Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dax att köpa nytt spel november 2008

4 posters

Gå ner

Dax att köpa nytt spel november 2008 Empty Dax att köpa nytt spel november 2008

Inlägg  John 2008-11-04, 22:08

Nu är det hög tid att vi börjar få rullians på våran ihopsamlade pengar. Alla är välkomna att lägga förslag på spel vi kan köpa in. Fram tills söndag 9/11 är förslagslådan öppen för denna gången. Sedan lägger jag upp en röstning så bestämmer vi på några dagar.

Ni som vill lägga ett förslag, skriv pris, var det finns att köpa, samt länk till speles sida på boardgamegeek.com så vi kan läsa om det. Skriv gärna lite vart ni hört det och om ni spelat osv.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Dax att köpa nytt spel november 2008 Empty Sv: Dax att köpa nytt spel november 2008

Inlägg  Janne 2008-11-04, 22:39

Ett spel jag är intresserad av är Brass. Spelet "börjar om" när man går över från kanalbåtar till järnväg. Tycker att det är en ganska kul egenskap.

Det finns hos gamemaniacs.se (dock ej i lager för tillfället), är ganska dyrt, 595:- (men högt pris lär väl inte hindra oss va? Very Happy ).

Kanske ska tilläggas att jag inte har spelat det..
Janne
Janne
Admin

Antal inlägg : 147
Join date : 08-08-08
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dax att köpa nytt spel november 2008 Empty Sv: Dax att köpa nytt spel november 2008

Inlägg  MickeH 2008-11-05, 11:17

Jag skulle kunna tänka mig något av följande:
OBS att jag inte spelat nåt av dem!

New World: A Carcassone Game 2-5 spelare (240:- sb, 199:- wobg)
Man korsar atlanten och har en fast kust och bygger sen västerut. Kortare speltid än nedanstående.

Railroad Tycoon 2-6 spelare (550:- sb, 499:- wobg)
Jag borde egentligen vara allergisk mot tåg efter 5 års pendlande till Linköping, men det här ser bra ut.

Age of Empires III 2-6 spelare (499:- wobg)
Datorspelet var kul. Det här ser intressant ut också.

Tigris & Euphrates 2-4 spelare (419:- wobg)
Verkar populärt, kan inte säga att jag känner till det så väl.

De 3 sista är 90-120 min spel, ganska lagom alltså. Mitt förslag är New World + något av de 3 andra.

(sb = Seriebörsen i Linköping, wobg = World of BoardGames, fördelen med Seriebörsen är att nån kanske kan köpa det på plats så vi slipper frakt)
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Dax att köpa nytt spel november 2008 Empty Sv: Dax att köpa nytt spel november 2008

Inlägg  Mange 2008-11-05, 13:11

Spelade ett kul spel när jag var i Norge.

Zombies!!! http://www.worldofboardgames.com/boardgame-info.php?boardgameID=229&page=1

Kostar 214:- på world of boardgames

Det spelet går ut på är följande. Du är fast i en stad och har översvämmats med Zombies. Det du ska göra är att ta dig till helikopterplattan för evakuering eller bli den första som dödar 25 st Zombies. Sen finns det olika hjälpmedel såsom vapen och annat för at hjälpa dig. Sen ska du ju förstås hindra de andra att nå målet Smile

Riktigt kul spel som tar en 45 min att spela ungefär. Mycket lätta att lära sig också. Det roliga är ju också att kartan ändras varje gång man spelar vilket också gör det roligare och man vet inte vad som händer. Har ju bara spelat det på två personer med det kan nog vara skoj på flera också. Står att det kan vara 2-6 spelare men jag kan tänka mig att det funkar bäst på 4 kanske??
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dax att köpa nytt spel november 2008 Empty Sv: Dax att köpa nytt spel november 2008

Inlägg  Janne 2008-11-08, 15:23

Snart är nomineringstiden för den här gången över, passa på att lägga förslag! Själv tycker jag att Zomies verkar kul, och rätt annorlunda mot de spel vi vanligtvis kör.

Eftersom det var ett tag sen vi köpte spel nu så tycker jag att vi köper flera spel på en gång, allra minst två st. Då har vi så att vi klarar oss fram till jul Very Happy
Janne
Janne
Admin

Antal inlägg : 147
Join date : 08-08-08
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dax att köpa nytt spel november 2008 Empty Sv: Dax att köpa nytt spel november 2008

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet