Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Warhammer?

+3
MickeW
John
MickeH
7 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Warhammer? Empty Warhammer?

Inlägg  patte 2009-09-04, 18:23

Hej!

tänkte kolla om det finns någon warhammer fantasy battles förening i västervik?


/p

patte
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  MickeH 2009-09-05, 10:28

Jag känner inte till någon sådan förening tyvärr.

Det finns nog ett par stycken i vår förening som spelar Warhammer i olika former (jag är dock inte en av dem, om du inte räknar Blood Bowl), och du är mer än välkommen att använda det här forumet för att diskutera WHFB!
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  John 2009-09-07, 00:51

Hej och välkommen!

Jag stod igår och höll i en låda med warhammer fantasy startkit. Jag är sugen på att testa figurspelande och tror det finns fler i föreningen som kan tänkas vilja spela detta. Vi har spelat en del Pirates! vilket är närmaste figurspelande vi kommit än så länge.

Bor du i Västervik? Kom gärna och besök en av våra spelträffar, spela lite brädspel och lär känna oss
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  MickeW 2009-09-07, 11:51

John skrev:Vi har spelat en del Pirates! vilket är närmaste figurspelande vi kommit än så länge.
Jag och Micke H har faktiskt spelat lite Dungeons & Dragons Miniatures också!
D&D - för riktiga män.
MickeW
MickeW

Antal inlägg : 266
Join date : 08-05-29
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  Patte 2009-09-07, 12:13

Där ser man!

Jag bor inte i västervik.... är bosatt i kalmar ni för tiden, men jag har kvar släkten i vvik så man tittar ju förbi mer än ofta.


Men absolut, jag och mina 2 kumpaner kan nog ta och titta förbi hos er så småningom; alltid kul att försöka värva in folk till WHFB!

Hörs vidare!

Patte
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  John 2009-09-07, 16:32

Jag bor också i Kalmar förtillfället, och jag känner inga brädspelare här. Jag skulle väldigt gärna träffas någongång och spela något, brädspel, warhammer, magic - u name it
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  Patte 2009-09-08, 11:59

Ah ok!

Jag är dock inte inne på något annat än warhammer (tidspoolen räcker inte till mer tyvärr).
Vad har ni för ålder osv på medlemmarna som kunde tänka sig warhammer?

Vi funderade nämligen på att försöka få till en lite mindre spelträff inom kort och då är ni välkomna om ni bara vill se hur en match etc fungerar. eller tips på hur och vart man börjar.

Patte
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  John 2009-09-08, 20:03

Vi är rätt utspredda från 20 - 45. Majoriteten är runt 30.

Jag kommer gärna och tittar och lär mig här nere i kalmar. Du får gärna ringa mig så kan vi snacka lite mer. Jag heter John och har telefonnummer 070 4620193.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  Mårten 2009-09-11, 12:00

Tjenare!
Ser att du är sugen på warhammer och jag är gärna med om du skulle få för dig att anordna nått i västervik nån gång. Jag har en rätt stor sammling Dark Elves. Tyvärr har jag inte orkat måla ihopp en arme men man kan ju spela med omålade gubbar. Eller att jag kanske hinner måla ihopp en arme.
Hur som helst är jag med på warhammer!
Mårten
Mårten

Antal inlägg : 105
Join date : 08-09-16
Age : 34
Ort : Västervik

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  Patte 2009-09-21, 10:39

Vi kommer nog ha en liten gaming-session i blankaholm (3 mil från västervik) lördag den 3:e oktober.
Måla upp lite figurer och kom förbi! Alltid välkommet! vi fixar med vägbeskrivning etc om du är sugen!

Patte
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  patte 2009-09-30, 12:05

som sagt kommer vi spela nu på lördag.

Finns något intresse att delta så hör av er till mig på:
patrikhuset@gmail.com

alt 0709-69 1337

Vore kul med nya ansikten vid spelbordet! Wink

patte
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  John 2009-09-30, 18:19

Behöver vi ta med egna gubbar eller kan ni låna ut?

Jag hade kommit om jag varit i Västervik, ska ni spela i Kalmar innan nyår så säg till här så kommer jag dirket!
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  patte 2009-10-01, 17:12

Vi spelar väl egentligen inte i kalmar så ofta..... i brist på lokaler etc. ..

Men klart man kan låna en armé ... sånt går ju att lösa...troligtvis inte en hel dag,... men för en fight går det säkert. Vi äger själva endast 1 armé vardera.

men som sagt... på lördag smäller det;)

patte
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  Danne G 2010-09-09, 15:14

Har ett gäng Bretonnians som gärna ställer upp.... Har lite scenery om det behövs!

Danne G
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  Patte 2010-09-10, 09:15

Okey Danne G!

Det är välkommet!

vi kör 2250 poäng och kommer spela om 3-4 veckor tror jag.... ge mig ditt telefon-nr eller mailadress så kan jag höra av mig när jag vet detaljer

Patte
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  John 2010-09-10, 10:04

Jag har aldrig spelat warhammer men tycker det vore kul att komma förbi för att se och lära. Hör gärna av dig till mig också.

070 4620193 john
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  MickeH 2010-09-10, 10:41

Lördagen den 18/9 ska vi ha tema miniaturspel/figurslag hos Mårten, och då tänkte vi visa både Blood Bowl och Mordheim, båda dessa spelas i WHFB-världen, med dess raser och figurerna går att använda i de spelen också.

Kom gärna dit!
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  patte 2010-09-24, 23:06

Tjenare!

Nästa helg ( 2:e Oktober) kommer vi spela warhammer i västerviks-trakten.

Om du vill delta så hör av dig till mig på 0732-365 101 eller patrikhuset@gmail.com

Alla är välkomna, nybörjare som veteran Smile

/patte

patte
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Glad

Inlägg  Facebeater 2010-11-07, 21:15

Har suttit och letat efter några som faktiskt spelar warhammer osv i Västervik där jag just nu bor. Fan vad skönt att man hittade hit och att det verkar finnas några som spelar/ verkar intresserade.
Städade för ett tag sen ( händer någon gång/dekad) och hittade mina warhammer Orcs n Goblins som jag samlade på när jag var mindre, och hade några i umgängeskretsen som också gillade att pyssla med scenery och leka med gubbarna, eftersom reglerna var för komplexa och dessutom på engelska gjorde ju att vi aldrig spelade det egentliga spelet. Tråkigt nog tappades intressed stegvis och gubbarna ställdes undan.
Efter att ha tröttnat på att lira WoW och annat återuppväcktes mitt warhammer intresse och just nu känner jag mig helt fanatisk.. Alla mina färger har torkat men tänkte beställa nytt om det finns möjlighet att faktiskt spela i närheten av var man bor. min nuvarande armé är bara på ca 600p men kan få upp den till 1000p enkelt, vilket är vad jag anser, en bra startarmé för att köra lite battles.
om mig:
Jag är 20 år gammal och bor i västervik.
Orcs n goblins - det som gäller för mig i WHFB
40k - inget just nu tyvärr
8th edition är väl det som lockar mest

Kommer gärna och tittar/deltar på olika evenemang och battles! Skulle vilja lära mig mer genom att som spekulant se lite strider.
Hör av er här, eller till oskar_e@live.se

Facebeater

Antal inlägg : 2
Join date : 10-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  John 2010-11-07, 22:48

Hej Oskar!
Kul att du hittar till vårat forum. Som du säkert kan gissa från vårat föreningsnamn så spelar vi mest brädspel och inte alls mycket figurspel. Dock har vi några som testat lite olika figurspel och som spelar ibland. Jag personligen skulle vilja lära mig mer om figurspel men känner att tiden inte finns till det.
Men om du gillar figurspel så kanske du även tycker att brädspel är kul (för det är det! cheers ) Du är mycket välkommen att dyka upp på en träff och testa. Man behöver inga förkunskaper utan alla regler förklaras innan vi börjar spela.

Ring mig om du vill veta mer eller läs / skriv på forumet


John
Ordförande
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  MickeH 2010-11-08, 10:38

Det är på gång att börja spela Mordheim, jag vet dock inte exakt när vi ska köra igång. Samma sak med Blood Bowl.
Båda dessa spel är i WHFB-världen.

Blood Bowl är ett brädspel där man spelar amerikansk fotboll med Warhammer-raserna.

Mordheim är mindre slag med ca 5-15 figurer. Spelar man kampanj i Mordheim så kommer figurerna att få erfarenhet med tiden, och kan få nya förmågor och bättre utrustning.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Re:Warhammer?

Inlägg  Facebeater 2010-11-08, 13:18

Jo givetvis märkte jag namnet Wink men efter att ha hittat denna tråd så tändes en liten gnista iaf!
Det är mest Warhammer som lockar men är inte rädd för att testa på nytt.
De två grenarna inom Warhammergenren verkar intressanta - Mordheim samt Bloodbowl. Är det något ni har på gång eller är det bara en av många idéer?

tänkte på detta inlägg:
"Tjenare!

Nästa helg ( 2:e Oktober) kommer vi spela warhammer i västerviks-trakten.

Om du vill delta så hör av dig till mig på 0732-365 101 eller patrikhuset@gmail.com

Alla är välkomna, nybörjare som veteran Smile

/patte"

Hur gick det och fanns det några lirare?

Facebeater

Antal inlägg : 2
Join date : 10-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  MickeH 2010-11-08, 13:53

Mordheim är på gång, vi testade det lite för några veckor sedan.

Blood Bowl är mera löst snack, men är vi tillräckligt många intresserade så kör vi igång en liga. Vi har minst 5 Blood Bowl-spel hos våra medlemmar.

Båda dessa spel körde vi en hel del i en gammal förening för ca 10 år sen. Själv har jag bra koll på Blood Bowl (spelade flera hundra matcher i en online-liga för 10 år sen), och hyfsad koll på Mordheim.

Mordheim regelsida (man får välja land så kommer man till själva sidan)

Blood Bowl - regler, vi lär nog använda Living Rulebook 5 om vi kör igång en liga.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  John 2010-11-08, 16:34

MickeH skrev:Mordheim är på gång, vi testade det lite för några veckor sedan.

Blood Bowl är mera löst snack, men är vi tillräckligt många intresserade så kör vi igång en liga. Vi har minst 5 Blood Bowl-spel hos våra medlemmar.

Båda dessa spel körde vi en hel del i en gammal förening för ca 10 år sen. Själv har jag bra koll på Blood Bowl (spelade flera hundra matcher i en online-liga för 10 år sen), och hyfsad koll på Mordheim.

Mordheim regelsida (man får välja land så kommer man till själva sidan)

Blood Bowl - regler, vi lär nog använda Living Rulebook 5 om vi kör igång en liga.

Gå inte ut för hårt denna gången med BB. Jag tror många blev tagna på sängen av hur seriöst det blev med matcher som skulle spelas inom ett visst datum.
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  John 2010-11-08, 16:36

Facebeater skrev:Jo givetvis märkte jag namnet Wink men efter att ha hittat denna tråd så tändes en liten gnista iaf!
Det är mest Warhammer som lockar men är inte rädd för att testa på nytt.
De två grenarna inom Warhammergenren verkar intressanta - Mordheim samt Bloodbowl. Är det något ni har på gång eller är det bara en av många idéer?

tänkte på detta inlägg:
"Tjenare!

Nästa helg ( 2:e Oktober) kommer vi spela warhammer i västerviks-trakten.

Om du vill delta så hör av dig till mig på 0732-365 101 eller patrikhuset@gmail.com

Alla är välkomna, nybörjare som veteran Smile

/patte"

Jag var på denna tillställning. Det var fyra grabbar som verkar ha spelat WH i många år som träffades och byggde upp två riktigt fina spelplaner. De spelade en hel dag i en skollokal de lånat. Alla verkade vara riktigt pålästa. Själv var jag där och tittade på och lärde mig, eftersom jag inte kan spelet. men det såg kul ut.

Hur gick det och fanns det några lirare?
John
John
Admin

Antal inlägg : 539
Join date : 08-05-20

https://vvikbf.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet