Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mejeriet i Västervik

5 posters

Gå ner

Mejeriet i Västervik Empty Mejeriet i Västervik

Inlägg  FredrikLindström 2013-11-28, 23:40

Jag har haft lite dialog med Kerstin/Karina på Mejeriet och idag var jag och träffade dem (och en del bräd-, roll- och kortspelande ungdomar).

Syftet med besöket var egentligen att se vilka lokaler de kan erbjuda samt få en uppfattning om tillgänglighet samt kostnaden för lokalhyra.

Den lokalen jag blev visad är bra! Det är ett stort rum med ett rektangulärt bord vid vilket 10-12 personer får plats.
Idag används lokalen av Teaterskeppet, en skaparverkstad samt flera olika språkkurser.
Godkänd belysning, men någon extra lampa skulle inte skada. Bättre än Player 2 och Mange, något sämre än vid bordet i vår gillestuga Wink
Kostnaden är 100:- per tillfälle, 200:- för en heldag. Här är viktigt att boka i tid, om vi skulle välja att använda den här lokalen.
Jag kan ha tolkat Karina fel, men jag fick känslan att de gärna såg att vi var där. Efter nyår finns det gott om lediga tider. Först till kvarn...

Ungdomarna på Mejeriet spelar oftast på måndagar. Rollspel, Zombicide och Casual Magic verkar vara vanligt.
Lite intressant var att höra att det finns ungdomar som pysslar med Warhammer 40K... vi kanske kan hitta några som vill vara med och måla figurer? ^^

Jag kastar upp bollen - ska VBF prova att boka några måndagar under januari/februari?
Vi kanske kan vara där mellan 18-21, ta med några spel och se om vi kan få några av Mejeriets besökare att testa dem.
Vilka av oss skulle, i så fall, kunna ställa upp och vara på plats samt ta med spel?

Kommunen erbjuder dessutom hyra av lektionssalar på Ludde, gymnasiet samt Ellen Key. Just nu vet jag ingenting om kostnader eller tillgänglighet, jag har inte fått några uppgifter från min kontakt på kommunen. Jag skulle få en lista och prisuppgifter under veckan, så det kanske kommer något imorgon... hrmph!
Nåväl - jag tror att Mejeriet skulle passa oss bäst. Där finns "vår typ" av människor, i stort sett alla veckans dagar - dessutom har de ett café Wink
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

Mejeriet i Västervik Empty Sv: Mejeriet i Västervik

Inlägg  Mange 2013-11-29, 08:08

Det låter ju som en bra grej. Speciellt efter som det är bättre än hos Mange! Very Happy 
Jag kan ju aldrig på måndagar.
Men det går ju att testa och se om det funkar. Café är bra! Smile 
Det är nog bättre på mejeriet än i ngn lektionssal.
Mange
Mange

Antal inlägg : 570

Inlägg  FredrikLindström 2013-11-29, 10:10

Mange skrev:Det låter ju som en bra grej. Speciellt efter som det är bättre än hos Mange! Very Happy 
Jag kan ju aldrig på måndagar.
Men det går ju att testa  och se om det funkar. Café är bra! Smile 
Det är nog bättre på mejeriet än i ngn lektionssal.
Haha, Manges Palace är kanon, välj att missförstå mig rätt - men ytterligare en lampa över bordet vore inte fel... ^^
Måndagar är inte heligt på något sätt. Gänget på Mejeriet har bytt från torsdagar till måndagar; vilken dag skulle passa oss bäst?
Själv har jag supersvårt att vara med på tisdagar.
Café är perfekt! Om det blir en längre sittning så kan man ju alltid köpa kaffe och paj - eller bara en smoothie.

Jag hoppas att fler hoppar på och är med i diskussionen Wink
FredrikLindström
FredrikLindström

Inlägg  MickeH 2013-11-29, 14:18

Manges spelbord är ju helt klart bäst - eftersom jag bara har 100 meter till honom cheers 

Nä, men det lät bra om Mejeriet, kanonjobb Fredrik.
Eftersom det är centralt så har det fördelar mot skolorna, helt klart. Caféet är ett stort plus också, och det faktum att folk rör sig där. Hyr vi ett rum i en skola på kvällstid så kanske det inte är några andra i hela byggnaden.

Var det några av ungdomarna som lät intresserade av att spela med oss?
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832

https://twitter.com/BoardGameMike

Inlägg  FredrikLindström 2013-11-29, 14:48

MickeH skrev:Manges spelbord är ju helt klart bäst - eftersom jag bara har 100 meter till honom cheers 
Var det några av ungdomarna som lät intresserade av att spela med oss?
Ja, det vill jag nog påstå. De var inte så många igår, de har ju tydligen bytt "speldag" från torsdag till måndag.

Ska vi i föreningen ta med oss några små spellådor och träffas på Mejeriet för spelfika någon kväll?
Snacka lite med Kerstin/Karina och förhöra oss om när rummet är ledigt och snällt be att få låna det gratis några enstaka tillfällen. När vi är där så är det lättare att prata med folket som hänger på Mejeriet; lyssna av vad de skulle vilja göra tillsammans med oss, vilka dagar som passar och vad för typ av spel de vill spela/lära sig.
Jag vill tro att föreningen kan få plats i Mejeriet och att vi borde kunna ha regelbunden aktivitet där.

Studiefrämjandet/Kommunen kan säkert hjälpa till med kostnaden för lokalen.

På tal om det... kommuntjänstemannen har inte återkommit med de utlovade uppgifterna om lediga skollokaler.
Får ringa och påminna honom på måndag ^^
FredrikLindström
FredrikLindström

Inlägg  Chrisse 2013-11-29, 16:23

jag stödjer förslaget med mejeriet eller på nån skola, kommer inte på nåt att tillföra diskussionen just nu.
Chrisse
Chrisse

Antal inlägg : 125

Inlägg  MickeW 2013-12-03, 09:01

Det här låter bra, inte bara vad gäller lokalen utan även för rekryteringsmöjligheterna (som ju alltid varit en knepig fråga). Dessutom passar måndagar mig bättre än tisdagar Smile 
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266

Inlägg  FredrikLindström 2016-05-03, 08:35

Jag har haft dialog med Studiefrämjandet och har fått klartecken att boka Mejeriet resten av 2016. Superkul!

Vill ni påverka tid/plats/innehåll? Kom till vår spelträffar! Very Happy
FredrikLindström
FredrikLindström

Inlägg  FredrikLindström 2016-05-03, 22:12

Nu har jag talat med Mejeriet. Vi har lokalen oförändrat (tisdagar 18-21) till och med siste augusti.
Under Mejeriets sommarstängning kommer vi att få kvittera ut en egen nyckel så vi kan ta oss in i huset.
Från september och framåt kommer vi att ha det större "Gröna Rummet" minst en tisdag per månad.

Vad vill vi göra i "Gröna Rummet"?
FredrikLindström
FredrikLindström

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen