Västervik Spelhobby
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Warhammer?

+3
MickeW
John
MickeH
7 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Warhammer? - Sida 2 Empty Warhammer

Inlägg  Patrik 2011-04-19, 14:05

Hej hej, jag heter Patrik och bor i Edsbruk.
Jag hittade nyss detta forum efter att jag börjat bli nyfiken igen på att börja med Warhammer. Tänkte se om ni kör detta spel något mer. Ser att det var ett tag sedan ni snackade om detta, men ni kanske har fått ihop ett gäng redan. Målade och lekte med detta i när jag var yngre men nu har jag lust att börja lite på riktigt och faktiskt börja samla på en ordentlig armé. Jag håller just nu på med att lära mig lite om regler. Fattade inte precis hur reglerna fungerade när jag var yngre så det är nog dags att lära mig dem nu om jag vill börja lira. Tänkte också fråga om någon av er vet om man kan beställa hem Warhammer till sin bostad. Eller finns det ett ställe att köpa Warhammer någonstans närma västervik? Har precis flyttat till Edsbruk och bara lärt mig lite om omgivningen. Bodde i halmstad innan och där fanns ju allt nära till hands.

Tack på förhand!

Patrik
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? - Sida 2 Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  MickeH 2011-04-21, 14:49

Patrik skrev:Hej hej, jag heter Patrik och bor i Edsbruk.
Jag hittade nyss detta forum efter att jag börjat bli nyfiken igen på att börja med Warhammer. Tänkte se om ni kör detta spel något mer. Ser att det var ett tag sedan ni snackade om detta, men ni kanske har fått ihop ett gäng redan. Målade och lekte med detta i när jag var yngre men nu har jag lust att börja lite på riktigt och faktiskt börja samla på en ordentlig armé. Jag håller just nu på med att lära mig lite om regler. Fattade inte precis hur reglerna fungerade när jag var yngre så det är nog dags att lära mig dem nu om jag vill börja lira. Tänkte också fråga om någon av er vet om man kan beställa hem Warhammer till sin bostad. Eller finns det ett ställe att köpa Warhammer någonstans närma västervik? Har precis flyttat till Edsbruk och bara lärt mig lite om omgivningen. Bodde i halmstad innan och där fanns ju allt nära till hands.

Tack på förhand!
Hej, kul att du hittat till oss.

För närvarande spelar vi mest brädspel och kortspelet Magic:the Gathering.

Själv spelar jag inte Warhammer, men gärna BloodBowl och ev. Mordheim (som båda utspelar sig i WHFB-världen).

Använd gärna forumet för att söka andra Warhammer-spelare, och du är välkommen att dyka upp på någon av våra vanliga brädspelsträffar och propagera för Warhammer (och testa brädspelen). Pontus, som vi kommer att spela hos för det mesta närmaste tiden, har en del Warhammer vet jag (osäker på om det är WHFB eller 40k, eller båda), men hur aktivt han spelar det vet jag inte.
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? - Sida 2 Empty Warhammer

Inlägg  Patrik 2011-05-02, 18:31

Okej. Kul att höra! Smile
Men magic: the gathering säger du. Har hört lite om det och kollat vad det handlar om. Det verkar riktigt roligt. Har inte varit inne på så mycket kortspel men just detta verkade roligt. Hittade ett demo på det via steam. Om det nu följer hur man spelar så är det ju jätte skoj.
Tack för svaret. Återkommer när jag förmodlingen har lite mer Warhammer att komma med eller eventuellt Magic. Kanske kommer innanför en träff ni har för att se hur spelen fungerar om det skulle vara okej. Tack!

Patrik
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? - Sida 2 Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  MickeH 2011-07-08, 15:07

Warhammer-spelare har annorlunda prioriteringar än vanliga människor...

Warhammer? - Sida 2 DorkTower959
MickeH
MickeH

Antal inlägg : 1832
Join date : 08-08-06

https://twitter.com/BoardGameMike

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? - Sida 2 Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  Forumtrollet 2011-07-08, 15:37

Lol! Jag minns min motståndares blick när jag just köpt en skavenstyrka och ville spela den med en gång innan jag hunnit måla dem. Jag tror han hade betraktat mig mer respektfullt om jag varit en mask som plötsligt börjat krypa över bordet. (Jag vann också btw, skaven r teh pwnzorz!)
Forumtrollet
Forumtrollet

Antal inlägg : 440
Join date : 08-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? - Sida 2 Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  FredrikLindström 2011-08-27, 10:06

Vi tittade på lite Warhammer under besöket på Lincon och det vore skitkul att se det spelas här i Västervik.
Att måla figurer verkar vara svårt - men kul Smile
FredrikLindström
FredrikLindström

Antal inlägg : 1333
Join date : 11-01-16
Age : 54
Ort : Västervik

http://www.fredriklindstrom.com

Till överst på sidan Gå ner

Warhammer? - Sida 2 Empty Sv: Warhammer?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet