Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ny logo?

4 posters

Gå ner

Ny logo? Empty Ny logo?

Inlägg  Janne 2010-07-30, 14:18

Jag har upptäckt att ett skivbolag, Trojan Records, har en väldigt snarlik logo som den jag tog fram. Bolaget är något av en ikon inom skinheadkretsar, så det kanske är något vi inte vill förknippas med?

Det ska tilläggas att Trojan records kommer från en era innan skinheadkulturen blev förknippad med rasism och huvudelen av deras artister var/är svarta.
Ny logo? SKINHEAD_0020_REGGAE_sNy logo? Image

Dessutom har jag insett att det är väldigt många bilder som hör till forumets ikoner, knappar m.m. som måste göras om, så det kanske är lättare att anpassa logotypen efter forumets färger än tvärtom? tongue
Janne
Janne
Admin

Antal inlägg : 147
Join date : 08-08-08
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Ny logo? Empty Sv: Ny logo?

Inlägg  Micke.P 2010-08-26, 14:06

Jag och Therse kanske skulle kunna knåpa ihop någon logo då Therese är riktigt duktig på att rita och illustrera och "I know my way around photoshop" så vi skulle nog kunna knåpa ihop ett par förslag och lägga upp på forumet om det finns intresse för att byta logo. Själv så tycker jag den ser ut som "hej kom och hjälp mig" no offence, och att den behöver bytas ut.
Svara gärna om ni andra håller med så kan jag och Therese skissa ihop ett par förslag.

MVH
Micke.P
Micke.P
Micke.P
Admin

Antal inlägg : 245
Join date : 10-01-11

Till överst på sidan Gå ner

Ny logo? Empty Sv: Ny logo?

Inlägg  John 2010-08-26, 21:30

ni är så välkomna, men våran logga har funnit i 1 år och den har använts noll gånger, var mer kul att göra en än bra att ha en
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Ny logo? Empty Sv: Ny logo?

Inlägg  Forumtrollet 2010-09-02, 17:29

I´ll be ur logo any day sexy boi! I love you
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Ny logo? Empty Sv: Ny logo?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet