Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Stort spelbord

2 posters

Gå ner

Stort spelbord Empty Stort spelbord

Inlägg  Forumtrollet 2008-09-18, 15:15

Det ser ut som att det där pokerbordet kan vara riktigt intressant i alla fall. Jag har snackat med snickeriet idag och jag kan beställa ett väldigt billigt bord där men de har väldigt lite folk som jobbar i sin verkstad just nu så att beställa något specialsnickrat skulle ta månader. Men det var Micke jag pratade med om det här va? sittmässigt så kan jag uppbringa ganska många platser men jag kan inte ha för höga bord. Köksbordet tar fyre pers och det är vad jag har i stolväg. Sen har jag två tämligen stora soffor, en med rum för 6-7 pers och en annan med rum för ca 5-6 pers samt två fotöljer. Men det innebär altså att de flesta sittplatser jag har är i soffhöjd. Hur ser det där pokerbordet ut? Vad har det för form, ungefär hur många kan man spela vid det från soffor (eller modifiera bordet för att få till denna höjd?) Det är i alla fall ett lovande uppslag. Hör gärna av dig om saken. Antingen här i posten eller mobil går också bra. (0735607710)

Ifall pokerbordet inte är en lösning så tar jag gärna alla övriga tips på vart man skulle kunna hitta ett bra spelbord för de brädspel som gärna tar lite större bordyta. Jag tänkte att man i "spelrummet" skulle kunna köra saker på upp till 8-10 pers eller två spel på samma bord om vi nu vill lira sådant nån gång.
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Stort spelbord Empty Sv: Stort spelbord

Inlägg  MickeH 2008-09-18, 15:39

Japp, det var jag som pratade om pokerbordet.

Det har plats för 10 pers, men det är minst lika högt som ett vanligt köksbord. Så det funkar nog inte med en soffa tyvärr. Om jag minns rätt så har det stålben, så det är nog inte så lätt att modifiera. Bortsett från höjden skulle det nog passa bra om man vill spela 2 spel vid ett bord eller 1 stort spel.

Det är långsmalt, ovalt med en vadderad kant som man kan sitta och luta sig mot. Det är nog rätt standardiserat om man söker på pokerbord.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Stort spelbord Empty Sv: Stort spelbord

Inlägg  Forumtrollet 2008-09-18, 17:01

Hmm... det beror lite på. Jag är inte helt ohändig och har en del redskap på jobbet. Har den rätt sorts ben så skulle jag kunna modifiera det tämligen enkelt. Ser benen ut ungefär så här?

Stort spelbord Underrede_pokerbord

Finns det bara tillräckligt med raka stålpipor i nedre delen så är det inte svårare än att mäta lite, ha rätt sorts såg och något att klä de avsågade stumparna med.
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Stort spelbord Empty Sv: Stort spelbord

Inlägg  MickeH 2008-09-18, 18:19

Mer som det här enligt Simon som äger bordet:
Stort spelbord 409

Personligen sitter jag hellre på en stol än i en soffa när jag spelar, bekvämare i längden.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Stort spelbord Empty Sv: Stort spelbord

Inlägg  Forumtrollet 2008-09-18, 23:26

Hmm. tja det kan funka men då måste jag börja titta på vad som går att hitta i stolsväg. Jakten på bra sittplatser till spelrummet har bara börjat. Men det kan ligga något i vad du säger. Sätter jag dessutom in ett bort i sitthöjd i spelrummet ås har jag ett litet bord i vanlig höjd, ett stort samt ett gäng bra soffplatser. Det är värt att satsa på.
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Stort spelbord Empty Sv: Stort spelbord

Inlägg  MickeH 2008-09-19, 07:44

Simon, som äger bordet, bor i Linköping, men bordet finns i Västervik hos hans föräldrar. Enklast kanske om du ringer honom på 070-7451582. Han vill ha 800kr för bordet.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Stort spelbord Empty Sv: Stort spelbord

Inlägg  Forumtrollet 2008-09-20, 22:23

Tack, värt att kolla upp. Fast ska jag ha ett bord i den höjden så måste jag börja fundera på stolar med. Nå jag ska snoka runt lite och se vad jag kan hitta för lösningar.
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Stort spelbord Empty Sv: Stort spelbord

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet