Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Årsmöte 2009 tisdagen 16 december kl 18.00

3 posters

Gå ner

Årsmöte 2009 tisdagen 16 december kl 18.00 Empty Årsmöte 2009 tisdagen 16 december kl 18.00

Inlägg  John 2008-11-03, 19:13

Året börjar lida mot sitt slut och vi ska ha ett årsmöte. Detta mötet kommer bli vårat första stora möte och jag hoppas att så många som möjligt kan och vill komma. Det har hänt mycket under det första året och jag hoppas det kommer hända minst lika mycket under andra året. Vi har mycket att disskutera så jag tror att det kommer ta en stund. Men förhoppningsvis hinner vi med att spela lite spel efteråt. Julinspirerat fika blir det också.

Alla medlemmar är välkomna att lägga motioner, antingen postar ni dem som en egen tråd under Årsmötet tråden eller så mailar ni dem till johnhedlund82@hotmail.com Inga motioner ska disskuteras i denna tråden, varje motion får en egen tråd.

Tisdag 16 december
Kl 18.00
Hemma hos John, strömsgatan 20


Punkter till mötet

1. Årsberättelse för 2008
2. Spelinköpsansvarig
3. Lokalsökande
4. Bidragssökandeansvarig
5. Medlemsavgifter
6. Val av ny styrelse för 2009





Som sagt, har ni fler punkter ni vill ta upp, skriv ett svar.


Det är långt kvar till detta datumet men det är för att alla ska få gott om tid på sig att tänka igenom saker samt att försöka få kvällen fri från annat.




Välkomna


John
Stolt ordförande i VBF


Senast ändrad av John den 2008-11-10, 10:39, ändrad totalt 2 gånger
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte 2009 tisdagen 16 december kl 18.00 Empty Sv: Årsmöte 2009 tisdagen 16 december kl 18.00

Inlägg  MickeH 2008-11-05, 18:31

John skrev:Inga motioner ska disskuteras i denna tråden, utan läs dem och fundera över dem så sköter vi snacket på mötet.

Jag håller med om att motioner inte ska diskuteras i den här tråden. Däremot tycker jag mycket väl att de kan diskuteras på annan plats i forumet. På så sätt slipper vi långrandiga diskussioner på själva årsmötet.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte 2009 tisdagen 16 december kl 18.00 Empty Sv: Årsmöte 2009 tisdagen 16 december kl 18.00

Inlägg  MickeW 2008-11-06, 08:18

Yours truly är ju valberedare, och det finns flera korrekta sätt att välja ny styrelse. Det bästa tycker jag är att välja ordförande för sig, och därefter välja en hel grupp människor som sedan konstitutionerar sig på styrelseposterna (vem ska vara kassör, vem ska vara sekreterare osv) utan att vi behöver tjata om det på årsmötet. Eller vad säger ni?
I föreningar som hanterar en massa pengar kan det vara lämpligt att även välja kassör enskilt men såå mycket pengar tycker jag inte vi har.

Anmäl intresse för att vara med i styrelsen till mig! Jag vill även veta om någon sittande medlem i styrelsen inte vill fortsätta.
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte 2009 tisdagen 16 december kl 18.00 Empty Sv: Årsmöte 2009 tisdagen 16 december kl 18.00

Inlägg  John 2008-11-10, 10:44

Smart MickeH. Jag ändrar min åsikt helt, vi kan sköta disskutionen om motionerna på forumet, och så tar vi slutpratet samt beslutet på mötet. Så sparar vi massor av tid som vi kan använda till nyttigare saker, såsom bygga fler vägar eller Family grow.

Varje motion får en egen tråd, prata på och vädra ider. Alla som har en motion kan skapa en egen tråd.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte 2009 tisdagen 16 december kl 18.00 Empty Sv: Årsmöte 2009 tisdagen 16 december kl 18.00

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet