Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hej hej, "nygammal" i svängen!

2 posters

Gå ner

Hej hej, "nygammal" i svängen! Empty Hej hej, "nygammal" i svängen!

Inlägg  Micke.P 2010-01-11, 20:38

Hej!
Michael heter jag och är ny här.
Jag var med i magicklubben i västervik för många många år sedan, sen den försvann så har jag spelat magic till och från i ca 10 år.
Vore roligt att träffa lite folk att lira lite med, drafta och ha miniturneringar.
Jag lirar för det mesta med 2 polare och min flickvän, men det vore roligt att möta lite nya och gammal människor som man inte träffat på många många år.

Hör gärna av er om ni vill spela.

MVH
Micke
Micke.P
Micke.P
Admin

Antal inlägg : 245
Join date : 10-01-11

Till överst på sidan Gå ner

Hej hej, "nygammal" i svängen! Empty Sv: Hej hej, "nygammal" i svängen!

Inlägg  John 2010-01-11, 21:09

Hej Micke

Välkommen till vårat forum. Kan man fråga hur du hittade hit? alltid kul att veta Smile

Vi är i grunden en brädspelsföreningen men mer än hälften av oss är riktigt inbitna magicspelare som har spelat ungefär lika länge som du. Vi spelar Magic minst en gång i veckan, oftast på helgen. Vi har en stående träff som är på cafe Nilssons på Storgatan i Västervik. Vi träffas där kl 11.30 varje lördag (med få undantag som då postat på detta forum, står det inget betyder det att vi träffas). Vi köper fika och smiter sedan upp för trappan till övervåningen där vi spelar tills de stänger kl 14. Ofta spelar vi även mer efter att dom stänger, då går vi hem till någon. Minst en gång i månaden spelar vi även turneringar eller drafts.

Som sagt, vi är i grunden en brädspelsförening, Settlers, Ticket to ride, Agricola, Pouerto Rico osv. Har du även intresse för att följa med och spela spel? Isåfall är det tisdagar och onsdagar som gäller. Det händer ofta att vi spelar lite magic även under brädspelsträffarna.


Mitt namn är John och det är jag som startade denna förening. Du får gärna ringa mig så berättar jag mer, annars är det bara att dyka upp på någon spelträff. Telefon 070 4620193
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Hej hej, "nygammal" i svängen! Empty Sv: Hej hej, "nygammal" i svängen!

Inlägg  Micke.P 2010-01-13, 14:08

Jag tog kontakt med Micke.H på svenska magic, då han var en person som jag visste var aktiv i magicklubben när det begav sig. Han tipsade om eran förening. Jag har aldrig spelat någon av de nämnda brädspelen, men jag är en riktig jävel på schack. ^^
Om ni har tid lust och ork så lär jag mig gärna, jag älskar strategi och lär mig gärna nya saker.
Då jag jobbar ganska mkt så kan det vara svårt för mig att vara med varje gång, men ska göra mitt bästa.
Tyvärr så jobbar jag på lördag, men min flickvän sa att hon skulle försöka komma förbi och spela lite magic, jag lärde henne för ca 1,5 vecka sedan så var snälla mot henne. Razz

Men jag ska försöka droppa in lördag den 23.
Micke.P
Micke.P
Admin

Antal inlägg : 245
Join date : 10-01-11

Till överst på sidan Gå ner

Hej hej, "nygammal" i svängen! Empty Sv: Hej hej, "nygammal" i svängen!

Inlägg  John 2010-01-13, 23:17

Kul. Det ser vi fram emot. Kom ihåg att vi sitter på övervåningen och spelar.

Angående brädspelsträffarna så är det helt okey att vara ny och inte kunna reglerna. Vi spelar väldigt många olika spel, så det är nästan alltid någon som är ny vid spelborden. Spelen vi spelar är oftast av kategorin, lätta att lära, svåra att bemästra, lite som schack. Pontus har "Laser schack" hoppas du kan slå honom i det Smile
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Hej hej, "nygammal" i svängen! Empty Sv: Hej hej, "nygammal" i svängen!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet