Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Höstnyheter i VBF

2 posters

Gå ner

Höstnyheter i VBF Empty Höstnyheter i VBF

Inlägg  John 2008-09-24, 22:48

Kära medlemmar!

Framtiden kommer och med den förändring. Här kommer en sammanfattning av vad som är pågång.

Vecka 41 blir första veckan som vi börjar med att variera speldagen i veckan. Ojämna veckor kommer det vara på tisdagar hemma hos John och jämna veckor hemma hos Mange på onsdagar. Spel på helgen kommer att ske spontant precis som nu, kom ihåg att alla som vill får lägga upp en ny tråd under "Planerade träffar", bara ni har fixa någonstans där vi kan vara. Det är även okey att skriva max antal spelare om ni önskar spela något särskillt spel eller gärna vill vara i eran egen lägenhet som kanske bara rymmer fyra stolar + ett bord.

Våran egen Bloodbowl liga börjar smått komma igång, för er som vill vara med tycker jag att ni ska prata med MickeH. Alla får själva skaffa ett lag eller två. Matcher i ligan kommer förmodligen att ligga utanför de planerade spelträffarna då en match tar ganska lång stund samt kräver större bord. Matcherna spelas 1 emot 1. Läs i bloodbowltråden under "Snacka spel".

Min sambo Hillevi kommer att börja studera till frisör i Kalmar efter nyår. Jag (John) har bestämt mig för att ta tjänstledigt ifrån Kvantum och flytta med. Jag kommer bo i Kalmar under hela 2009. Jag har därför nominerat Mange till ny ordförande, men det är upp till valberedningen (MickeW) att lägga fram förslag på ny ledning. Vi kommer hålla årsmöte i december, en eller två veckor innan jul. Inget avancerat men nyval samt redovisa årsberättelse för 2008. En kopp glögg kan ni även räkna med att det blir!

Vi har köpt två spel till föreningen än så länge. Men vi har fortfarande mycket pengar kvar och vi måste handla upp dem innan de tar slut. Så kom gärna med förslag på spel som ni tycker passar in. Jag uppskattar att vi har ungefär 1000kr förtillfället.

VBF är med i Sverok (Sverige roll & konfliktspelsförbund). De ger ut en tidning fyra gånger per år. Vi har fått ett nytt ex till föreningen, kom vecka 38. Se till att alla som vill får låna och läsa den. Den som lånar den får tills nästa träff på sig att läsa. Alla kan dock få ett eget exemplar, jag är dock lite osäker på hur men någonstans på www.sverok.se ska man kunna anmäla sig. Den som listar ut hur man gör kan posta det nedan.


Trevlig höst på er och happy gaming!


John
Stolt ordförande
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Höstnyheter i VBF Empty Sv: Höstnyheter i VBF

Inlägg  Mange 2008-09-25, 08:46

Här kommer länken till tidningen!!!

http://www.sverok.se/forbundet/signaler0/prenumerera.html

Se till att lägga till er där!!
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet