Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mythos-tråden

2 posters

Gå ner

Mythos-tråden Empty Mythos-tråden

Inlägg  MickeH 2008-09-05, 14:18

När folk har snackat sig varma om Arkham Horror så har jag letat upp mina gamla Mythos-kort!
Mythos är ett spel som utspelar sig i samma värld som Arkham Horror, och är ett riktigt trevligt samlarkortspel.

I Mythos ska man fullfölja äventyr samtidigt som man ska se till att inte få slut på Sanity! Man kan förstås spela utan äventyr och bara försöka mosa ner motståndarnas sanity (Niklas favoritvariant). Det går utmärkt att spela på fler än 2.

Nedanstående bilder är från bgg:

Man har en Investigator, dvs den som är "du" i spelet.
Mythos-tråden Pic85107_md

Äventyr kan se ut så här (texten i fetstil antyder vilka kort du måste spela för det här äventyret):
Mythos-tråden Pic89017_md

Några olika kort:
Mythos-tråden Pic89020_md

Cthulhu själv är förstås med...
Mythos-tråden Pic85105_md

Länkar: (ska bli fler sen)
Utgivarens sida, finns kvar trots att korten inte tryckts sen 1997!
Mythos på bgg


Senast ändrad av MickeH den 2008-09-05, 14:25, ändrad totalt 1 gång
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Mythos-tråden Empty Sv: Mythos-tråden

Inlägg  MickeH 2008-09-05, 14:21

Jag har 2 färdigbyggda lekar, plus att jag kan öppna en Standardgameset (innehåller 2 färdigbyggda lekar, jag har 3st såna - kan sälja 2 till intresserade!). Jag har dessutom kort så får jag bara tid att sätta mig och gå igenom den kan jag säkert bygga 5-10 lekar till.

Jag tar gärna med några lekar till nästa speltillfälle ifall någon är intresserad av detta trevliga spel.

Förresten, imorgon (lördag) sitter troligen jag, Niklas (och ev. Thorbjörn) på Nilssons café (på Storgatan) ca 12.30-14.15, och jag tänkte ta med mig ett par Mythos-lekar för att spela med Niklas, eller om nån annan dyker upp och är spelsugen! Vi 3 brukar spela Shogi på Nilssons på lördagar, dock inte alla lördagar.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Mythos-tråden Empty Sv: Mythos-tråden

Inlägg  MickeW 2008-09-05, 15:38

Mythos verkar coolt, jag kommer till Nilssons imorgon em och provspelar. Posta i den här tråden om det blir inställt!
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Mythos-tråden Empty Sv: Mythos-tråden

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet