadsvapen?
Spelpjäser, tärningar och kort i någon form bör vara med!
Det finns ju en del Landmärken som är speciellet för Västervik. Vissa kanske är svårt att få till i en logga?
* Spejande sjömannen
* Slottsruinen
* Gamla badhuset
* Båtsmansstugorna
* S:ta Gertruds kyrka
* Rådhuset
* Gamla Vattentornet
* Gamla Fängelset
* Ljungheden (Stena Arena)
* Spejande sjömannen
* Slottsruinen
* Gamla badhuset
* Båtsmansstugorna
* S:ta Gertruds kyrka
* Rådhuset
* Gamla Vattentornet
* Gamla Fängelset
* Ljungheden (Stena Arena)
Mange- Antal inlägg : 570
Kan vara viktigt att tänka på att loggan ska se vettig ut även i mindre format, typ 48x48 eller 64x64 pixlar.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet