Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM

3 posters

Gå ner

Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM Empty Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM

Inlägg  Forumtrollet 2011-05-13, 09:06

"Det finns något som heter Bribery. Detta är något som är straffbart med Disqualification (DQ) i Magic.

DCI har nolltolerans på att någon form av uppmuntran för att bestämma resultat annat än genom att spela skulle förekomma.
Detta är en av de företeelser som inte tillåts oavsett om det är Pro tour eller prerelease så förhoppningsvis så lär ni er något här och slipper åka på en DQ".

Razz
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM Empty Sv: Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM

Inlägg  Micke.P 2011-05-13, 10:39

Så att folk drawar sig till final, så får man egentligen inte göra alltså...? eller? hummm....
Micke.P
Micke.P
Admin

Antal inlägg : 245
Join date : 10-01-11

Till överst på sidan Gå ner

Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM Empty Sv: Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM

Inlägg  MickeH 2011-05-13, 10:52

Micke.P skrev:Så att folk drawar sig till final, så får man egentligen inte göra alltså...? eller? hummm....
Vanliga draws är helt ok, men om du säger "du får 10 spänn om vi drawar" så är det Bribery.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM Empty Sv: Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM

Inlägg  Micke.P 2011-05-13, 10:53

ah ok, så om båda parterna går med på draw utan något annat inblandat så är det ok.
Micke.P
Micke.P
Admin

Antal inlägg : 245
Join date : 10-01-11

Till överst på sidan Gå ner

Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM Empty Sv: Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM

Inlägg  Forumtrollet 2011-05-13, 18:15

Hmm, ja jag antar att det är tolkningen seriebörsen gör. Men det känns fortfarande lite konstigt att ha en policy mot att göra upp om vinster men
tillåta att folk gör överenskomelser för att säkra finalplatser. Speciellt eftersom man faktiskt vinner något bara av att komma till top 8. Inlägget jag
läste i morse poängterade att det är helt ok att komma över ens om att dela på priser, men att det alltid är förbjudet att det på något vis har att
göra med att man låter bli att spela om dem. Simpelt uttryckt så manipulerar man matchstatistik när man drawar sig in i final. (Och på ett lite större
perspektiv så påverkar man ju även sin DCI rankning. Visst, många bryr sig inte om den, men tävling är tävling tycker jag.)
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM Empty Sv: Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM

Inlägg  MickeH 2011-05-13, 18:27

Pontus von Evûl skrev:Hmm, ja jag antar att det är tolkningen seriebörsen gör. Men det känns fortfarande lite konstigt att ha en policy mot att göra upp om vinster men
tillåta att folk gör överenskomelser för att säkra finalplatser. Speciellt eftersom man faktiskt vinner något bara av att komma till top 8. Inlägget jag
läste i morse poängterade att det är helt ok att komma över ens om att dela på priser, men att det alltid är förbjudet att det på något vis har att
göra med att man låter bli att spela om dem. Simpelt uttryckt så manipulerar man matchstatistik när man drawar sig in i final. (Och på ett lite större
perspektiv så påverkar man ju även sin DCI rankning. Visst, många bryr sig inte om den, men tävling är tävling tycker jag.)
Det är den tolkningen alla arrangörer gör.

Folk drawar sig in i topp 8 på Pro Touren och i VM, så det är inga konstigheter alls.
Det är att muta någon att drawa, lägga sig eller liknande som är förbjudet.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM Empty Sv: Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM

Inlägg  Forumtrollet 2011-05-13, 18:50

*shrugs* Tja, funkar det på det viset så är det väl bara att gilla läget. Men jag personligen tycker fortfarande det är lite wankigt att fega sig till final. :p
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM Empty Sv: Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM

Inlägg  MickeH 2011-05-13, 19:00

Pontus von Evûl skrev:*shrugs* Tja, funkar det på det viset så är det väl bara att gilla läget. Men jag personligen tycker fortfarande det är lite wankigt att fega sig till final. :p
Ja, visst är det lite tråkigt... men folk gör ju vad som helst för att komma åt några papperslappar extra.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM Empty Sv: Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM

Inlägg  Micke.P 2011-05-13, 20:02

Håller helt klart med, tråkigt att man ska få drawa till sig finalplatser....man har ju 5 ronder av en anledning, då ska alla 5 spelas också imo. Men men, jag skulle med drawa om tillfälle gavs. Dock så tycker jag att det skulle finnas en regel som reglerar så att det inte går göra så.
Micke.P
Micke.P
Admin

Antal inlägg : 245
Join date : 10-01-11

Till överst på sidan Gå ner

Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM Empty Sv: Urklipp ur svaret på veckans regelfråga på SvM

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet