Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Motion: Nytt upplägg på styrelsen

+2
MickeH
John
6 posters

Gå ner

Motion: Nytt upplägg på styrelsen Empty Motion: Nytt upplägg på styrelsen

Inlägg  John 2008-11-10, 11:12

Under 2009 hoppas jag på att vi ska börja sökandet efter en lokal. Det är dyrt att ha en egen lokal så jag tror mest på att försöka dela med någon annan förening, t.ex. schakklubben / bridgeklubben / Ullas syförening / osv osv. Det kan bli en hel del informationsinskaffande och därför bör vi utse någon som vill hålla i denna biten. Alltså en ny post i styrselsen kallad Lokalansvarig

Bidrag är bra. Allt som går att söka ska sökas. Detta är en viktig post. Jag är klyven på om den ska ligga på ordförandes bord eller om vi ska ha yttliggaren en post i styrelsen, Bidragssökandeansvarig. Vad tycker ni övriga, vad tycker den tilltänka ordföranden (Mange)?

Spelinköp är kul. Nu när pengarna rullar in bör vi även ha en uppdaterad spelhylla. Ska ordförande vara ansvarig för att bestämma när nya spel bör köpas in eller ska vi ha någon som är ansvarig för detta? Jag tycker det vore bra med en som är ansvarig för spelinköp. Han skulle iså fall se till att hålla sig uppdaterad med vilka spel som släpps, nya exapansioner osv. Han kan även vara den som läser på reglerna för de nya spelen och introducerar dem i gruppen.


Mitt förslag på nytt styrselseupplägg är alltså:

Ordförande
Sekreterare
Kassör
Bidragsansvarig
Spelinköpsansvarig
Lokalsökandeansvarig


Jag gillar att många är med och jobbar med de olika bitarna istället för att få gör mycket. Dock måste de som får ansvar vilja göra det, annars är det bättre att eldsjälarna får mer ansvar än att någon del blir halvbra gjort.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Nytt upplägg på styrelsen Empty Sv: Motion: Nytt upplägg på styrelsen

Inlägg  MickeH 2008-11-10, 12:35

Utmärkt idé med posterna Lokalansvarig, Bidragsansvarig och Inköpsansvarig.

Däremot tycker jag inte att de ska blandas in som styrelseposter. Det kan ju mycket väl vara så att ordföranden blir Lokalansvarig osv.

Det vill säga: jag tycker posterna bör införas, men inte som styrelseplatser. Däremot kan man mycket väl utse dessa 3 vid årsmötet.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Nytt upplägg på styrelsen Empty Sv: Motion: Nytt upplägg på styrelsen

Inlägg  Janne 2008-11-10, 12:54

Vad sägs om att utse en "Head Coach" eller motsvarande som är ansvarig för BB-liga m.m?
(D.v.s. låta Micke H få en fin titel Very Happy )
Janne
Janne
Admin

Antal inlägg : 147
Join date : 08-08-08
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Nytt upplägg på styrelsen Empty Sv: Motion: Nytt upplägg på styrelsen

Inlägg  Mange 2008-11-10, 13:29

Jag tycker det är bra upplägg med de olika ansvarsposterna. Valberedning ska väl vara med där också!!!!

Sen kan man ju ha ytterligare poster med ansvarsområden som inte ingår i styrelsen. Men dom bör ju väljas på årsmötet. Håller med MickeH att alla dessa poster kanske inte ska ingå i styrelsen!!

Det gäller ju för (valberedningen)MickeW att försöka hitta personer på de olika posterna.
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Nytt upplägg på styrelsen Empty Sv: Motion: Nytt upplägg på styrelsen

Inlägg  John 2008-11-10, 22:31

Det spelar mindre roll om de ingår i styrelsen eller inte då styrelsen inte träffas sådär överdrivet ofta Very Happy
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Nytt upplägg på styrelsen Empty Sv: Motion: Nytt upplägg på styrelsen

Inlägg  MickeW 2008-11-12, 14:02

Mange skrev:
Det gäller ju för (valberedningen)MickeW att försöka hitta personer på de olika posterna.

Mitt idé är att föreslå en specifik person som ordförande (John pushar för dig Mange. Vill du?) som vi röstar bifall/avslag för, därefter föreslå ett antal personer lika med antalet styrelseposter. Vi röstar om de personerna ska ingår i styrelsen eller ej. Den nya styrelsen inleder sitt första möte med att komma överens om vem som ska ha vilket uppdrag, med undantag för ordföranden som ju valts av årsmötet.
Jag har varit med om både denna variant och personval på alla poster, och tycker att den första varianten är bättre. Det är meckigt att försöka få rätt person på rätt plats genom att prata med en i taget.

Föreslår också att styrelsen enligt Johns förslag minskas till fem personer. De tre posterna bidragsansvarig, spelinköpsansvarig och lokalansvarig kan slås ihop till två i någon kombination. Det är vettigare att ha dem som styrelseposter än att ha styrelsemedlemmar med uppdraget "ledamot".

Obs att valberedaren inte ska ingå i styrelsen!
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Nytt upplägg på styrelsen Empty Sv: Motion: Nytt upplägg på styrelsen

Inlägg  Mange 2008-11-12, 14:39

MickeW skrev:
Mange skrev:
Det gäller ju för (valberedningen)MickeW att försöka hitta personer på de olika posterna.

Mitt idé är att föreslå en specifik person som ordförande (John pushar för dig Mange. Vill du?)

Absolut. Det vill jag gärna!!!
Låter bra att ha en styrelse med 5 personer. Sen ska väl även revisor och Valberedning för 2009 väljas på årsmötet!
Mange
Mange

Antal inlägg : 570
Join date : 08-05-20
Age : 46
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Nytt upplägg på styrelsen Empty Sv: Motion: Nytt upplägg på styrelsen

Inlägg  John 2008-11-12, 21:23

Jag skrev till MickeW att jag kan tänka mig att bli kassör. Detta då bankkontot kommer man åt genom min privata internetbank inloggning samt att Jag & mange har fullmakt på det. Sedan är min mor revisor, hon kan fortsätta att vara det men ser nog gärna att jag är den hon sköter kontakten med. Lovade henne minimalt med jobb.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Nytt upplägg på styrelsen Empty Sv: Motion: Nytt upplägg på styrelsen

Inlägg  Forumtrollet 2008-12-11, 14:34

Pax för att vara kokosbolls ansvarig! cheers
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Motion: Nytt upplägg på styrelsen Empty Sv: Motion: Nytt upplägg på styrelsen

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet