Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nu är kuben äntligen klar!

3 posters

Gå ner

Nu är kuben äntligen klar! Empty Nu är kuben äntligen klar!

Inlägg  Forumtrollet 2011-04-18, 00:56

Jag har ju pusslat på en draftkub en längre tid och nu är den två saker. Den är klar och den är skitstor. tongue

Nu har vi ett gratisalternativ att varva vanliga drafter med. Eftersom kuben är en sådan massiv sak fylld med en massa blandat mys tänkte jag även
köra några alternativ för att hålla kubens meta i rörelse. Jag kommer göra zippyboosters med 15 kort (helt blandade). Vi draftar tre boosters precis som vanligt,
om man tycker det verkar vara roligt innehåll i boostrarna kan man även behålla korten man draftar ihop för en billig peng. En tia före man öppnat och draftat,
eller en tjuga efter att man draftat ihop sin lek. (Det finns en hel del kort i kuben som är värda mer än en tjuga på egen hand, så det går att ha lite flyt utan
att ens behöva chansa.)

Pengarna kommer jag samla i en kubkassa som jag använder för att skaffa saker som skulle passa i kuben.

Nu återstår bara lite speltestning. Very Happy
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nu är kuben äntligen klar! Empty Sv: Nu är kuben äntligen klar!

Inlägg  Alexander 2011-04-18, 10:55

Jag vill testa kuben. Hur bra kort är det i kuben, dvs ungefär vilken powerlevel har den?
Alexander
Alexander

Antal inlägg : 234
Join date : 09-03-22

Till överst på sidan Gå ner

Nu är kuben äntligen klar! Empty Sv: Nu är kuben äntligen klar!

Inlägg  Micke.P 2011-04-18, 11:50

Fan så nice!

Jag vill verkligen testa kuben!
Micke.P
Micke.P
Admin

Antal inlägg : 245
Join date : 10-01-11

Till överst på sidan Gå ner

Nu är kuben äntligen klar! Empty Sv: Nu är kuben äntligen klar!

Inlägg  Forumtrollet 2011-04-18, 12:54

Det är rätt så hög powelevel. Kuben är sammansatt av kort som jag förvarat i lådor för att de är för dåliga för legacy constructed eller för att jag har för många av dem. Så det ligger t.ex fireball
bopar, serra, counterspell o.s.v. Jag har dessutom försökt sålla bort allt som inte gör någonting. Inga shriek horns, dåliga artefakter som ger ett liv hit eller dit samt alla "björne" (d.v.s gubbe utan förmågor för halvbra manakostnad.) Jag har även försökt undvika mekaniker som blir för dåliga i ett så blandat meta. Infect har jag t.ex bara med ett fåtal om det känns som gubben blir en intressant blocker av att ha det.
Jag har dock försökt att inte stippa bort alla mekaniker utöver basicförmågor som flying, first strike o.s.v Jag har t.ex med några allys som är ok även om man bara har en men blir roliga om man skulle lyckas hitta två.

Kuben innehåller nog 80% monofärgade kort och få enfärgade kort med aktiverade förmågor i andra färger. Jag har med kanske 5% artefakter (dock inte så hög powerlevel på dem som de färgade korten) och typ 15% multicolor och splitcolor. Jag har försökt undvika multikostnader på tre eller fler olika färger om det inte rör sig om bomber som typ nicol bolas. (Japp, han är med i kuben Very Happy ) Det finns tyvärr väldigt lite manafix. Enda undantaget är grönt som har rätt gott om harrows och lite alver som ger fler färger. En av de saker jag tänk köpa in för pengar som kuben genererar åt sig sjäv är typ en fet bunt terramorphics.

Jag har plastat in ett gäng kort och basicländer så det går fort att bara dra igång.
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nu är kuben äntligen klar! Empty Sv: Nu är kuben äntligen klar!

Inlägg  Micke.P 2011-04-18, 14:08

Fan vad trevligt!

Bra jobbat, om intresse finns så kan vi nästa testa ikväll tycker jag...Wink om vi lyckas ragga 1 till spelare, annars är jag lätt på att dra ihop något väldigt snart.
Kommer nog bli väldigt roligt..Very Happy
Micke.P
Micke.P
Admin

Antal inlägg : 245
Join date : 10-01-11

Till överst på sidan Gå ner

Nu är kuben äntligen klar! Empty Sv: Nu är kuben äntligen klar!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet