Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lincon 2017

2 posters

Gå ner

Lincon 2017 Empty Lincon 2017

Inlägg  MickeH 2017-05-04, 09:29

Det börjar fyllas på med arrangemang!

Här är några saker jag tror kan vara intressanta:

- Alla butikerna förstås! Det brukar bli många varv bland dem, och många spel man står och håller i och funderar på om man inte klarar sig på nudlar närmaste kvartalet.

- Lincon Game Jam: fredag och lördag eftermiddag. Jag var med på det förra året, man har 4 timmar på sig att i en grupp skapa ett färdigt spel!

- Mahjong: ett klassiskt spel som är riktigt kul.

- Spelutvecklarrummet: mer eller mindre färdiga prototyper. Jag testade ett förra året som var riktigt kul. Ska bli spännande att se om det finns där i år också med uppdateringar.

- Spelbarer: det brukar finnas flera stycken, där man kan låna ett spel och slå sig ner och testa det. Kanske för att sedan glida iväg till butikerna och köpa det...

- Terraforming Mars-turnering, och/eller spana in alla andra spel som FryxGames har gjort.

Och naturligtvis gå omkring och upptäcka nya spel, och träffa nya människor att spela med.

För oss veteraner som åker upp 3 dagar, så brukar det ändå kännas som att man inte hinner med allt man vill testa (ibland krockar intressanta evenemang t.ex.).

För er som inte varit där, eller inte har tid för en helhelg, så är det värt att åka upp över 1 dag och känna på atmosfären. Och varför inte få lite inspiration till vad vi kan hitta på här hemma i Västervik.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Lincon 2017 Empty Sv: Lincon 2017

Inlägg  FredrikLindström 2017-05-04, 13:50

MickeH skrev:För er som inte varit där, eller inte har tid för en helhelg, så är det värt att åka upp över 1 dag och känna på atmosfären. Och varför inte få lite inspiration till vad vi kan hitta på här hemma i Västervik.
Bra sammanfattning!

Tips är sköna skor, lätta kläder och stor ryggsäck Wink
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet