A Game of Thrones
4 posters
Sida 1 av 1
A Game of Thrones
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/103343/a-game-of-thrones-the-board-game-second-edition
Det är väl antagligen inte bara jag som följt den utmärkta TV-serien som bygger på bokserien med samma namn?
Det finns ett brädspel med samma namn som kommit i en ny utgåva nyligen. Det vill väl klubben köpa in?
Jag vet att jag var sugen på att köpa spelet innan jag hade hört talas om TV-serien (och faktum är att jag kollade på TV-serien bara för att jag hade hört talas om brädspelet...).
Om Seriebörsen får in det innan prereleaserna (sista helgen i januari), så skulle jag kunna köpa det för klubbens räkning då.
Det är väl antagligen inte bara jag som följt den utmärkta TV-serien som bygger på bokserien med samma namn?
Det finns ett brädspel med samma namn som kommit i en ny utgåva nyligen. Det vill väl klubben köpa in?
Jag vet att jag var sugen på att köpa spelet innan jag hade hört talas om TV-serien (och faktum är att jag kollade på TV-serien bara för att jag hade hört talas om brädspelet...).
Om Seriebörsen får in det innan prereleaserna (sista helgen i januari), så skulle jag kunna köpa det för klubbens räkning då.
Sv: A Game of Thrones
Det tycker jag låter som ett bra inköp. Har varit sugen på att köpa det själv!
Mange- Antal inlägg : 570
Jag tyckte det verkade bra när jag läste om det.
Seriebörsen hade spelet inne när jag var där senast (innan jul), så det borde finnas inne på prereleasen.
Och bokserien heter faktiskt A Song of Ice and Fire för de som vill veta det.
Seriebörsen hade spelet inne när jag var där senast (innan jul), så det borde finnas inne på prereleasen.
Och bokserien heter faktiskt A Song of Ice and Fire för de som vill veta det.
Alexander- Antal inlägg : 234
Jag tycker vi avvaktar med inköpet.
Just nu får vi ju inte ens ihop till en spelträff.
Just nu får vi ju inte ens ihop till en spelträff.
Nu har vi spelat första partiet Game of Thrones.
Det var riktigt kul, och precis som i böckerna/serien så blev det mycket backstabbing och allianser som bröts och återuppstod igen.
Huset Stark vann till slut (Pontus), före Greyjoy. Lannister, Baratheon och Tyrell följde i ungefär den ordningen.
När man spelat det några gånger blir det nog ännu roligare. Det var lite vimsigt i början.
Det var riktigt kul, och precis som i böckerna/serien så blev det mycket backstabbing och allianser som bröts och återuppstod igen.
Huset Stark vann till slut (Pontus), före Greyjoy. Lannister, Baratheon och Tyrell följde i ungefär den ordningen.
När man spelat det några gånger blir det nog ännu roligare. Det var lite vimsigt i början.
Kan man/är det kul att spela GoT på tre personer?
Om inte - hur många bör man vara för att få en bra spelupplevelse?
Vi har inte testat på 3, men jag tror att det är bäst på 4-6 pers. Allra bäst troligen 6 pers, för då spelar man alla husen.FredrikLindström skrev:Kan man/är det kul att spela GoT på tre personer?
Enligt BGG så tycker 60% att det inte är att rekommendera på 3 pers.
MickeH skrev:Vi har inte testat på 3, men jag tror att det är bäst på 4-6 pers. Allra bäst troligen 6 pers, för då spelar man alla husen.FredrikLindström skrev:Kan man/är det kul att spela GoT på tre personer?
Enligt BGG så tycker 60% att det inte är att rekommendera på 3 pers.
Okej, vi får sikta in oss på att vara minst 4 personer runt bordet då
Hmm... skumt, Internet Explorer 8 (den jag har här på OKG-datorn) verkar inte alls gilla forumeditorn
Liknande ämnen
» Magic, Game of Thrones
» New World: A Carcassonne Game
» Call of Cthulhu: The Card Game
» Spartacus: A Game of Blood & Treachery
» Sid Meier's Civilization - The Board Game
» New World: A Carcassonne Game
» Call of Cthulhu: The Card Game
» Spartacus: A Game of Blood & Treachery
» Sid Meier's Civilization - The Board Game
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum: