Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dungeons and Dragons 4th edition

4 posters

Gå ner

Dungeons and Dragons 4th edition Empty Dungeons and Dragons 4th edition

Inlägg  Johan Ternefors 2012-01-20, 17:07

Jag har precis handlat in Dungeons and Dragons core rulebooks (8 stycken) och börjat brusa igenom. Vi är ett litet gäng i stan som sedan länge har spelat ett hemmagjort rollspel och jag kände att det äntligen var dags att börja med de stora titlarna. Vi behöver dock mer folk så därför gräver jag runt här efter intresse.

Det vår grupp verkligen skulle behöva är en spelledare som har bra vana med dungeons and dragons och 2-3 fler spelare.

Johan Ternefors

Antal inlägg : 4
Join date : 11-04-05
Age : 38
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons and Dragons 4th edition Empty Sv: Dungeons and Dragons 4th edition

Inlägg  Forumtrollet 2012-01-20, 17:41

Jag är ett stort rollspelsfan, det var i stort sett det enda jag sysslade med på gymnasiet. Men jag är mest intresserad av karaktärsdrivet rollspel. D.v.s jag är i första hand ute efter intrig och story och i andra hand tärningar. Vilken tappning av D&D det är du pratar om har jag lite dålig koll på, men jag har spelat varianter av D&D jag gillar samt sådana jag gillar mindre. När man typ tar fram en spelplan med rutnät för att simulera fighter så drar jag öronen åt mig. Men när strider är en relativt snabbflytande historia så det blir tid över till handling så tycker jag det är urkul. Smile
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons and Dragons 4th edition Empty Sv: Dungeons and Dragons 4th edition

Inlägg  MickeW 2012-01-23, 12:47


Hej Johan, jag har både spellett och spelat ganska mycket D&D4 under de senaste 2-3 åren. Jag spelar dock med en Oskarshamnsgrupp så jag kan inte förmedla kontakt med fler spelare åt er här i Västervik (förutom jag själv).

Jag skulle tycka att det vore kul att hjälpa till. Antingen med tips och råd om du undrar över nåt, eller att prova hur det är att spela med din grupp.

/Mikael

MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons and Dragons 4th edition Empty Sv: Dungeons and Dragons 4th edition

Inlägg  FredrikLindström 2012-01-23, 13:11

Jag och min fru spelade väldigt mycket rollspel förr. Ingen av oss har dock någon större erfarenhet av D&D.

Hur ofta spelar ni? Har ni långa spelträffar?
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons and Dragons 4th edition Empty Sv: Dungeons and Dragons 4th edition

Inlägg  Johan Ternefors 2012-02-22, 14:50

Vi är fullkomliga nybörjare hela bunten. Jag har nyligen köpt in 7 spelets regelböcker och börjat studera dem.
Vi är 3, eventuellt 4 stycken som vill börja spela (mig själv, Anton och Erik har nog de flesta av er träffat redan).

Något vi verkligen skulle uppskatta är en spelträff med en veteran som kan hjälpa oss komma igång, till exempel sitta med oss och skapa våra första karaktärer och liknande.
En spelträff med detta som mål skulle kunna planeras hemma hos mig om intresse finns!

Johan Ternefors

Antal inlägg : 4
Join date : 11-04-05
Age : 38
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons and Dragons 4th edition Empty Sv: Dungeons and Dragons 4th edition

Inlägg  MickeW 2012-02-23, 10:38


Jag kan hjälpa er att komma igång om ni vill.
En fråga bara, har du den ursprungliga versionen av D&D4 (med Players Handbook 1, 2 och 3) eller Essentials (Heroes of...-böckerna)? Den ursprungliga versionen kan jag väldigt bra efter flera års användning, Essentials har jag inte använt men de båda versionerna ska ju vara helt kompatibla med varandra.

MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons and Dragons 4th edition Empty Sv: Dungeons and Dragons 4th edition

Inlägg  Johan Ternefors 2012-02-23, 18:46

Jag har core rulebooks! Players handbook 1, 2 och 3, monster manuals 1, 2 och 3 etc. Så det borde bli perfekt då! Jag ska tala igenom det med vännerna och se till att vi kopierar upp lite formulär med. Efter det kan vi bestämma någon helg! Smile

Johan Ternefors

Antal inlägg : 4
Join date : 11-04-05
Age : 38
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons and Dragons 4th edition Empty Sv: Dungeons and Dragons 4th edition

Inlägg  MickeW 2012-02-27, 07:38


Ja, du kan väl PM:a datumförslag till mig när ni samordnat.

MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Dungeons and Dragons 4th edition Empty Sv: Dungeons and Dragons 4th edition

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet