Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

nybörjare på magic

5 posters

Gå ner

nybörjare på magic Empty nybörjare på magic

Inlägg  Chrisse 2012-04-10, 14:40

hej jag skulle vilja spela magic och undra va för deck jag ska satsa på?.
har spelat planeswalker på ps3 så jag kan lite om regleer och kort.
Om man kommer till player-2 på fredagkvällar och vill prova på första gången, är det hjälpsamma spelare där eller är det arroganta spelare där?.

hoppas på bra svar.
Chrisse
Chrisse

Antal inlägg : 125
Join date : 12-04-10
Age : 39
Ort : västervik

Till överst på sidan Gå ner

nybörjare på magic Empty Sv: nybörjare på magic

Inlägg  Forumtrollet 2012-04-10, 15:20

Jag har inte spelat så mycket på P2 men har fått ett gott intryck av folk jag träffat där.

Vad du bör satsa på för lek till en början beror ju på vilka aspekter inom magic som tilltalar dig.
Vad har du gillat att spela för lekar och eller kort i planeswalker?

När du har ett hum om vad du gillar för färger eller lektyper tycker jag det brukar vara bra att titta på
event decks så du får en stomme att förbättra med andra kort.
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

nybörjare på magic Empty Sv: nybörjare på magic

Inlägg  Chrisse 2012-04-10, 15:39

Dom lekar jag fastnat för är mono black zombie och vampires deck och forest deck det är väl dom jag gillar bäst. har funderat på graveborn som bra nybörjar alternativ om jag inte kan få tag på forest leken.
Chrisse
Chrisse

Antal inlägg : 125
Join date : 12-04-10
Age : 39
Ort : västervik

Till överst på sidan Gå ner

nybörjare på magic Empty Sv: nybörjare på magic

Inlägg  Forumtrollet 2012-04-10, 16:21

Magic är något som alltid går att få tag på. Frågan är hur noga man letar samt hur djupa fickor man har. Wink
Men aktuella event decks lär inte vara så svårt att få tag på. Har du kollat vad som finns eller som går att
beställa in på P2?
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

nybörjare på magic Empty Sv: nybörjare på magic

Inlägg  Chrisse 2012-04-10, 16:32

Har inte hunnit med det än men ska ner och kolla dom närmsta dagarna och se vad dom har för utbud.
Chrisse
Chrisse

Antal inlägg : 125
Join date : 12-04-10
Age : 39
Ort : västervik

Till överst på sidan Gå ner

nybörjare på magic Empty Sv: nybörjare på magic

Inlägg  Major 2012-04-10, 19:30

Tja! Daniel på P2 här.

Min rekommendation för nybörjare skulle vara att köpa ett intro deck; de är färdigbyggda lekar som kan spelas direkt ur asken, och som man kan bygga ut efter behov. Det kan vara ett bra ställe att börja på om man inte redan har kort, om inget annat så för att leken innehåller de länder du behöver. FatPacks kan också vara ganska bra, man får mer kort och ett bra antal länder, men man måste även bygga ihop sina lekar själv.

Intro packs ligger på 125kr och FatPacks på 360kr. Dock har P2 sålt slut på FatPacks för nuvarande och kommer inte få in fler förrän nya kortserien kommer ut i början på maj. Intro packs är inte helt slut men nästan, och nya sådana kommer även de med den nya serien i maj.

Kom in på P2 så kan vi kolla på vad som finns, och så kan vi kolla på några av de förbyggda lekarna som MickeH och Forumtrollet varit snälla nog att ha på display här.
Major
Major

Antal inlägg : 212
Join date : 11-07-05

Till överst på sidan Gå ner

nybörjare på magic Empty Sv: nybörjare på magic

Inlägg  FredrikLindström 2012-04-10, 19:42

Chrisse skrev:Om man kommer till player-2 på fredagkvällar och vill prova på första gången, är det hjälpsamma spelare där eller är det arroganta spelare där?.
Du lär hitta väldigt hjälpsamma spelare Wink
Skriv gärna här på forumet innan så kan vi nog mönstra både villiga spelare och lekar du kan testa.

Hoppas vi ses på P2!
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

nybörjare på magic Empty Sv: nybörjare på magic

Inlägg  Chrisse 2012-04-10, 19:57

Ok tack så mycket för responsen. Ska till Linköping med jobbet fre - lör- sön så Blir väl att jag kommer ner nästa fredag ev tidigare i veckan.
Chrisse
Chrisse

Antal inlägg : 125
Join date : 12-04-10
Age : 39
Ort : västervik

Till överst på sidan Gå ner

nybörjare på magic Empty Sv: nybörjare på magic

Inlägg  Micke.P 2012-04-11, 03:09

Det finns bara trevlig och hjälpsamma magicspelare i den här förening och ett antal väldigt kunniga!
Så har du några tankar, frågor eller letar efter några speciella kort så hjälper jag och vi andra gärna dig.
Pontus, MickeH och jag själv har spelat magic i ca 15 år, så vi har samlat på oss lite kort och kunskap.

Jag brukar inte spela så mkt på fredagar på player-2, men håll även lite koll på "Planerade spelträffar" där kommer det upp magic träffar lite då och då!

MVH
Michael P
Forum Admin
Micke.P
Micke.P
Admin

Antal inlägg : 245
Join date : 10-01-11

Till överst på sidan Gå ner

nybörjare på magic Empty Sv: nybörjare på magic

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet