Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Munchkin Fu

2 posters

Gå ner

Munchkin Fu Empty Munchkin Fu

Inlägg  MickeW 2008-10-16, 09:13

Nu vet vi att 6 pers är för många för Munchkin Fu pga att det tar för lång tid! Boardgamegeek rekommenderar 3-6 spelare men bäst vid 4 spelare (och speltid 45 minuter... ha ha. De har uppenbarligen inte spelat med oss). Men upp till 5 pers kan man nog vara. Jag har spelat det två gånger förut, med två samt med tre deltagare, och de partierna tog inte särskilt lång tid.

Jag gjorde ett försök till optimering av treasureleken igår. Plockade ur 14 items som ger fast bonus på anfallsstyrka. 6 enhandsvapen, 3 tvåhandsvapen, 1 headgear, 1 armour och 3 "prylar" som inte tar någon plats. Det betyder att utrustningsitems i kortleken med fast bonus minskat med 25%, och jag tog bara bort saker som inte innefattas av specialregler, som tex hong kong items. Alla engångsitems och övriga kort är kvar.
Efter den ändringen tror jag att man slipper den inflation av prylar på bordet som gör att level blir av underordnad betydelse och dessutom gör att nästan inga monster blir farliga - enda gångerna någon råkade ut för "bad stuff" var ju vid rejäla urladdningar av monsterbuffande kort. I originalmunchkin råkar man ut för bad stuff betydligt oftare.
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Munchkin Fu Empty Sv: Munchkin Fu

Inlägg  MickeH 2008-10-16, 11:16

Det blir säkert bättre, det var rätt segt igår. 4 pers och lite bortplockat ska nog göra susen.

Jag är förresten sugen på att skaffa Munchkin Chthulhu (och på tal om det är jag sugen på Arkham Horror igen!):
Munchkin Fu Pic203186_md

På bgg fanns fler bilder, vem vill inte ta kål på en Froggoth? Undrar hur en Shog Goth ser ut...
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Munchkin Fu Empty Sv: Munchkin Fu

Inlägg  MickeW 2008-10-16, 16:43

Cthulhu är ju alltid Cthulhu! Jag är med på både Munchkin Cthulhu (Shallow Ones... they bore you to death) och ett nytt parti Arkham Horror, som vi har lite bättre koll på nu.
Jag kan ta med mig Munchkin Fu som möjlig backup tex på Blood Bowl-kvällarna - med färre spelare som alla kan reglerna borde det inte ta längre tid än en Blood Bowl-match.
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Munchkin Fu Empty Sv: Munchkin Fu

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet