Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hejsan, en newbie i VBF....

4 posters

Gå ner

Hejsan, en newbie i VBF.... Empty Hejsan, en newbie i VBF....

Inlägg  Gyrous 2010-02-10, 15:01

...men annars en gammal spelräv.
Är intresserad av flesta olika speltyper, både kort, tärning, bräd, figur och givetvis datorspel. Förnärvarande lirar jag (och gärna med er):
Dominion, Roborally, Carcasonne i alla dess varianter, Lotro och vändåtta (gammalt hederligt vanligt kortspel). Om någon absolut behöver avreagera sig med WFB (Warhammer Fantasy Battles) så kan jag ställa upp med lite Bretonnians.

Vem är då jag - Danne Gustafsson, tidigare Blackstadbo, men efter 20 år i Västervik så börjar man aklimatisera sig Wink
Sambo, bor i ett litet hus vid Fågelbäret. När jag inet jobbar med Onlinemöten (tja som gammeldags videokonferenser alltså) så förutom spel, ägnar mig åt hobbies som åka hoj, geocaching, massor av film och böcker i SF genren.

Tänkte skona familjen lite från mitt spelbegär genom att möta likasinnade här.

Tjing o/

Gyrous

Antal inlägg : 5
Join date : 10-02-10
Age : 53
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan, en newbie i VBF.... Empty Sv: Hejsan, en newbie i VBF....

Inlägg  MickeH 2010-02-10, 15:53

Men hallå där Danne. Vi känner ju varanda sen tidigare (komvux t.ex.).

Bara att dyka upp på våra spelträffar, eller föreslå egna. Vi fikar lite på lördagar, även om det mest är Magic-kortspelande som gäller där.
Rollspel förekommer också även om vi inte har nån kampanj igång just nu. Vi körde ju en kort kampanj för 20 år sen med Stefan G och nån till. Det var väl D&D tror jag.

Du hade väl Hellgame? Det skulle jag kunna tänka mig att testa vid tillfälle.

/Micke Hansson
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan, en newbie i VBF.... Empty Sv: Hejsan, en newbie i VBF....

Inlägg  Gyrous 2010-02-11, 08:07

Tjenare Micke - japp det var ett tag sedan (har du kvar amigan hehe Wink

Hellgame är trevligt, dock bör man avsätta en hel dag (dvs börja på förmiddagen) för att hinna köra en omgång.
Mycket regler gör att första omgngen oftast blir lite seg innan man är påläst på allt, men sedan flyter det på.
Då är det riktigt roligt och man har aldrig nån anin om vem som kan vinna, då det finns slump och elakheter som snabbt vänder spelets gång.
Har inte lusläst forumet, har vi tillgång till ngn spellokal eller bokar vi in hos varandra?

Cheers /DG

Gyrous

Antal inlägg : 5
Join date : 10-02-10
Age : 53
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan, en newbie i VBF.... Empty Sv: Hejsan, en newbie i VBF....

Inlägg  MickeH 2010-02-11, 09:19

En C128-D var det faktiskt, och jag har den kvar nånstans nere i källaren. Den är lite kult, eftersom man måste värma upp diskettenheten med hårtork i 2 minuter innan den funkar som den ska What a Face

Vi brukar spela varannan vecka onsdag hos Pontus och varannan vecka tisdag hos John. Det annonserar vi nån vecka innan under Planerade Spelträffar (viktigaste forumdelen i början). Där kan det dyka upp lite extra spelträffar då och då också.
Plus fika på lördagar på Nilssons runt 11.40 (vi sitter alltid på övervåningen).

Kan vara kul att ta Hellgame en helg framöver, är det ett spel där man kan jävlas med varandra så vill nog Pontus vara med Twisted Evil
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan, en newbie i VBF.... Empty Sv: Hejsan, en newbie i VBF....

Inlägg  Gyrous 2010-02-11, 09:59

Oj, den gamla hederliga 128, den hade jag faktiskt glömt... har tyvärr inget kvar till den... *suckar och får något nostalgiskt i blicken*

Japp, man jävlas med varandra och spelet jävlas med alla spelare hehe

Har nyligen införskaffat Dominion, ett kortspel för 2-4 som är riktigt trevligt och enkelt (inlärningskurva a la carcasonne) men skitkul och med stor variation. (man ska bygga upp sin egen lek typ Magic, men alla har samma förutsättningar och finns riktigt kul combos.)

Har ni inte kört det kan jag gärna dra med det en kväll och introducerar det....
<Edit> - såg i spellistan senare att du hade det Micke - kul </Edit>

Tisdagar och onsdagar - borde funka för mig minst ett par ggr i månaden hoppas jag - kul!!

Cheers /DG

Gyrous

Antal inlägg : 5
Join date : 10-02-10
Age : 53
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan, en newbie i VBF.... Empty Sv: Hejsan, en newbie i VBF....

Inlägg  MickeH 2010-02-11, 10:48

Dominion har vi spelat en hel del. Jag har 1a expansionen till det också, och Pontus har båda expansionerna. Och som gamla Magic-nördar har vi förstås plastat in alla korten i plastfickor så de håller längre.

Det senaste poppisspelet är Race for the Galaxy som både jag och Janne nyligen köpt.

Vi har helt enkelt många fler spel än vi hinner spela...

Jag kan rekommendera BoardGameGeek, där finns gott om info för i princip alla brädspel man kan tänka sig. Jag har visst 6 av de 7 högst rankade spelen (plus 10an och 12an).

Dyk gärna upp på Nilssons konditori nån lördag om du har tid!
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan, en newbie i VBF.... Empty Sv: Hejsan, en newbie i VBF....

Inlägg  Maria 2010-02-11, 11:34

Hej DG kul å se dig här Smile detta är Maria från B-stad.... Visst inte att du var en sån inbiten spelare... kul hoppas du kommer på spelträffarna Laughing

Maria

Antal inlägg : 41
Join date : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan, en newbie i VBF.... Empty Sv: Hejsan, en newbie i VBF....

Inlägg  Gyrous 2010-02-11, 12:44

*vinkar till alla*

Hej Maria, spela spel är ju sååå kul Very Happy
Japp, en lördagsfika borde man få till, nu i helgen dock ska jag såga betonggolv *phew*

Cheers/DG

Gyrous

Antal inlägg : 5
Join date : 10-02-10
Age : 53
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan, en newbie i VBF.... Empty Sv: Hejsan, en newbie i VBF....

Inlägg  Shindal 2010-02-12, 14:58

hmm kanske skulle dyka ner nån lördag snart... har grävt ner mig lite väl mycket i MMO-träsket :p dock inte den här helgen, fyller år så det blir lite kärvt Smile om nån känner för att säga hej, så kommer jag förmodligen hänga på Club 9 på kvällen

Shindal

Antal inlägg : 1
Join date : 09-07-23
Age : 43
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan, en newbie i VBF.... Empty Sv: Hejsan, en newbie i VBF....

Inlägg  MickeH 2010-02-25, 11:28

Lägg märke till att vi lagt ned träffarna på Nilssons, eftersom de inte verkar vilja ha oss där.

Men vi kommer att spela lördagar hos Mårten istället, se under Planerade Spelträffar.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Hejsan, en newbie i VBF.... Empty Sv: Hejsan, en newbie i VBF....

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet