Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Möte 23 / 3 2010

Gå ner

Möte 23 / 3 2010 Empty Möte 23 / 3 2010

Inlägg  John 2010-03-23, 23:27

Det var bara 6 personer på mötet så kändes inte dirket som vi kom särskillt långt.

*1
John och Pontus var på distriksårsmötet i helgen. Distrikt Ost (Småland, östergötland, Blekinge) ska dela på sig. Vi kommer tillhöra Kalmar/Blekinge. Jag och Pontus har anmält intresse för att sitta med i den nya styrelsen. Vi pratade med fem personer från Kalmar och vi tycker att vi ska försöka träffas och spela. Vi kommer få reseersättningar för de gånger vi träffas och spelar ihop. På mötet fick vi veta att det finns riktigt mycket pengar att ansöka om, det är för få föreningar som söker extra bidrag vilket gör att distriketet har över 100.000kr kvar att dela ut.

*2
Vi ska ansöka om pengar till inventarier. John, Pontus & Mårten har alla behov av extra stolar vid våra spelträffar. Vi börjar med att köpa in 4 stolar + 1 bord till dessa tre personer. Stolar kan man köpa på Jysk för 80kr men bord vet vi inte riktigt vart man kan köpa. Kom gärna med tips. Även tips om annat vi kan ansöka om pengar till. De sa på mötet att så gott som alla förslag blir godkända då de heldre delar ut pengarna än att få lägre anslag nästa år.

*3
Calcon är vårat distrikt's stora happening för tillfället och det går av stapeln i februari. John föreslår att vi skapar ett Västerviks event. Förra hösten hade vi en Carcassonne turnering som var riktigt kul. Vi anordnar just nu många Magic turneringar. Om man slår ihop dessa så får man en tävlingshelg. Lördagen Magicturnering och söndagen brädspelsturnering. Jag tycker vi ska hyra en lokal, MickeH föreslog Blåhallen. Vi bör sikta på minst 30 deltagare första besöket. Detta ska alltså inte bli ett konvent men de som vill sova över får gärna göra det på hotell. Jag tycker inte det låter som allt för mycket jobb och jag tycker vi ska sikta på att vara igång redan iår.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet