Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ny spelkväll och ny fråga :)

2 posters

Gå ner

Ny spelkväll och ny fråga :) Empty Ny spelkväll och ny fråga :)

Inlägg  FredrikLindström 2011-10-09, 10:52

Hej alla!

Igår satt vi (jag, min bror Rikard, kompis Bosse samt kollegan Rosendal från Oskarshamn) och spelade lite Magic i vår gillestuga.
Trevlig dag/kväll, vi spelade från ca 15:00 till 01:00.

Min vampyrlek dominerade glädjande nog singelsspelet, där vann jag alla mina matcher Wink
I multiplayer vann min bror med en lånad blå kontroll/miller. Egentligen styrde Rosendal multiplayermatcherna med att knycka våra varelser, skicka ut counters och sedan prolifiera. Det var länge sedan jag såg så många tärningar i ett kortspel...
Ett minne från kvällen är Bosses Lhurgoyf, som efter en av Rikards Traumatize växer till +28/+29.
Min bror tog den och gav den Infect. Den blev snabbt ett prioriterat mål Wink

Bosse och Rikard är inte så bekanta med de nyare korten men Rosendal och jag lyckades snabbt reda ut de enklare regelfrågor dom dök upp och spelet flöt på bra. Efter spelet klurade vi dock inte ut denna:

Arcbound (Artifact creature) - vad händer om man klonar en sådan? Här blev det en lång diskussion.
Kommer kortet Clone först i spel som sedan blir en Arcbound - och får den då en counter eller lika många counters som den Arcbound man klonar?
Får den klonade Arcbound några counters öht när den kommer i spel?
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

Ny spelkväll och ny fråga :) Empty Sv: Ny spelkväll och ny fråga :)

Inlägg  MickeH 2011-10-09, 11:06

Klonen den kommer i spel som en Arcbound-varelse. Klonar du en som kommer i spel med 2 +1/+1 counters, så får klonen det också, oavsett hur många counters som faktiskt ligger på orginalet.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet