Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs!

+4
MickeW
FredrikLindström
Mange
MickeH
8 posters

Gå ner

Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs! Empty Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs!

Inlägg  MickeH 2011-05-23, 15:50

Återigen inställt idag.

Vad har hänt? Speciellt som vi bestämde oss att byta från onsdag till måndag. Det verkar ju inte ha varit någon succé.

Vi skulle nog behöva lite nyrekrytering, så att vi får en större spelarbas.

Samtidigt så känns det som att ingen av de som var aktiva när jag började kommer på spelträffar längre.
Då tänker jag på t.ex. John, Mange (bägge med familj numera), Cissi, MickeW, NiklasA, Janne och säkert några till.

Vad behöver vi göra? Byta speldagar? Spela varannan vecka istället för varje?

Kom gärna med idéer.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs! Empty Sv: Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs!

Inlägg  Mange 2011-05-23, 20:51

Jag kan aldrig på måndagar eftersom jag spelar innebandy då men det är inte säkert att jag kan komma varje gång om vi byter till en annan dag så det får ni andra avgöra. Sen har ju speedwaysäsongen börjat så när det är hemmamatch så kan jag inte. Det beror ju på hur sambon jobbar också. Ibland är hon inte hemma förrän halv åtta vissa dagar.
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs! Empty Sv: Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs!

Inlägg  FredrikLindström 2011-05-24, 06:25

Angående nyrekrytering...

Nu är det ju på tok försent - men inför kommande år och (spel)konvent så borde föreningen annonsera lokalt.
Jag tänker mig A3:or i ortens större butiker/skolor. På dessa berättar man om föreningen och t ex Lincon.
Föreningen kan erbjuda hjälp med samåkning och arrangera spelkvällar/introduktioner i de spel som är mest intressanta.

Föreningens bästa ambassadörer är ju dess medlemmar. Visst borde man kunna få med sig några vänner att testa spel?! Smile
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs! Empty Sv: Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs!

Inlägg  MickeW 2011-05-24, 07:48


Just nu har jag dans både måndagar och tisdagar, men terminen är snart slut och då räknar jag med att kunna vara med igen.
Tisdagarna har alltid varit upptagna för mig, men onsdagar fungerade bättre än måndagar.

MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs! Empty Sv: Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs!

Inlägg  John 2011-05-24, 13:44

Fredrik: Det är aldrig försent att sätta upp lappar i våra större mataffärer. Jag gjorde senast för ca 10 veckor sedan.

Att sätta upp lappar har varit den absoult bästa marknadsföringen sedan starten, och det är också enkelt att göra, vem som helst i föreningen kan slänga ihop en affish och sätta upp.

Jag tippar på att jag kommer igång igen under hösten, kanske okt - nov typ.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs! Empty Sv: Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs!

Inlägg  Forumtrollet 2011-05-24, 19:03

Vad sägs om att jag börjar köra onsdagar och tisdagar igen då? Det kan ju knappast bli några större protester eftersom de osm röstade för måndagar ändå inte är här på dem. :p
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs! Empty Sv: Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs!

Inlägg  Mange 2011-05-24, 20:02

Pontus von Evûl skrev:Vad sägs om att jag börjar köra onsdagar och tisdagar igen då? Det kan ju knappast bli några större protester eftersom de osm röstade för måndagar ändå inte är här på dem. :p

Funkar bättre för mig men det är ju inte säkert att jag kan komma på alla ändå!
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs! Empty Sv: Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs!

Inlägg  Micke.P 2011-05-24, 21:20

Mig spelar det inte så stor roll vilka dagar vi spelar, då mitt schema tillåter olika från vecka till vecka.
Men ändra till de dagarna som folk tycker att det passar bäst. Very Happy
Micke.P
Micke.P
Admin

Antal inlägg : 245
Join date : 10-01-11

Till överst på sidan Gå ner

Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs! Empty Sv: Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs!

Inlägg  FredrikLindström 2011-05-24, 21:28

Jag kan (kanske) få med mig ett par nyfikna till någon introduktion i Magic, om vi kan plocka ihop några "prova-på" lekar...
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs! Empty Sv: Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs!

Inlägg  Forumtrollet 2011-05-24, 21:42

sounds good!
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs! Empty Sv: Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs!

Inlägg  Ninja 2011-05-24, 22:42

Jag har varit sjuk
Ninja
Ninja

Antal inlägg : 71
Join date : 08-11-03
Age : 34
Ort : västervik

Till överst på sidan Gå ner

Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs! Empty Sv: Nyrekrytering eller väcka upp gamla brädspelare behövs!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet