Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Essen release

2 posters

Gå ner

Essen release Empty Essen release

Inlägg  Mattias 2009-09-02, 00:34

Essen brädspelsmässa tar plats om drygt en och en halv månad. Som vanligt kommer flera olika spel att släppas i samband med mässan. Här kommer lite godsaker att ha ögonen på:

The Adventurers Trevligt tema, återstår att se ifall reglerna lever upp till förväntningar eller floppar. Värt att spana vidare på. Figurerna skall tydligen vara färdigmålade, vilket är snyggt.

Agricola Expansion Visserligen på Tyska, Översättningen dröjer lite längre.

Alcazar Wolfgang Karmer som bland annat har gjort en jäkla massa spel varav några riktiga hitz är: El Grande, Maharaja: Palace Building in India releasar den här resurshanterings spelet. Jag tycker det ser tillräckligt intressant ut för att följas upp.

Arcana Kortspel med vad som sägs ha riktigt fina illustrationer. Skall eventuellt innehålla en rätt så finurlig bluffmekanism.

Assyria En av Essens mest hypade spel. Skall bli kul att se ifall det lever upp till förväntningarna.

At The Gates of Loyang Tredje delen i trilogin Agricola, Le Havre av Uwa Rosenberg. Inte så mycket att säga om det här, stabilt koncept med en stabil Spelkonstruktör. Mycket skall till för att det här skall floppa.

BGG The Board Game Alla brädspelnördar måste ha det, i alla fall i spelhyllan. Sen om är bra är en annan sak...

Caligula Diplomati spel där spelarna plottar onda planner på att mörda Ceasar. Jag tror den här kan bli riktigt kul.

Chicago Gangsters inte för att jag tror att den kommer bli bra. Men om den blir det så är jag frälst då jag älskar temat. Sen att det inte har gjorts ett bra gangster spel någonsin talar ju förstås emot spelet.

Cyclades Ett auktions spel, som har potential. Har också rätt så många ögon riktade på sig.

Dominion: Seaside Well, expansion till Dominion. Fördelen är ju att föreningen slipper köpa in det då MickeH lär införskaffa i samma stund spelet når sverige Very Happy

Endeavor Får lite Age of Empires vibbar här. En av årets favoriter.

Inquisitio Kort spel med annorlunda tema. Den här gången är man häxa som ska undkomma att brännas på bål.

Opera Verkar rätt så intressant med en dynamisk spelmotorik som ändrar förutsättningar för strategier. Tål att hålla koll på.

Stronghold Player vs Player spel där ena spelar en dem belägrade medans den andra spelar anfallaren av slottet. Sjysst spelidé hoppas mekaniken orkar hänga med hela vägen.

Och många många fler. En del av ovanstående kan gå till butik innan Essen. En del kanske inte blir uppskjutna på grund av utgivningsfel etc. I vilket fall så är det lite ögongodis om vad som komma skall.

//Mattias

Mattias

Antal inlägg : 179
Join date : 08-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Essen release Empty Sv: Essen release

Inlägg  MickeH 2009-09-15, 17:42

MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet