Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Innistrad Intro Packs

3 posters

Gå ner

Innistrad Intro Packs Empty Innistrad Intro Packs

Inlägg  FredrikLindström 2011-09-30, 20:03

Behöver lite tips från erfarna Magicspelare.

Min ena bror kan mycket väl bli en sk "returning player" och behöver lite nytt. Jag tänkte föreslå att han köper ett Intro Pack och några boosters.
Nu har jag kollat lite på Innistrads Intro Packs. Spontant tycker jag att de verkar bättre än "New Phyrexia".
Nåväl, själv skulle jag nog rekommendera honom att köpa "Deathly Dominion" eller "Repel the Dark".
"Spectral Legions" skulle kanske kunna fungera den också.

Vad tror ni andra?

http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/arcana/804

FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

Innistrad Intro Packs Empty Sv: Innistrad Intro Packs

Inlägg  Major 2011-10-01, 00:46

Jag kan inte vara till så mycket hjälp på den här fronten, men du har fått mig att starkt fundera på att ta in ett par sånna här starter packs tills när Player 2 drar igång. Tackar!
Major
Major

Antal inlägg : 212
Join date : 11-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Innistrad Intro Packs Empty Sv: Innistrad Intro Packs

Inlägg  Micke.P 2011-10-01, 01:46

Mycket beror ju på vad han gillar att spela, de där lekarna är ju oftast väldigt simpla, men ligger ju till en hyfsad grund för att bygga något lite bättre.
Ofta så slänger dom in lite halv random kort i dom lekarna som man fort vill ta ut och ersätta med något som redan finns i leken för att få flera.

Jag kan inte riktigt säga vilken som är bäst, som sagt så beror mycket på vad han gillar att spela, och om du har lite kort att ge bort till honom som han kan komplettera leken med.
Annars så tror jag att han får mer valuta för pengarna om du ber någon i föreningen som har lite kort över från innistrad att slänga ihop någon liknade lek som intro packsen, då får du en mer balanserad och genomtänkt lek tror jag. =)

Vi kan prata lite om det imorgon om du svänger förbi på spelträffen då. =)
Micke.P
Micke.P
Admin

Antal inlägg : 245
Join date : 10-01-11

Till överst på sidan Gå ner

Innistrad Intro Packs Empty Sv: Innistrad Intro Packs

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet