Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha?

3 posters

Gå ner

Vilket tävlingsformat vill du helst ha?

Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? I_vote_lcap83%Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? I_vote_rcap 83% 
[ 5 ]
Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? I_vote_lcap17%Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? I_vote_rcap 17% 
[ 1 ]
Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? I_vote_lcap0%Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? I_vote_lcap0%Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? I_vote_lcap0%Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totalt antal röster : 6
 
 

Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? Empty Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha?

Inlägg  MickeH 2011-11-28, 22:03

Vi har haft 2st drafter på Player-2, och det har varit bra deltagarantal båda tävlingarna (8 resp 10 spelare).

Rösta i omröstningen vilken typ av tävling du helst vill att vi ska ha i framtiden.

Lite om formaten:

- Draft, boosterdraft, 3 boosters. Startavgift ca 120kr

- Sealed deck, här får man 6 boosters att bygga en lek av. Gissningsvis dubbla startavgiften jämfört med draft.

- Standard hette förut Typ 2. Kortfattat så är det kort som släppts senaste 1-2 åren

- Annat officiellt format inkluderar Vintage, Legacy, Modern och Extended. Se svenskamagics leklåda för mer info om formaten: http://www.svenskamagic.com/deckbox/

- Specialformat, C-kill (bara commons), Pontus variant på det Simple Magic, EDH eller blocklekar. Här är det egentligen en gråzon om vad man kan få sanktionerat.

Vad en startavgift för de 3 senaste valen är, får Major bestämma förstås. Men för dessa bygger man lekar själv och tar med.

Motivera gärna ditt svar nedan.

MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? Empty Sv: Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha?

Inlägg  MickeH 2011-11-28, 22:04

Jag har röstat för draft, eftersom jag tycker att det är ett roligt och interaktivt format.

Jag vill dock gärna ha en blandning av formaten, gärna Standard då och då.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? Empty Sv: Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha?

Inlägg  FredrikLindström 2011-11-28, 22:29

MickeH skrev:Jag har röstat för draft, eftersom jag tycker att det är ett roligt och interaktivt format.

Jag vill dock gärna ha en blandning av formaten, gärna Standard då och då.
Håller med Micke. Vore kul med någon form av liga till något av formaten.
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? Empty Sv: Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha?

Inlägg  Mange 2011-11-29, 08:22

Jag har röstat på draft för jag tycker det är roligast. Sen är det ju så att när man inte har riktigit koll på alla kort och vilka som passar ihopp med vilka o.s.v.så känns det bäst.
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha? Empty Sv: Magictävlingar på Player-2, vilken sorts tävlingar vill vi ha?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet